Yamaha XT660 X/R

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tjing!

Funderar lite lätt på att skaffa en XT, men vad är skillnaden mellan X och R ?

Finns det fler modeller?

Viktiga förändringar sista 4 åren?

Minimal service antar jag? :)
 
Last edited:
XT660R = Motard
XT660X = Offroad

Jag har inte full koll på det hela men det handlar om fjädring, däck/fälgar och skrapskydd.
Majoriteten av hojen är densamma.
 
Den tråden var för stor för att jag skulle se den :D

Tack!

1000 mils service intervall, Ren väger ett par kilon mindre har jag för mig.

Jag testkörde en 2004a xt660x i år den vibrerade satan så mycket mer än min 2008a kanske dock bara va nått fel på just den hojen. I övrigt en bra hoj lite vibrationer går billigt, bra första hoj, kostar på tok för mycket om man vill få fart på maskineriet, väger som en fullvuxen gris.

Sen beror det ju på vad du vill ha den till.
Tex pendla så är den totaly awesome går att busa en del med den men jag tyckte att den va sjukt jobbig att få upp på slangen över 50 iaf om man jämför med ktm 640in jag har nu.

OCH den går som en spann skit utan power commander rycker som om den har ADHD på låga varv men de försvinner dock med en hyffsad map som finns o tanka både på xt660.com och powercommander.com. Värt varenda krona o skaffa PC.

Hoppas det där kan vara till lite hjälp iaf.

// Alexander
 
1000 mils service intervall, Ren väger ett par kilon mindre har jag för mig.

Jag testkörde en 2004a xt660x i år den vibrerade satan så mycket mer än min 2008a kanske dock bara va nått fel på just den hojen. I övrigt en bra hoj lite vibrationer går billigt, bra första hoj, kostar på tok för mycket om man vill få fart på maskineriet, väger som en fullvuxen gris.

Sen beror det ju på vad du vill ha den till.
Tex pendla så är den totaly awesome går att busa en del med den men jag tyckte att den va sjukt jobbig att få upp på slangen över 50 iaf om man jämför med ktm 640in jag har nu.

OCH den går som en spann skit utan power commander rycker som om den har ADHD på låga varv men de försvinner dock med en hyffsad map som finns o tanka både på xt660.com och powercommander.com. Värt varenda krona o skaffa PC.

Hoppas det där kan vara till lite hjälp iaf.

// Alexander


Jag börjar få abstinens efter grusväg, och sen möjligheten att köra lite mer vinter.

Nypriset och 5års yamaha-garanti lockar en del :)

Fullvuxen gris? 200+kg?

Nja ingen förstahoj precis, men vill ha 0 meka, räcker med gixxern :D
 
Jag börjar få abstinens efter grusväg, och sen möjligheten att köra lite mer vinter.

Nypriset och 5års yamaha-garanti lockar en del :)

Fullvuxen gris? 200+kg?

Nja ingen förstahoj precis, men vill ha 0 meka, räcker med gixxern :D

Ren väger väl 173 har jag för mig och Xen 180.

Ska du köra grus o vinter köp R vill du inte meka är det hojen du söker.

Garantier och pris håller jag med dig om dom är fan helt lysande. En ny hoj för runt 60k 5 års garanti och den håller 10 000 mil +.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top