Yamaha XT 600 E-tråden

Hej!
Blev ett spontanköp på en 2002 XT600E i helgen.

Kommer köra grus men befintliga fotpinnar är nån gummihistoria, känns livsfarliga om det skulle komma lite lera på dom.
Tips på ersättningspinnar? Finns det från andra modeller/hojjar som passar direkt på? Ser framför mig nått mer enduroliknande.

Tacksam för tips!

ok tack!
Har googlat lite innan och tyckte att det verkar vara väldigt tydligt att de passar för olika årsmodeller. Men det kanske är samma ändå?
Passar de gamla så är de ju ett alternativ men hade önskat lite värre piggar och framförallt bredare. Kanske ska kolla nån mc-skrot och ta fram filen...

ok tack!
Har googlat lite innan och tyckte att det verkar vara väldigt tydligt att de passar för olika årsmodeller. Men det kanske är samma ändå?
Passar de gamla så är de ju ett alternativ men hade önskat lite värre piggar och framförallt bredare. Kanske ska kolla nån mc-skrot och ta fram filen...

Finns hur mycket som helst att välja på!
Det första jag byter på alla mina grusmoppar - en kanonuppdatering för fikapengar
:tummenupp

haha gillade "relatively strong"!
Är ju lite utanför min confortzone med china ebay men man kanske ska testa.

Men nu blev jag ju nojjig. Står bara fram tom -95 på dessa. Nån som vet helt säkert om det är samma på de tidigare och nyare xt600?

Som slut på mina fotpinnefunderingar:
På Thumpertalk sas det att fotpinnarna från TW200 skulle passa dom senare modellerna av XTn.
Beställde och passade perfekt. 280 spänn och en knapp veckas frakt.
20220420_210742.jpg

Hallå hallå!
Någon som vet var man kan få tag på en reparationshandbok/servicemanual till en -96 XT600E? Jag har googlat runt men hitter ingen på engelska till den årmodellen, äldre upp till 89 och senare 00 modeller finns.

Mvh
Mikael

Hallå hallå!
Någon som vet var man kan få tag på en reparationshandbok/servicemanual till en -96 XT600E? Jag har googlat runt men hitter ingen på engelska till den årmodellen, äldre upp till 89 och senare 00 modeller finns.

Mvh
Mikael
Jag har köpt härifrån:

Jag har köpt härifrån:
Kanon, tack!

Mod på nummerplåt/lyse?
Hoj igen!
Min xt är helt org och i riktigt fint skick under lerinpackningen. 700mil...
Men funderar på att snygga till baksskärmen då den samlar bra mycket skit och är allmänt i vägen.
Dessutom har nummerskylten vibrerar sönder.
Nån som har något tips på bra mod? Vill inte såga sönder orginalskärmen. Lägger den hellre på hyllan för bevaring. Blinkersen stör mig inte med orginal.

Idéer eller tips?

Bifogat

• 20220803_210340.jpg
    20220803_210340.jpg
    2.1 MB · Visningar: 19
Dammar av denna tråden nu när jag köpt mig en gammal xt.

Nån som vet om nån bra sida på nätet att köpa delar på?
Inget ebay eller utländskt då det är utanför min datakompetens att handa från utländska sidor.

Inget ebay eller utländskt då det är utanför min datakompetens att handa från utländska sidor.
Vad söker du för delar och till vilken årsmodell?

KEDO är ju firman för xt...
Den är tysk men spelar väl ingen roll?
Bara att beställa på samma sätt som från vilken svensk firma som helst.
De har allt till dessa cyklar.
Kan varmt rekommendera dem.

Precis, Kedo och CMS brukar jag handla från. Sent om sider har jag upptäckt Mascot motor - kanonfirma på hemmaplan!

Behöver få tag på delar till min Xt600E 1998, efter jag kom lite för nära den med grävmaskinen. ? Behöver få tag på komplett baksving, broms, bakfälg och allt som hör till. Någon som vet om någon skrotad XT som är till salu eller var jag kan få tag på delar? Finns en del på ebay, men finns det något alternativ. Tänker begagnat.

Passar andra årsmodellers delar även på en -98 eller hur får man koll på det?

Last edited:
Jag har delar från TT600E-95, sving, bakfälg, komplett broms mm. Om det passar har jag inte 100% koll på.

Behöver få tag på delar till min Xt600E 1998, efter jag kom lite för nära den med grävmaskinen. ? Behöver få tag på komplett baksving, broms, bakfälg och allt som hör till. Någon som vet om någon skrotad XT som är till salu eller var jag kan få tag på delar? Finns en del på ebay, men finns det något alternativ. Tänker begagnat.

Passar andra årsmodellers delar även på en -98 eller hur får man koll på det?
Jag tror du kan gå ända tillbaka till -95-96 någonting och så hela vägen fram till 03 som är i princip samma hoj som din när det kommer till delar.

Någon som vet om det går att justera så gashandtaget inte behöver vridas så långt? För att nå fullgas på min så får man snurra väldigt långt, är det en justersak?

Någon som är duktig på bromsoken på XT600? Mitt bakre ok kärvade så jag plockade isär, gjorde rent kolven men nu när jag ska sätta ihop det så förstår jag inte hur metallringen ska sitta (som håller i dammskyddet).
Har kollat på några youtubevideor och där lyckas de få in ringen så att den inte syns men jag förstår inte hur.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan