yamaha xjr 1300

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
hej har funderat på bänkpapper här så här såg det ut .

har acra hel och öppet luft filter fj gummin annan tänplatta
och 132,5 i huvud munstycke . Vad tror ni .Som är bra på
att läsa av denna kurva . jag har gott ner från 132,5.- till
125 på huvudmunsrtycket va tror ni ??efter denna feta kurva P1010017.jpgP1010014.jpg
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tja... du har drygt 15 hästar mer med Akra-systemet jämfört med farsans XJR som i övrigt har samma modifikationer så kurvan tycker jag ser riktigt bra ut.

Vad gäller AFR värdena så ser väl även dom hyggliga ut. Den streckade linjen vid 13 är väl ungefär vad man försöker sträva efter, men med förgasare är det väldigt svårt att få det exakt utan en massa tid i bänk. Jag tycker du ska vara nöjd som det är nu.

Bara satsa på riktiga förgasare nu, typ Keihin FCR39 eller Mikuni RS38/40. :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
men den går ju fett på 132,5 på papret vore inte 125 bertre ?

Det beror väl på. Jag tycker det är bättre att hojen får lite mer bränsle än för lite.

Att ställa upp hojen i bänk, kolla värden, bestycka om förgasare och kolla värden igen är nåt som tar tid och kostar pengar. Det lilla du har att tjäna i effekt kommer inte vara värt det du får betala i slutändan. Du kan ju bara prova själv att byta munstycken till 125 och se om du känner någon skillnad, men det är ytterst tveksamt att du kommer märka något.

Jag hade behållit nuvarande konfiguration.
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
vore kul om folk som vet eller har vana svarar
vore kul eller ni som har xjr 1300 vad har ni för
mod å munstycken . tack å gå natt alla goa hoj nissar
 
Last edited:

caca

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2010
Ort
hällingsjö
Hoj
85 kawasaki 1470 LTD E85,,,, 210hk
max effekt ligger oftast på 12-12,5 ,så jag tycker den ligger perfeckt för en förgasarmodell.
tror du kommer att tappa ca5 kusar o ligga farlig snål på fullast
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
jag är ingen expert men man ser ju på kurvan när den går fett så tappar den efekt
betyder det fet blandning så tappar den effekt eller .? förklara gärna för oss som vill okej
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
Tja... du har drygt 15 hästar mer med Akra-systemet jämfört med farsans XJR som i övrigt har samma modifikationer så kurvan tycker jag ser riktigt bra ut.

Vad gäller AFR värdena så ser väl även dom hyggliga ut. Den streckade linjen vid 13 är väl ungefär vad man försöker sträva efter, men med förgasare är det väldigt svårt att få det exakt utan en massa tid i bänk. Jag tycker du ska vara nöjd som det är nu.

Bara satsa på riktiga förgasare nu, typ Keihin FCR39 eller Mikuni RS38/40. :)

är bra sugen på dessa fuggar måste bara få in v7 ha det ,
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
:huvet:huvetman får vell gå till biblan å kolla hur en fugge funkar ! det värkar ju dött här tyvär =( =(
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Som sagt, du ligger mer eller mindre i sweetspot för AFR värden redan och effekten kan du nog inte öka mer med nuvarande förgasare. Ska du få ut mer så är det åtskilliga timmars justerande på egen hand eller i bänk, pengar som är bättre att spendera på något annat. Och då blir det ändå en försumbar förändring. Bättre köpa andra kamaxlar, porta toppen, nya förgasare eller mer kubik.

Stoppa dit 132,5 munstyckena igen och var nöjd med dom. Att byta huvudmunstycken påverkar hela registret så även om det skulle bli lite mer optimalt på höga varv så kanske den går onödigt snålt på lägre. På mina FCR förgasare så får jag kompensera ett hack på nålhöjden om jag byter från ett 150 huvudmunstycke till ett 160 för att 160 munstycket fetar på så pass mycket över resten av registret.
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
ja nu kommer nästa fråga hög födes filter till vakum förgasare hur bra är det.
behöver dom inte vakum från luft burken ??
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
Som sagt, du ligger mer eller mindre i sweetspot för AFR värden redan och effekten kan du nog inte öka mer med nuvarande förgasare. Ska du få ut mer så är det åtskilliga timmars justerande på egen hand eller i bänk, pengar som är bättre att spendera på något annat. Och då blir det ändå en försumbar förändring. Bättre köpa andra kamaxlar, porta toppen, nya förgasare eller mer kubik.

Stoppa dit 132,5 munstyckena igen och var nöjd med dom. Att byta huvudmunstycken påverkar hela registret så även om det skulle bli lite mer optimalt på höga varv så kanske den går onödigt snålt på lägre. På mina FCR förgasare så får jag kompensera ett hack på nålhöjden om jag byter från ett 150 huvudmunstycke till ett 160 för att 160 munstycket fetar på så pass mycket över resten av registret.

tack för dom orden det blir 130 ha de
 

klr 600

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha xjr1300
Som sagt, du ligger mer eller mindre i sweetspot för AFR värden redan och effekten kan du nog inte öka mer med nuvarande förgasare. Ska du få ut mer så är det åtskilliga timmars justerande på egen hand eller i bänk, pengar som är bättre att spendera på något annat. Och då blir det ändå en försumbar förändring. Bättre köpa andra kamaxlar, porta toppen, nya förgasare eller mer kubik.

Stoppa dit 132,5 munstyckena igen och var nöjd med dom. Att byta huvudmunstycken påverkar hela registret så även om det skulle bli lite mer optimalt på höga varv så kanske den går onödigt snålt på lägre. På mina FCR förgasare så får jag kompensera ett hack på nålhöjden om jag byter från ett 150 huvudmunstycke till ett 160 för att 160 munstycket fetar på så pass mycket över resten av registret.

vilket luftfilter har din far ?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top