Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
men den går ju fett på 132,5 på papret vore inte 125 bertre ?
Tja... du har drygt 15 hästar mer med Akra-systemet jämfört med farsans XJR som i övrigt har samma modifikationer så kurvan tycker jag ser riktigt bra ut.
Vad gäller AFR värdena så ser väl även dom hyggliga ut. Den streckade linjen vid 13 är väl ungefär vad man försöker sträva efter, men med förgasare är det väldigt svårt att få det exakt utan en massa tid i bänk. Jag tycker du ska vara nöjd som det är nu.
Bara satsa på riktiga förgasare nu, typ Keihin FCR39 eller Mikuni RS38/40.![]()
Som sagt, du ligger mer eller mindre i sweetspot för AFR värden redan och effekten kan du nog inte öka mer med nuvarande förgasare. Ska du få ut mer så är det åtskilliga timmars justerande på egen hand eller i bänk, pengar som är bättre att spendera på något annat. Och då blir det ändå en försumbar förändring. Bättre köpa andra kamaxlar, porta toppen, nya förgasare eller mer kubik.
Stoppa dit 132,5 munstyckena igen och var nöjd med dom. Att byta huvudmunstycken påverkar hela registret så även om det skulle bli lite mer optimalt på höga varv så kanske den går onödigt snålt på lägre. På mina FCR förgasare så får jag kompensera ett hack på nålhöjden om jag byter från ett 150 huvudmunstycke till ett 160 för att 160 munstycket fetar på så pass mycket över resten av registret.
Som sagt, du ligger mer eller mindre i sweetspot för AFR värden redan och effekten kan du nog inte öka mer med nuvarande förgasare. Ska du få ut mer så är det åtskilliga timmars justerande på egen hand eller i bänk, pengar som är bättre att spendera på något annat. Och då blir det ändå en försumbar förändring. Bättre köpa andra kamaxlar, porta toppen, nya förgasare eller mer kubik.
Stoppa dit 132,5 munstyckena igen och var nöjd med dom. Att byta huvudmunstycken påverkar hela registret så även om det skulle bli lite mer optimalt på höga varv så kanske den går onödigt snålt på lägre. På mina FCR förgasare så får jag kompensera ett hack på nålhöjden om jag byter från ett 150 huvudmunstycke till ett 160 för att 160 munstycket fetar på så pass mycket över resten av registret.
|
|
KTM uppdaterar sin elhoj
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!
Det har varit många turer k... |
|
|
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen
Med anledning av Ducatis 10... |
|
|
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!
Just nu återhämtar vi oss p... |
|
|
Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!
Just nu är vi mitt i provkö... |
|
|
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!
Just nu är Bike på plats på... |
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot I samband med... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller