Yamaha XJ6-Tråden

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Svenljunga
Hoj
KTM 690 SMC R
Hej alla lyckligt lottade XJ6 ägare :D
Bestämde mig så sent som igår efter att läst denna tråd (100ggr) att köpa mig en XJ6-N, så nu får jag hoppas att det var rätt val ;).
längtar galet mycket efter att hämta hem min svarta pärla :)

Välkommen i gänget! :)
 

Enee

Snart skiner Poseidon!
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XJ6 -10
Äntligen fått bytt bort dom fula, gula sakerna där fram! Riktigt nöjd med resultatet! :tummenupp
 

Bifogat

  • IMAG0054.jpg
    IMAG0054.jpg
    233.3 KB · Visningar: 200
  • IMAG0055.jpg
    IMAG0055.jpg
    237.2 KB · Visningar: 299

Killerbeez

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
2009 Yamaha XJ6
Hej hej

Jag har haft min fina XJ6:a ca. en månad nu. Har kört den nu i två veckor, bästa leksaken ever...

För tillfället är den i orginalskick men det ska vi ändra på så småningom. Har tänk mig att börja med bakdelen, har hitta rätt så mycket här på forumet och en massa på nätet. Exempelvis de här bakljusen som jag har hittat på Ebay

Har lite frågor som jag hoppades på att ni kunde svara på :tummenupp

1. Räcker det med ett sådant bakljus enligt lag eller måste man ha riktiga blinkers?

2. Tycker ni att jag ska det bakljuset som är lite tonat (smoked) eller det i klarglas?



Tack på förhand :Bugar
 

Bifogat

  • 003.jpg
    003.jpg
    183.3 KB · Visningar: 121

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
-
Hoj
XSR900
Roligt med lite filmer på XJ6. Speciellt att filmerna var på Yamaha XJ6 som denna tråd handlar om... Kan ingen av oss göra en egen? Det vore kul! :)

Jag lurpassar på att köpa en GoPro HD, så nog kan det bli film i vår/sommar allltid! :)

Äntligen fått bytt bort dom fula, gula sakerna där fram! Riktigt nöjd med resultatet! :tummenupp

Lustigt hur fula dessa detaljer blir när man synar dem (original). Men det är inte som att original inte duger, såklart. Poängen är i alla fall att det blev riktigt snyggt :tummenupp





Hej och välkommen! Roligt att antalet XJ-ägare utökas, men det är också roligt att se att fler och fler av dessa hittar till denna tråd. Ni som äger/väntar/planerar på att köpa en XJ6 och gluttar i tråden anonymt, träd fram för all del! :) "Delad glädje är dubbel glädje", vet ni!

För att svara på en av dina frågor: Det finns bestämmelser som säger att det ska vara minst 180mm mellan de lysande ytorna på blinkers bak.
 
Last edited:

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hej,

Har hittat detta Devillslipon

http://www.devil-exhaust.com/YAMAHA~600 XJ 6~2009-$.street-scooter.exhaust

(BOX Carbone)

Som man kan sätta på efter katalysatorn, jag vet ATT detta inte är effekthöjande och jättehäftigt men lite häftigare ljud måste det ju bli?

Nu till min fråga Måste jag mappa/bänka om jag endast byter efter katten? Jag vill liksom inte slänga ut 10lax att kitta den med slipon och bänkningar etc i detta skede utan det blir isåfall senare och då åker katalysatorn bort också.
 

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Svenljunga
Hoj
KTM 690 SMC R
Hej,

Har hittat detta Devillslipon

http://www.devil-exhaust.com/YAMAHA~600 XJ 6~2009-$.street-scooter.exhaust

(BOX Carbone)

Som man kan sätta på efter katalysatorn, jag vet ATT detta inte är effekthöjande och jättehäftigt men lite häftigare ljud måste det ju bli?

Nu till min fråga Måste jag mappa/bänka om jag endast byter efter katten? Jag vill liksom inte slänga ut 10lax att kitta den med slipon och bänkningar etc i detta skede utan det blir isåfall senare och då åker katalysatorn bort också.

Näsh! Tror inte du behöver bänka den, det är ju ingenstörre förändring förutom ljudet, looken och kanske något extra kilo på hojen. Devil är riktigt fina ;)

okej då! då får man väll träda fram, har ägt en gul XJ6 sen ett år tillbaka.

Välkommen ut ur garderoben Cristo :D
 
Last edited:

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Näsh! Tror inte du behöver bänka den, det är ju ingenstörre förändring förutom ljudet, looken och kanske något extra kilo på hojen. Devil är riktigt fina ;)



Välkommen ut ur garderoben Cristo :D

Nej precis..Iom att Katalysatorn sitter kvar borde det vara rätt motstånd etc trotss ny ljudddämpare!
 

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Svenljunga
Hoj
KTM 690 SMC R
Någon som vet exakt vad som utförs på 1000-mila servicen? :)

Jaha då var det dax för mig igen :) ... Ja på 1000-milaservicen utförs följande:

1. Bränsleledning
2. Tändstift
3. Bränsleinsprutning
4. Luftinsugets system
5. Koppling
6. Frambroms
7. Bakbroms
8. Bromsslangar
9. Hjul
10. Däck
11. Hjullager
12. Svingarm
13. Styrlager
14. Ramfästen
15. Bromshandtagens led
16. Broms pedal led
17. Kopplingshandtagets led
18. Sidostöd
19. Framgaffel
20. Stötdämpare, justerratt
21. Motorolja
22. Kylsystem
23. Bromskontakter fram och bak
24. Rörliga delar och kablar
25. Gashandtag och kabel
26. Belysning, signaler och kontakter

Mycket nöje ;) hihihi uuugh! :yoparty
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jaha då var det dax för mig igen :) ... Ja på 1000-milaservicen utförs följande:

1. massa punkter...

Mycket nöje ;) hihihi uuugh! :yoparty

Och hur fattig blir man?

Nån som drevat om sin pärla? Lite sugen på att testa vad det gör för skillnad. Eller blir den jättetrött i toppfart tro?
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Tjena!

Tänkt köpa en XJ6 i dagarna men tyckte att den lät för jävla mesigt med original ljuddämpare! Jag ser att det finns både slipon och helsystem, personligen så vill jag inte lägga ut 8000kr på ett helsystem.

Men känns det inte lite dumt att köpa ett slipon som verkas monteras på XJ6ans original ljuddämpare? Jag antar att ljuddämparen är den stora svarta lådan under hojen? En ljuddämpare på en ljuddämpare = mindre ljud och mindre effekt, eller har jag fel?
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Nej precis..Iom att Katalysatorn sitter kvar borde det vara rätt motstånd etc trotss ny ljudddämpare!


Tjena!

Tänkt köpa en XJ6 i dagarna men tyckte att den lät för jävla mesigt med original ljuddämpare! Jag ser att det finns både slipon och helsystem, personligen så vill jag inte lägga ut 8000kr på ett helsystem.

Men känns det inte lite dumt att köpa ett slipon som verkas monteras på XJ6ans original ljuddämpare? Jag antar att ljuddämparen är den stora svarta lådan under hojen? En ljuddämpare på en ljuddämpare = mindre ljud och mindre effekt, eller har jag fel? :va
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Jo, men det är utan problem ett helsystem utan katalysator etc... kostar ändå 8-9000 kr... :(
 

Anderberg87

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Ort
Växjö
Hoj
2010, Yamaha, XJ6-N
hämtade min nya XJ6-N idag, så sjukt nöjd som jag känner mig nu har jag aldrig varigt med ett köp förut... så nu är det bara att invänta lite sol och värme sen blir det åka av :D
 

dannefranken

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Ort
sundsvall
Hoj
yamaha dragstar 1100 bobber
kommer bli intressant att höra hur min låter när man kör, totalt blev de 3000kr när ja gjorde helsystemet sj, men sedan blir de ju power commander och bänkning så blir några tusingar till de.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top