Yamaha XJ6-Tråden

Äntligen fått bytt bort dom fula, gula sakerna där fram! Riktigt nöjd med resultatet! :tummenupp
 

Bifogat

  • IMAG0054.jpg
    IMAG0054.jpg
    233.3 KB · Visningar: 200
  • IMAG0055.jpg
    IMAG0055.jpg
    237.2 KB · Visningar: 299
Hej hej

Jag har haft min fina XJ6:a ca. en månad nu. Har kört den nu i två veckor, bästa leksaken ever...

För tillfället är den i orginalskick men det ska vi ändra på så småningom. Har tänk mig att börja med bakdelen, har hitta rätt så mycket här på forumet och en massa på nätet. Exempelvis de här bakljusen som jag har hittat på Ebay

Har lite frågor som jag hoppades på att ni kunde svara på :tummenupp

1. Räcker det med ett sådant bakljus enligt lag eller måste man ha riktiga blinkers?

2. Tycker ni att jag ska det bakljuset som är lite tonat (smoked) eller det i klarglas?



Tack på förhand :Bugar
 

Bifogat

  • 003.jpg
    003.jpg
    183.3 KB · Visningar: 121
Roligt med lite filmer på XJ6. Speciellt att filmerna var på Yamaha XJ6 som denna tråd handlar om... Kan ingen av oss göra en egen? Det vore kul! :)

Jag lurpassar på att köpa en GoPro HD, så nog kan det bli film i vår/sommar allltid! :)

Äntligen fått bytt bort dom fula, gula sakerna där fram! Riktigt nöjd med resultatet! :tummenupp

Lustigt hur fula dessa detaljer blir när man synar dem (original). Men det är inte som att original inte duger, såklart. Poängen är i alla fall att det blev riktigt snyggt :tummenupp





Hej och välkommen! Roligt att antalet XJ-ägare utökas, men det är också roligt att se att fler och fler av dessa hittar till denna tråd. Ni som äger/väntar/planerar på att köpa en XJ6 och gluttar i tråden anonymt, träd fram för all del! :) "Delad glädje är dubbel glädje", vet ni!

För att svara på en av dina frågor: Det finns bestämmelser som säger att det ska vara minst 180mm mellan de lysande ytorna på blinkers bak.
 
Last edited:
Hej,

Har hittat detta Devillslipon

http://www.devil-exhaust.com/YAMAHA~600 XJ 6~2009-$.street-scooter.exhaust

(BOX Carbone)

Som man kan sätta på efter katalysatorn, jag vet ATT detta inte är effekthöjande och jättehäftigt men lite häftigare ljud måste det ju bli?

Nu till min fråga Måste jag mappa/bänka om jag endast byter efter katten? Jag vill liksom inte slänga ut 10lax att kitta den med slipon och bänkningar etc i detta skede utan det blir isåfall senare och då åker katalysatorn bort också.
 
Hej,

Har hittat detta Devillslipon

http://www.devil-exhaust.com/YAMAHA~600 XJ 6~2009-$.street-scooter.exhaust

(BOX Carbone)

Som man kan sätta på efter katalysatorn, jag vet ATT detta inte är effekthöjande och jättehäftigt men lite häftigare ljud måste det ju bli?

Nu till min fråga Måste jag mappa/bänka om jag endast byter efter katten? Jag vill liksom inte slänga ut 10lax att kitta den med slipon och bänkningar etc i detta skede utan det blir isåfall senare och då åker katalysatorn bort också.

Näsh! Tror inte du behöver bänka den, det är ju ingenstörre förändring förutom ljudet, looken och kanske något extra kilo på hojen. Devil är riktigt fina ;)

okej då! då får man väll träda fram, har ägt en gul XJ6 sen ett år tillbaka.

Välkommen ut ur garderoben Cristo :D
 
Last edited:
Näsh! Tror inte du behöver bänka den, det är ju ingenstörre förändring förutom ljudet, looken och kanske något extra kilo på hojen. Devil är riktigt fina ;)



Välkommen ut ur garderoben Cristo :D

Nej precis..Iom att Katalysatorn sitter kvar borde det vara rätt motstånd etc trotss ny ljudddämpare!
 
Någon som vet exakt vad som utförs på 1000-mila servicen? :)

Jaha då var det dax för mig igen :) ... Ja på 1000-milaservicen utförs följande:

1. Bränsleledning
2. Tändstift
3. Bränsleinsprutning
4. Luftinsugets system
5. Koppling
6. Frambroms
7. Bakbroms
8. Bromsslangar
9. Hjul
10. Däck
11. Hjullager
12. Svingarm
13. Styrlager
14. Ramfästen
15. Bromshandtagens led
16. Broms pedal led
17. Kopplingshandtagets led
18. Sidostöd
19. Framgaffel
20. Stötdämpare, justerratt
21. Motorolja
22. Kylsystem
23. Bromskontakter fram och bak
24. Rörliga delar och kablar
25. Gashandtag och kabel
26. Belysning, signaler och kontakter

Mycket nöje ;) hihihi uuugh! :yoparty
 
Jaha då var det dax för mig igen :) ... Ja på 1000-milaservicen utförs följande:

1. massa punkter...

Mycket nöje ;) hihihi uuugh! :yoparty

Och hur fattig blir man?

Nån som drevat om sin pärla? Lite sugen på att testa vad det gör för skillnad. Eller blir den jättetrött i toppfart tro?
 
Tjena!

Tänkt köpa en XJ6 i dagarna men tyckte att den lät för jävla mesigt med original ljuddämpare! Jag ser att det finns både slipon och helsystem, personligen så vill jag inte lägga ut 8000kr på ett helsystem.

Men känns det inte lite dumt att köpa ett slipon som verkas monteras på XJ6ans original ljuddämpare? Jag antar att ljuddämparen är den stora svarta lådan under hojen? En ljuddämpare på en ljuddämpare = mindre ljud och mindre effekt, eller har jag fel?
 
Nej precis..Iom att Katalysatorn sitter kvar borde det vara rätt motstånd etc trotss ny ljudddämpare!


Tjena!

Tänkt köpa en XJ6 i dagarna men tyckte att den lät för jävla mesigt med original ljuddämpare! Jag ser att det finns både slipon och helsystem, personligen så vill jag inte lägga ut 8000kr på ett helsystem.

Men känns det inte lite dumt att köpa ett slipon som verkas monteras på XJ6ans original ljuddämpare? Jag antar att ljuddämparen är den stora svarta lådan under hojen? En ljuddämpare på en ljuddämpare = mindre ljud och mindre effekt, eller har jag fel? :va
 
Jo, men det är utan problem ett helsystem utan katalysator etc... kostar ändå 8-9000 kr... :(
 
hämtade min nya XJ6-N idag, så sjukt nöjd som jag känner mig nu har jag aldrig varigt med ett köp förut... så nu är det bara att invänta lite sol och värme sen blir det åka av :D
 
kommer bli intressant att höra hur min låter när man kör, totalt blev de 3000kr när ja gjorde helsystemet sj, men sedan blir de ju power commander och bänkning så blir några tusingar till de.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top