Yamaha XJ6-Tråden

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Ort
Sthlm
Hoj
XJ6N
Sådär.
Nu i helgen införskaffades en XJ6:a och me like :banana
Någon som har tips på vart man kan hitta lite ny fotpinnar? Original är lite tjocka för min smak :rolleyes:
Har tittat på 24mx, britalianracing och motoaction men hittar inte forpinnar. Dock liknar XJ6:an FZ6:an i många delar så jag ska prova att skruva av brors forpinnar och se om de passar :brynad

Gruppkörning låter mycket intressant ifall man får.. :tungan
 

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Svenljunga
Hoj
KTM 690 SMC R
Får man va med på gruppkörningen och leka även fast man inte har en XJ6'a kvar? :fyllisar
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Ja grattis!! Självklart får du åka med Tox. Har man ägt en Xj6 så är man lika välkommen för den kommer väll alltid ha en speciell plats i ditt hjärta???:tungan
 

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Svenljunga
Hoj
KTM 690 SMC R
Det är klart att den har en speciell plats i mitt hjärta Ljungqvist ;) och JA Mimik :p det ska vi kunna ordna:fyllisar
 

swebob

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2012
Ort
Kungälv
Hoj
Honda CB1000RA 2012
Köpte en XJ6 Diversion F utan att ha varken provkört den eller någon annan hoj, men får säga att jag hittils är väldigt nöjd :banana. Har i skrivande stund kört ca 40mil, och tycker att den är otroligt lättkörd. Nu saknar jag bara kortet men hoppas att kunna få det i slutet av Maj.
 

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Ort
Sthlm
Hoj
XJ6N
Hej Schazoo, Britalian Racing har fotpinnar inklusive adapter från Rizoma till XJ6an. Jag sitter precis och beställer PRO modellen.

http://www.britalianracing.se/index.php/mc/yamaha/xj6-diversion-09.html

Lycka till!

Har beställt ett par svarta PRO från bitalian :) Fick hem ett par svarta unbreakable koppling- / bromshandtag från 24mx av märke lighttech sen så väntar jag på kraschskydd à la rizoma för motorn från motoaction.
Alltid kul att pilla på hojen men den jag köpte hade det mesta förutom det jag har införskaffat så man får se om man kan hitta lite mer saker :tungan

Tack för tipset! :tummenupp
 

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Ort
Sthlm
Hoj
XJ6N
Nu har jag satt på nya broms- /kopplingshandtag, motorskydd och fotpinnar.
Själv gillar jag det :)

IMG_0519.jpgIMG_0524.jpgIMG_0530.jpgIMG_0538.jpgIMG_0541.jpgIMG_0551.jpgIMG_0554.jpg
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Kommer dra in på Triumph ST tråden nu istället då jag är nybliven ägare av en sådan:). Har haft en härlig tid med min XJ6 men byter nu till en mer touringanpassat mc med lite mer kubik!!! Kommer givetvis att kolla in denna tråd ibland samt som vi diskuterat ovan deltaga i xj6 tåget vid mälaren runt fast med en annan hoj!!
 

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Kommer dra in på Triumph ST tråden nu istället då jag är nybliven ägare av en sådan:). Har haft en härlig tid med min XJ6 men byter nu till en mer touringanpassat mc med lite mer kubik!!! Kommer givetvis att kolla in denna tråd ibland samt som vi diskuterat ovan deltaga i xj6 tåget vid mälaren runt fast med en annan hoj!!

Vi blir bara färre och färre :( men grattis till ett bra hojval! Funderar själv på att byta upp mig lite i cc. Själv vill jag ha en FZ8.. eller en Shiver.

Blir så dyrt med försäkring bara..
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Tack så mycket! Ska bli kul att prova något större samtidigt som ja VET att ja kommer sakna XJ6 för det är en rapp lite elaking:).

Sån tur är så har Triumph märkesförs. hos IF samt att jag bor på landet så min premie blir ungefär lika som jag har på XJ6:an.


SIMMA LUNGT HOJ BRÖDER!!
 

Robster41

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
Haninge
Hoj
-11 Yamaha XJ6 DiversionF
Så va det bara ett par dar kvar till Lelleträffen,... :crash
Gotland.. Here I come!! :banana
 

Ubbz

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2009, Yamaha Xj6
Tja
Har sedan april haft en ny (09:a) som jag nu kört 120mil med.
Visst e den tokvarvig om jag jämför med min senaste (en Ducce Monster 900) men den är skit kul tycker jag.
Tog ett tag att "våga" varva då jag tidigare bara haft twinmotorer... men kul e den samt så otroligt lättsvängd

//Ubbz
 

bezon

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2012
Ort
Nässjö
Hoj
Yamaha XJ6N -12
Hej!
Ny på forumet.
Har införskaffat mig A-mellankort (begränsad 25kw) och en XJ6n -12 25kw.
Tröttnade ganska fort och har nu precis tagit bort strypningen. Hojen ska inom 20mil in på 100mil servicen (samma ställe jag köpte hojen)
Jag undrar då om de bryr sig om att jag tagit bort strypningen? skulle de på något sätt kunna neka mig garantin eller liknande?
Tacksam för svar :)
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
I den här tråden händer det inte allt för mycket....
Jag antar att det beror på att det aldrig någonsin är någon som har problem med XJ6or.:)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top