Yamaha XJ6-Tråden

robinwrme

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2011
Ort
Lillaedet
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion F -10
Hejsan! Håller på att ta mitt kort nu och har köpt mig en XJ6 Diversion F som första hojj! Tycker den är väldigt körvänlig! Däremot ogillar jag "symaskin's ljudet" Och undrar då ifall man kan få tips på hemsidor angående Hel system där man inte behöver ta bort Centralstödet då jag tycker detta är väldigt bra att ha. Har kollat runt lite men informationen är väldigt dålig på samtliga sidor. Kan tänka mig ett Arrow, GRP, Devil, SC eller dylikt. Viktigt att det ser snyggt ut och att det låter bra och mycket!


Tacksam för svar.
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hejsan! Håller på att ta mitt kort nu och har köpt mig en XJ6 Diversion F som första hojj! Tycker den är väldigt körvänlig! Däremot ogillar jag "symaskin's ljudet" Och undrar då ifall man kan få tips på hemsidor angående Hel system där man inte behöver ta bort Centralstödet då jag tycker detta är väldigt bra att ha. Har kollat runt lite men informationen är väldigt dålig på samtliga sidor. Kan tänka mig ett Arrow, GRP, Devil, SC eller dylikt. Viktigt att det ser snyggt ut och att det låter bra och mycket!


Tacksam för svar.

Kolla på tidigare sidor i denna tråd då vi har diskuterat detta flitigt och hittat massa olika sidor som säljer ovan nämnda system dock utanför sverige.

Vill du betala överpris i sverige kan du prata med http://bikeshop.se/. Dom är bra och säkert kan ta hem. Vet att dom säljer shark slipon som är i klass med gpr om inte bättre. Annars brukar ju även yamaha och andra auktoriserade handlare kunna ta hem GPR blandannat.

Men hade du tänkt köpa Powercomander och köra bänk osv också?
 

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Enköping
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Manual

Hej,

Är det någon som har/ vet var man kan komma över en mek manual till våra hojar? Vill se vart motorbultarna sitter samt luftfilter.
 

Kofffe

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2011
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Tja, funderar på att köpa en XJ6 -10 utan ABS.
Är man dum om man köper en utan, kan det blir svårare att sälja den sen eller tror ni inte att det spelar någon roll?
Och är det någonting man ska tänka på, nått som brukar bli slitet på dom om man köper en begagnad?
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Skulle jag köpa en -10 så skulle jag definitivt ha en med abs. Men om du tänker köpa en utan så finns det ju uppenbarligen köpare till nyare hojar utan Abs också.
 

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
-
Hoj
XSR900
Vad kan jag räkna med att tusenmilaservicen kostar? Har säkert behandlats i tråden men.. hittar inte.
 

kungchriz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha XJ6
Hallå hallå! Här har ni en ny medlem i XJ6 familjen.
Köpte min i lördags, har avverkat 25 mil hittills känns riktigt bra faktiskt.
Har väl planer på att bygga om lite, men de får bli i vinter, nu måste jag åka ikapp alla mil jag missat iår :)
 

myrann

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Skurup
Hoj
2009 Yamaha XJ6-N, 2008 Honda CRF250R
Tjena!
Tänkte en köpa en XJ6'a, nakna varianten, men tycker den låter lite tradigt :( Kommer köra den 25kw strypt, så ett helsystem är väl att ta i. Men vad finns det för alternativ när det kommer till slipon's? Hittar inget när jag googlar, finner inga slipons på ebay utan bara helsystem. Och det varken behöver jag eller har råd med.. Var kan jag beställa och vilket är prisvärt?
 

Tox

Superior
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Svenljunga
Hoj
KTM 690 SMC R
Välkommen! :)


hallå hallå! Här har ni en ny medlem i xj6 familjen.
Köpte min i lördags, har avverkat 25 mil hittills känns riktigt bra faktiskt.
Har väl planer på att bygga om lite, men de får bli i vinter, nu måste jag åka ikapp alla mil jag missat iår :)
 

myrann

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Skurup
Hoj
2009 Yamaha XJ6-N, 2008 Honda CRF250R
Köpte precis mig en XJ6-N -09, i pearlbeige't :) Hämtas imorgon! Har dock inte uppkörning förrän den 4 Augusti så får sitta och dreggla i garaget sålänge..
 

Enee

Snart skiner Poseidon!
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha XJ6 -10
Tjena!
Tänkte en köpa en XJ6'a, nakna varianten, men tycker den låter lite tradigt :( Kommer köra den 25kw strypt, så ett helsystem är väl att ta i. Men vad finns det för alternativ när det kommer till slipon's? Hittar inget när jag googlar, finner inga slipons på ebay utan bara helsystem. Och det varken behöver jag eller har råd med.. Var kan jag beställa och vilket är prisvärt?

Finns (i princip) inte slipon till XJ6 eftersom det inte finns några skarvar i avgassystemet.. Således måste du byta hela..
 

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
-
Hoj
XSR900
Oufff. 3799:- för nytt bakdäck (Dunlop Sportsmart) och 1000-mila service, på det sammanfaller också försäkringen. Det var trevligt att råkas, lön :D
 

myrann

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Skurup
Hoj
2009 Yamaha XJ6-N, 2008 Honda CRF250R
Jösses. Trodde att det skulle gå på ett kick att byta nummerplåtshållaren till biltemas. Jag hade tydligen fel.. Tog mig säkert en timme att fatta att jag skulle koppla loss sladdarna under sadeln och inte koppla loss alla lampor.. :huvet Till er som använt biltemas, hur fäster man själva skylten?

Har förövrigt införskaffat ett Sweep helställ, mycket trevligt!
 

myrann

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Skurup
Hoj
2009 Yamaha XJ6-N, 2008 Honda CRF250R
Jag kan Ingenting om el osv.. Men vad skulle jag behöva för att byta ut den befintliga nummerplåtsbelysning mot 2 dioder eller liknande? Gärna eventuella sladdar och kontakter också :(

EDIT: Beställde en sådanhär, den ska väl fungera? Såhär ser skylten ut just nu, ska lacka plåten, sätta dit dioden och koppla ihop allting sen är det klart :)

2lcld2s.jpg
 
Last edited:

kungchriz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2007
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha XJ6
Jag kan Ingenting om el osv.. Men vad skulle jag behöva för att byta ut den befintliga nummerplåtsbelysning mot 2 dioder eller liknande? Gärna eventuella sladdar och kontakter också :(

EDIT: Beställde en sådanhär, den ska väl fungera? Såhär ser skylten ut just nu, ska lacka plåten, sätta dit dioden och koppla ihop allting sen är det klart :)

2lcld2s.jpg


Ett tips bara, läste på SMCs hemsida att riksdagen sagt nej till motionen ang att få ha reflexen på regplåten. Kan ge 500 spänn i böter...
http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=410&typ=mot&rm=2010/11&bet=T243
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top