Yamaha XJ 600 goes cafe

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Nej tyvärr så vet jag inte vilken längd jag ska ha ännu, så kanske blir det att kapa lite :)
Men när jag får grejerna så ska jag kolla lite.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Fick ihop förgasarna idag, rent o fint blev det. Insåg dock att jag satt chokereglaget fel :)
Får bli en returmatch imorgon... Kopplingsvajern damp ner i lådan idag med, så blir att kika på det imorgon.
Försökte få in bilder via luren, men där tog ju den tekniska expertisen tvärslut... Så bilder blir det kanske nån annan gång :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Meckade in förgasarbryggan efter att chokereglage hamnat rätt.
nu ska väl ett gäng öppns filtef beställas för syns skull oxå :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Som det tekniska ickegeni man nu blev född till så kommer bilderna så här på efterhand...

20140318_103337.jpg 20140318_121931.jpg

20140319_112238.jpg 20140319_112729.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Snart så krasraspar den igång på alla 2-4 cylindrar på typiskt yammamanér! Som det icketekniska geni du inte är kan du la ta en bild på mitt bygge med o lägga upp i min tråd sjyrrans?? Lever utan smartfån för närvarande och komma ihåg o ta med kamera när man brakar igång finns ju inte :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Snart så krasraspar den igång på alla 2-4 cylindrar på typiskt yammamanér! Som det icketekniska geni du inte är kan du la ta en bild på mitt bygge med o lägga upp i min tråd sjyrrans?? Lever utan smartfån för närvarande och komma ihåg o ta med kamera när man brakar igång finns ju inte :)

:) Klart jag gör... imorgon
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Inga billiga filter och så får du fixa ett par snygga distanser så inte filtrena sitter direkt på fuggarna enligt internets regler ^_^

Inga billiga filter...
Redan beställt :)
Sjukpenningen räcker knappt till billiga filter...
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Inte som som i fornstora glansdagar när man var iväg och jobbade en stund på dagen och ägnade resten av dygnet i garaget, men ett gäng timmar blev det iaf idag :)

Fått spacklat upp sadelstomma och frontkåpa hjälpligt. Lagt ett par lager grundfärg, så nu är det på G :)
Har inte bestämmt vad som hamnar framtill än, om det blir kåpa med lampa eller bara en stor fet gammaldags lykta som får lysa upp tilllvaron... den som lever får se!

Började såga på en hållare till framlampan iaf... utifallatt...
Men nu blir det badet, ett par kalla pilsner å pilla sig lite under naveln...

0319 lack 3.jpg 0319 fäste 1.jpg

0319 lack 1.jpg 0319 lack 2.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Så lite finlir innan lacken ska på. Kan ju bli intressant att få till samma brytning på den vita lacken, den är ju hemmamixad .... Blir nog några lager spackel idagmed. Sen helg, då bär det av österut med kärleken för hojbyte. Ska bli jävligt skoj å köra enstånka :)

image.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Fick lagt ett par lager spackel till idag och så på med ett lager grund till för att täcka alla ställen man slipat igenom. Blir ett par omgångar slip o spackel till innan lacken ska på.
Men nu blir de inget mer gjort förens på måndag I think, nu blir de helg!
Fredagsmys med kärleken och en flaska bubbel, faan va gött!! :krama
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Vissa helger vill man ju inte ska ta slut, pungt!
Lördagen spenderades i lånad buss för att åka till Linköping och byta hoj.
Avslutade med gott käk på lokala tavernan i bästa sällskapet.
Söndag morgon var det att rulla ut inbytingen, fan vad skoj med "ny" hoj!
Eftersom baksulan är slät som en barnrumpa så blev ju första försöket att ta sig utanför asfalten ett totalt fiasko, men va fan gör det :)
Sen ut på stora Holm och leka av sig, nyttigt o lyxigt, att kunna bröta på, inga bilar, inget grus på asfalten.

image.jpg image.jpg

image.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Fan Zäta, du får byta profilbild. Det är falsk marknadsföring att ha en så söt apa på bild när du ser ut som du gör!:rofl:tungan
Ser fint ut med kåpan. Men vilken lamap är alternativet? Härligt att se att du kämpar på. Hur ser planerna ut för påsken och Elmia?
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Fan Zäta, du får byta profilbild. Det är falsk marknadsföring att ha en så söt apa på bild när du ser ut som du gör!:rofl:tungan
Ser fint ut med kåpan. Men vilken lamap är alternativet? Härligt att se att du kämpar på. Hur ser planerna ut för påsken och Elmia?

Helt sant, nu när jag lyckats få drömkvinnan på fall så kan jag ju visa min egen nuna :)
ALternativet är en helt vanlig lampa från nån 70-80 tals hoj, model lite större, men blir lillkåpan OK så blir det nog den.
Elmia blir nog inget för min del i år... heller :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Nu är det snart bara slutlacken kvar att lägga :)
Slipa ner lite rinn bara...
Så en bild från Stora Holm's övningsbana

0324 lack 3.jpg 0324 Kåpa 1.jpg

0324 Lack 2.jpg Spegelbild Stora Holm  small SV.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Så har man ju gått å blivit med en Aprilia 650. Fifan vad sköj att leka med :kär
Men lite smolk i bägaren är det ju. Den låter ju INGET. Och rutans höjd i förhållande till min höjd...?
gör att det blir en jävla turbulens i fejjan. Och eftersom man vill känna doften av våren, koskit o avgaser så kör jag sällan med stängt visir... ja om man inte kör lite foort då, för då åker det ju ner av sig självt :rolleyes:
Nu går ju inte denna pärlan så fort, så just det är ju inget bekymmer.

Men för att råda bot på ovan brister så ... Började ju med det viktigaste, LJUDET!
Får se om jag får å ihop det :va
Lite rostfritt från en kyldisk får bli utgångsmaterial...
Ska bli spännande att se om jag kommer ihåg att spegelvända den ena, eller om man står där med 2 st vänsterdämpare när man svtesat klart :3freak

0325 avgas 1.jpg 0325 avgas 2.jpg

0325 avgas 3.jpg 0325 avgas 4.jpg

0325 avgas 5.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Dizkbänkzdämpare alltså.. var har jag sett det förr.. hmm :D lacken blev så fin att jag var tvungen att olla den, hoppas det var ok. Ska du köpa perforerad plåt är jag gärna med på ett hörn, kommer behövas til mina kommande dämpare! Tjo!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Liten efterlysning...
Gick ju in i den berömda väggen för snart ett år sedan, förutom allt vad det innebär så kan man ju konstatera att ekonomin rasar rätt åt helvete.

Bakdäcket på Aprilian är helt blankslitet så jag undrar om nån har ett något bättre begagnat liggandes och kan avyttra för en billig peng?

130/80 17 alt 140/70 17

0325 bakdäck.jpg
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top