Yamaha XJ 600 goes cafe

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tack så mycket :)

Varsågod!
Hitta ytterligare bilder på dig (tror jag) som även de är lite "kontrastrika", vilket alltid gör en bild lite mer intressant.

IMG_9987.jpg IMG_9988.jpg
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Hörrni gubbtjyvar! Jag funderar på om man skulle dra till Sviesta första helgen i augusti och kolla på gammelhojar, dricka pilsner och snacka skit. Vad tror den samlade eliten av gamlingar?:7peta
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Så har det hänt lite grejer, dock inte i garaget....
Snart 14 år på Volvo är nu till ända. Beslutade att säga upp mig, SKÖNT!!!
Var inne på Honda Center i Gbg och provkörde en tilltänkt utökning av mcfamiljen, slutade med jobberbjudande, så nu jobbar jag på Honda center i Gbg. På måndag börjas det :)

Idag bytte jag däcken på Firestormen, sköj som faan, men det är inte det jag kommer jobba med sedan, utan som ansvarig för reservdelar och kundmottagning för verkstaden.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Jobba med det man älskar = aldrig mera utbränd! :cool:

Nä, så är det nog...
Får se när jag hinner komma förbi garaget nästa gång...jävlar vad mycket det är nu...men roligt som bara den
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Så har det hänt lite grejer, dock inte i garaget....
Snart 14 år på Volvo är nu till ända. Beslutade att säga upp mig, SKÖNT!!!
Var inne på Honda Center i Gbg och provkörde en tilltänkt utökning av mcfamiljen, slutade med jobberbjudande, så nu jobbar jag på Honda center i Gbg. På måndag börjas det :)

Idag bytte jag däcken på Firestormen, sköj som faan, men det är inte det jag kommer jobba med sedan, utan som ansvarig för reservdelar och kundmottagning för verkstaden.

GRATTIS till nya kneget!
Jag kanske skulle göra samma sak - kolla på ny hoj å byta job ;)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Fy fan vad roligt att höra Zäta!!! Hoppas du får trevliga kollegor med. jag har själv jobbat i den branschen, dock på andra sidan klotet och innan dess på Mekonomen. Där hade jag riktigt roligt på jobbet för det mesta. Personalrabbaten brukar vara rätt trevlig den med.:D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
GRATTIS till nya kneget!
Jag kanske skulle göra samma sak - kolla på ny hoj å byta job ;)

Tackar!!
Ja varför inte ;)
Det är rätt utmanande och utvecklande att göra ett sånt tvärkast, fast jobbar man med det man vill och trivs så ska man kanske fundera 2 ggr...
Men kolla på nya hojar kan manju alltid göra :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Fy fan vad roligt att höra Zäta!!! Hoppas du får trevliga kollegor med. jag har själv jobbat i den branschen, dock på andra sidan klotet och innan dess på Mekonomen. Där hade jag riktigt roligt på jobbet för det mesta. Personalrabbaten brukar vara rätt trevlig den med.:D

Tackar Rally!
Det är ju lite annorlunda mot alla slipsar på gamla jobbet ;)
Just nu så är det ganska stressigt, mycket nytt att lära sig, men jävligt skoj.
Och ja, vet inte om det är bra eller dåligt med bra personalrabatt... får se när jag får lön nästa gång, om det blir nån lön alls :D
En annan rolig del är ju naturligtvis att alla hojar man egentligen skulle vilja köpa...kan man bara ta nu :)
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Grattis Zäta! Gött gäng som jobbar på Ahlqvist Honda Mc center! Brukar svänga förbi nån gång i månaden och hälsa på när "farbror" Ciwi mekar med sin Honda gammel-sbk.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Grattis Zäta! Gött gäng som jobbar på Ahlqvist Honda Mc center! Brukar svänga förbi nån gång i månaden och hälsa på när "farbror" Ciwi mekar med sin Honda gammel-sbk.

Tackar!
Ja, hej hopp så var vi lite branchkolegor :)
Ja här är ett bra gäng, brukar se till att vara i verkstaden nån timme innan jobbet börjar och tjöta lite, nu när man har en Aprilia får man ju mecka lite också, för att få skiten att funka :)
Idag fick den nytt stift o lite pyssel.
Vill ut o köra grus!!!
Titta förbi nån dag!
ha det!
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Nu läste jag med tapatalk och då hamnade man längre bak. Där syntes det ut som att Arnold håller på med Bonsaier. Skall han inte göra en tråd om det i OT?

Kul med nya jobbet. Kom bara ihåg att det är väldigt få saker som det är värt att bränna ut sig för.
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Zäta: Your the man ! Stort grattis till nya kneget...fan va kul ! :banana


Blöj: Kan slänga in någon Bonsai på min tråd imellanåt om ni vill. Är du intresserad kan jag hjälpa dig komma igång med "Bonnar" om du vill prova på. Världens tacksamaste hobby då den består av 1% jobb och 99% väntan :)

Då Zäta älskar off topic postar så lägger jag in en liten bild på min lilla "träd"-gård.

20140527_210036.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Så vare väl dags att uppdatera lite kanske.... :va
Några fler höstturer på grus hoppas jag att det blir, innan man hänger in stället för vintern...om nu inte vintern blir som förra, då är det ju bara att köra på :)

Gjorde ett bra röj på mekplatsen igårkväll och nu på morgonen va man förbi byggvaruhuset och fixa lite reglar till ett loft så man får undan lite skit från golvet, jag är ju som en jävla ekorre och sparar på all jävla skit :rolleyes:

Spanar efter ett litet lagom sidoprojekt för att få luft under vingarna igen, så kan man gå och surglo på Yamman tills man tröttnar på det och gör nåt åt skiten, den är ju trots allt rätt snygg...

Har vart en hektisk sommar på jobbet, men nu är det så lungt så platsen fryser inne, så snart har man väl en massa tid att slå ihjäl i verkstaden istället. Tills dess får man väl fundera på vad man ska bli när man blir stor.
Men om nån har ett jobb liggandes, eller vet nån som söker personal, så hör av er :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
The plåt-king is back!!
Indeed, I am :)
Var faktiskt förbi en snabb sväng på lunchen, slängde av lite reglar och fixade lite med det blivande loftet.
Satt ihop en ram som ligger lite provisoriskt på ett par 2x2, så gör inget "skaktest" ännu :)
Får ta med slagborren nån kväll och sätta upp det ordentligt
Funderar på att slå till på ett Engelskt hjul... kan det va nåt tror du?? :va
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Indeed, I am :)
Var faktiskt förbi en snabb sväng på lunchen, slängde av lite reglar och fixade lite med det blivande loftet.
Satt ihop en ram som ligger lite provisoriskt på ett par 2x2, så gör inget "skaktest" ännu :)
Får ta med slagborren nån kväll och sätta upp det ordentligt
Funderar på att slå till på ett Engelskt hjul... kan det va nåt tror du?? :va
Har en fin dewalt knack i garaget annars! Chippar gärna in på engelskt hjul om du ska handla.. tänkte också skapa lite kurvor i vinter ;)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Har en fin dewalt knack i garaget annars! Chippar gärna in på engelskt hjul om du ska handla.. tänkte också skapa lite kurvor i vinter ;)

Tänkte åka bort en stund nu på morgonen, kollar om jag hittar din knack, lånar den isf.
Låt oss spåna ang hjulet :)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top