Yamaha XJ 600 goes cafe

Du ZÄTA!!!
är det krav på viss typ av svetsning på SFRO???

Någon sa att allt måste TIG-svetsas...men jag har inte läst det själv. Deras hemsida suger och det verkar som att de inte vill släppa information annant än om man köper deras böcker ! :dummer

Nä...jag kommer inte sponsra dem !
 
Nu är det flera dagar sen vi fick se några bilder! Börjar ju likna min tråd det här!:glömdet:tungan
 
Ja!! Mer bilder - Tack.

Under tiden får du låna en av mig...

motorcycle-fail-engulfed-flames.jpg
 
Hola Amigos

nathe@ inte metod, men du ska kunna styrka tillsatsmaterialet och svetsarna får inte lackas över innan besiktning... så har jag för att det är... men jag kan kolla nästa gång jag är i garaget. Vi har sponsrat SFRO :)

TIG är kanske att föredra, men jag har inte hört att det skulle vara ett krav... men, jag återkommer...

Rally@ .... kommer här :)

M-tin@ tackar, ser ut att gå hett till....

Fick då masat mig iväg till garaget idag, till min glädje va min nya plats ledig nu, så det blev flytt, lite hastigt o lustigt. Stod och snackade lite med en kompis och glodde på hojen...och inser att linjerna hamnat helt åt helvete :brinnerup
Tanken tog ju i lite i ventilkåpan, vilket gjorde att jag höjde den i bakkant, gjorde en ny sadel... och var glad och nöjd... men idag, med "nya" ögon?? så såg det för djävligt ut.. Så vad fan gör man... av med tanken, upponer på bordet o fram med hammaren... resulterade inte i annat än att det såg ännu värre ut. Fram med tejp, drog upp en linje och sen var det bara att smiska på med kapen :hihi
Naturligtvis blev ena sidan lite bättre....
Kapa ner bakre fästet och gjorde ett nytt, kapa av den nytillverkade sadelstommen.... ja ni hör ju, men e tebaks :) ... och här nånstans inser jag att även morgondagen blir nog en 9-10 timmar (på jobbet).. så det är nog dags att dra sig hemmåt för att snacka med kudden ett tag...

Imorgon ska jag iväg och kolla hoj åt en kollega, hon vill ha en Kawa er-5, håller på att ta lappen ... låter som nåt man tröttnar på redigt fort?? Men den var ju blå! ... och tja... hur argumenterar man mot det .... :va

Det gick fort att fylla tomrummet :)
15 platsen 1.jpg15 platsen 2.jpg

På första bilden ser man hur hög tankens bakkant är, så bort med sadel och märkte ut en linje
26 hojen 2.jpg15 tank 1.jpg

Fram med kapen :) och sitter som en smäck...
15 tank 2.jpg15 tank 3.jpg

Och så helheten med sadeln på plats (nej, sadeln är inte klar... igen)... får lägga i ett par småbitar plåt imorgon för att få en riktigt bra avslutning mot tankens sidor
15 tank 4.jpg

Nu ropar nog fan kudden ..... PLATS :D
 
Ser skitfint ut mannen! Hur stor plats har du i din lilla hörna?
 
10 m2 ungefär, och det funkar riktigt bra... hann ju med att göra lite småsaker igår :)
Det är faanimej på tiden att inspektörn kommer på en kopp kaffe :)
Bladmått.... hittar vi nåt så självklart :)
 
Ahhh, kanske därför den låter som en disel från tidigt 70 tal :va
:) Nä, jag har nog nåt, men jag glömde ju naturligtvis att kolla spelet när jag ändå hade motorn ur :näsblod
 
snutte :hihi

Självklart, om det inte är bråttom... eftersom jag numera bor på jobbet :)
Hur långa ska du ha handtagen, och nåt önskemål på vinkel?

Mätte lite idag, saknar dock gradskiva och vattenpass i garaget så jag kunde inte fundera ut vinkeln. Men dina ser lagom ut i det avseendet. Önskad längd är 300 mm från gaffeln till slutet. Men stressa inte för min skull.:D
 
Tackar Kawa
Ja, ibland är det bara att göra.... och ibland går det bra :)

Rally, OK

Vart dit ett par timmar igår med... fixade resten av sadeln, så nu linjerar tank o cuts igen och sadeln sitter som den ska därimellan :)
Började på en liten flyscreen också, ska nog försöka få dit den stora kåpan nån gång, men inte just nu.
 
Längesedan jag var inne här nu. Helvette vad fint det blir Zäta :) Mycket imponerande! Kul att kunna följa hela processen med från det första knackandet till lackat och fint :tummenupp
 
Hola Amigos

nathe@ inte metod, men du ska kunna styrka tillsatsmaterialet och svetsarna får inte lackas över innan besiktning... så har jag för att det är... men jag kan kolla nästa gång jag är i garaget. Vi har sponsrat SFRO :)

TIG är kanske att föredra, men jag har inte hört att det skulle vara ett krav... men, jag återkommer...


Har inte du fått besiktiga din på SFRO? Du har ju moddat ramen ganska kraftigt!!!
 
Fått o fått :)
Eftersom jag inte ändrat styrgeometri, axelavstånd, bromsar eller infästningar för motor, sving eller styrkrona, så tror jag inte att jag behöver det.... OBS TROR
Det ända jag eg. ändrat är bakramen... more or less :va
Så jag kommer att åka till besiktningen i hopp om att bara göra en vanlig besiktning när det är dags... kanhända att jag åker på nånting, eftersom den inte kommer att kunna ta passagerare... vilket den är reggad för...

Men sedan kan det ju hända att besiktningsgubben tycker annorlunda....
 
Tackar Kawabunga!
Förhoppningsvis så får du se den live nån gång i sommar :)
 
M-tin @ låter bra det :)

Idag har man plågat sig på grabbens innebandyavslutning, 1,5 timmes intevsiv intervallträning, detta iförd MC Jeans, långkallingar och ett par lånejumpadojjor, minst en storlek för litet... vän av ordning undrar naturligtvis... långkallingar, kan man inte ta dem... jo antagligen, men jag försökte ju naturligtvis komma undan matchen (föräldrar mot ungarna)... så när jag plötsligt blev inputtad och försedd med en klubba, så var det liksom inte läge.... det var bara att släppa sargen s a s :)
Träningsvärk imorgon.... garagterat :glömdet

Lite bilder från gårdagens garage-session

17 sadel 1.jpg 17 sadel 2.jpg

17 fairing 1.jpg 17 fairing 2.jpg
 
Fan va najs...! Va bankar du på nu...en framskärm ?

Vi spelar innebandy varje lördag. Måste bräcka Zäta...det blir skidoverall på :D
 
Nä, en liten vindavvisare i väntan på att hitta en bra lösning för att få fast den stora kåpan, men den får nog vänta lite...

:D, ta pjäxorna också vet jag..
Men jag svallkade av mig rätt bra efteråt... vädrade Trajjan rejält... typ :D

Skulle vart till Garaget ikväll, men jobbet suger verkligen musten ur en just nu, så det är fosterställning som gäller ikväll
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top