Yamaha XJ 600 goes cafe

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tjenare Twin..
Jag slår en signal senare i kväll.
// Zäta
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ett par bilder på senaste underverket :)
Äntligen känner jag mig lite nöjd ...
Nu ska jag bara bli sams med svetsj*****n också :huvet
IMG_1407.jpg
IMG_1408.jpg
IMG_1409.jpg
IMG_1411.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Du skulle ju ringt i måndags? :D hade det rätt fett på sofflocket så jag hörde aldrig av mig..
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Låter gött!
Man skulle kunna säga att vi va torsk på gas :) , det var tvärtomt i flaskorna.
Men nu är det påfyllt igen.
Jag vet inte hur kvällen ser ut än, vi kan höras, annars så kommer vi vara där på Torsdag kväll iaf.
Ha det gött på sofflocket så länge :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
3:dje tanken gillt ...

Börjar få fason på grejerna och linjerna faller på plats :)
En snabbis till garaget resulterade i att ena sidan nu är renkapad och man får en bild av hur det kan komma att bli...

5 9 tank 6.jpg 5 9 tank 1.jpg
5 9 tank 2.jpg 5 9 tank 3.jpg
5 9 tank 4.jpg 5 9 tank 5.jpg
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Nästa steg ... när tanken är klar, blir att såga bort hela bakdelen och göra en ny bakram. Cutsen ska behållas, ev moddas lite för att säkerställa att inte bakhjulet tar i. Sannolikt får jag överge att placera batteriet i cutsen... men det får väl bli ett senare bekymmer :)
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Ja, hade väl tänkt att behandla den invändigt på något sätt, är dock inte insatt i vad som är bäst. På utsidan tänkte jag tennspackla alla svetsfogar.
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Njae... jag hoppas att det är kameran som luras, jag sänkte ju baken en del för några dagar sedan..
Så här ser den ut i "profil"..

View attachment 368666

Tänk på att hojen står på centralstödet och blir då högre i bak.Ta ner den och titta på höjden innan du gör den för hög..eller låg.Mina 2 cent..
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Absolut, och med stor sannolikhet så får jag göra om underdelen på cutsen. Därför kommer jag även att göra om bakramen i samma veva, då den idag består av flera rörstumpar :brinnerup
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
En snabbis till garaget, det tilltänkta mötet blev inte av, men det blev några minuters tragglande med tiggen istället
Inte fan blir det snyggt men tar sig , som mordbrännarn sa :)

Och tankens andra sida börjar ta form ... ochjag är fortfarande nöjd som f*n :D

Porerna blir färre och flytet kommer ...
6 9 tank 3.jpg

Tänk att lite extra gas och ett par glasögon kan göra sån skillnad...
6 9 tank 1.jpg

Till helgen hoppas jag att tanken ska vara i ett stycke
6 9 tank 2.jpg
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hä' ska int' bli nån pora mä tiggen int'!! Som min käre svetsmentor Edlund från Ö-vik skulle sagt ;)
Han hade nog även kläckt nåt i stil med: Vafan har du gjort? Ä du blind karljävel?
Men det är ju direkt ohyfsat, och fullt så illa är det ju inte!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:)
Den här veckan har det bara blitt oplanerade småturer ner till garaget (eller inget alls) ...
Men jag hoppas ha lite tid över i helgen, då kanske svetsmäster har en stund till övers?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Skulle vara lördag på dan isf.. På söndag har jag lovat att få en skruttig xs1100 någorlunda körbar.. Fick liv i den efter 2 timmars hetsmeck i onsdags, då hade den stått i 4 år. Hittade grön loctite i förgasarna, haha!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Good Luck :)
Jag kollar läget och hör av mig om jag kan på Lördagen.
ha det gott!
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Söndagspyssel

Idag blev det närapå en heldag i garaget. Mycket tid till att knacka ut smågrejer i tanken, samt att rikta upp den något. Sida nr 2 är på plats och bakdelen klar. Naturligtvis så krånglade kompressorn så det blev mycket handknackande idag :)

Kvällspasset ägnades åt cutsen. Av med grejerna, mätte upp lite vinklar o mått, mallade och fram med kapen :)
En ny undersida är på G!
Ny bakram kommer att bockas till i 22x2 mm rör, kommer att bli kanon.


9 9 tank 1.jpg 9 9 tank 2.jpg

9 9 tank 3.jpg 9 9 tank 4.jpg

9 9 tank 5.jpg 9 9 tank 6.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ahaaaa...dax för bakram ! Blir det fulbockning tro ?
Hör av dig så får du tips av Kingen :lol

PS. Nya kutsen = :yoparty DS.
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar!

Näää, här ska finbockas med maskin, elektronisk å allt :D
Smutt som f**
Största problemet är att jag behöver köpa rör och de säljs i 6 m längder och jag har numer en F Ficus ... så för att få in nåt i denna lilla pärla till bil så får jag väl ta med bågfilen och såga ner röret i småbitar :va (varför köpte jag en FORD F??)
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Synd att jag inte jobbar kvar på Heléns Rör AB (som är en av sveriges största rörgrossist) då kunde jag skickat dig ett "varuprov" på ett kalldraget precisionstålrör i dim 22 x 2. I nästan 10 år hade jag fri tillgång till alla dimensioner från 6x0,5 till varmvalsade 660 x 100 rör.....tror du man utnyttjade det ? Nä...och det ångrar man idag. That´s life.

6 meter rör tar du på släp...men köper du bara ett så ser det lite töntigt ut :)
De kan säkert dela det på mitten till dig, lite service får de ju ställa upp med. Var handlar du ?

Smygreklam:
Logo_Helens.jpg imagesCAVDOVSF.jpg

Lycka till med finbockningen, håller ett öga på din tråd..
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Det visade sig att en kompis jobbade i samma lokaler som HJM i sisjön, så där har jag handlat plåten, och tänkte att jag skulle köpa rör. Annars så har jag handlat småbitar av rör på Hydroscand av det de har på lager. Hydroscand i Sisjön är grymt hjälpsamma med kapning och bockning om man behöver.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top