Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mr.Jim skrev:Förra året hade rad4orna restrektioner bla på hur stora luftintag dom fick ha, sen tror jag det var något mer..(dock inte helt säker) och det resulterade i att dom Japanska märkena inte var speciellt intresserade utav att satsa fullt ut...
Strider skrev:Du kan läsa här om du vill: http://fim.ch/en/default.asp?item=26
Bl a max 14000r/min för 1000cc radfyror.
gthyni skrev:Läs om!
max 14000rpm för extremt kortslagiga rad-4r,
jag har inte hittat en hoj som berörs av den restriktionen.
Axxexs skrev:Skulle inte Ducatis kommande Gat-Desmocedici bli drabbad av reglen vilket isf kanske gör den ointressant till SBK?
Swedie skrev:Skön läsning då det nu ÄNTLIGEN har försvunnit alla dessa förbannade ducatis från WSBK. Såg på EuruSport's preview av förra säsongen och till slut började jag gäspa och skratta rent ut pga hur listningarna såg ut på med "Ducati, ducati, ducati, ducati, ducati, honda, ducati, ducati, ducati..." .. suck! Skämt. Men nu i år! Äntligen! Suzuki och Yamaha kommer visa sig starka i år! Honda lite efter... men ändå där oxå!
Aha! Tyckte det var lite väl lite hjulspinn faktiskt! Det såg så tråkigt ut!maxximus skrev:
Håller med om det men kan förstå varför det är motiverat på en hoj.Swedie skrev:Tycker hursomhelst det är tråkigt. Det ska vara action runt runt runt runt... inte som F1.
Undrar om det har så mycket med säkerheten att göra, är nog snarare för att prestera snabbare tider...sandstream skrev:Håller med om det men kan förstå varför det är motiverat på en hoj.
Att undvika hajsajders som kan skada förarna rejält måste ju vara att föredra, eller vad tycker ni?
WASP skrev:Undrar om det har så mycket med säkerheten att göra, är nog snarare för att prestera snabbare tider...
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |