Nisse Järnet
pschyy =D
Ja, ni som kör eller vet nåt om 426:an får gärna berätta lite om den! Service, några barnsjukdomar? osv. Vill ju veta vad de är man köper =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Siktar på en -00, -01. Fast alla årsmod. är av intresse.GranaT skrev:va e det för årsmodell på den ?![]()
Låter ju bra! Hur ofta servar du och vad gör du då? Håller den bra och så?Ben skrev:Har en Wr426f-01.
Är mycket nöjd!
Mycket smidig (tycker jag ) o går bra!
Angående servicen så är det inte mycket som behövs göras ..
Kan inte säga på rak arm hur ofta men ja ska kolla upp det.
Med original avgas-systemet är den ganska strypt.
Nu har jag bara kört Enduro/Cross med den.
Så jag är hel nöjd!![]()
Ok, hur ofta har du utfört ovanstående? Låter ju riktigt fintBen skrev:Ja det är standard grejjerna ...
Olja, kedja, ventil spel osv ...
Jag har haft den sen -01 och det är bara sslitage grejjer som gått sönder .. Alltså styren osv.
Alltså motorn o fjädring funkar fint!
Det kallar jag kvalité![]()
Ok, får väl testa KTM:s motsvarighet också kanske. Fast jag är ju Yamahafreak och tycker inte det är negativt med en högvarvig motorulf_lundin skrev:Enl en kompis är 426an (00a) mkt spetsigare, högvarvigare o m betydligt sämre låg o mellan drag än ktm exc 525 (03a).
(Fast det är sjävklart han pratar väl om den nya)
/u
Clason skrev:Men Ben du har väl aldrig varvat över 5000prm heller med din hoj tro faan att den håller bra om du någonsin fått upp varvet så är det väl gashäng när du stupat!!!mvh Clason
ulf_lundin skrev:Enl en kompis är 426an (00a) mkt spetsigare, högvarvigare o m betydligt sämre låg o mellan drag än ktm exc 525 (03a).
(Fast det är sjävklart han pratar väl om den nya)
/u
Adrian_J skrev:
Blip: Hoppas du fick något vettigt ur det jag skrevSes i skogen!!!
Blip skrev:Jodå det var mycket bra, men jag blev tyvärr inte mindre kluvenmen det ordnar sej nog
![]()
Adrian_J skrev:
Är du säker på att det är Yamaha du vill ha så åk ut till närmaste crossbana en helg får du säkert prova, om inte annat få en del tips av ägarna. De är rätt vanliga, även fast KTM idag är "dussinhojen" nummer 1 på banorna.
Blip skrev:Jag var faktiskt ute på krokeksbanan här i norrköping idag och kikade, yamaha är stort här i stan, mycket tack vare en riktigt bra yamaha handlare och mycket tack vare en riktigt usel honda,suzuki,kawasaki handlare (MC-Service)
Yamaha ligger som sagt bra till rent kostnads och servicemässigt, men om jag behärskade konsten att skruva lite bättre så hade det blivit en Husaberg eller KTM. Husaberg är väl lite osäkrare då jag inte vet hur det ser ut sen korvätarna i söder tog över tillverkningen.
motardnisse skrev:Man behöver väl kunna meka om man har en yamaha också, jag har haft tre ktm som alla har gått klockrent, visst kan jag meka lite, men när man ska öppna motorn så överlåter jag det till andra
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |