Yamaha TT600 going "DirtCafeTracker"

Kolla med nostalgia i Göteborg. Kör mestadels prylar till harleys. Köpte gaffelbälgar där till min sportster.
 
Nej, du kommer att ångrar dig om du byter bort den eller säljer den... Du hittar snart motivationen ;)
 
Instämmer. Du har ju redan tagit dig igenom det "värsta". Antingen bara bita ihop och göra klart även om det inte är "kul" eller ställa undan en stund och vänta på bättre tider... Jag tänkte lite angående din klädsel till sadeln. Du kanske skulle prova göra någon slags plåt som har samma form som sittytan på kutsen så att du kan spänna överdraget ordentligt för att slippa vecken? Sen tror jag spontant att lite mer stoppning kan vara skönt att ha om man skall åka mer än 1 mil :)
 
Jo blir att ställa undan så länge.
Sadeln har jag oxå funderat mer på. Blir nog o göra om den o dels sy den i de mer
Böjda format samt något tjockare.
 
När man kollat genom tråden här några gånger blev man ju lite sugen på o bygga igen :)

Monterade idag däcken på fram o bakfälg
Monterat på bakhjulet och bromsen
Kapat för baklampa

Tror att nästa steg blir att fixa till o lacka gaffelbenen så man kan få på fram hjulet.

O lite bilder

1002218_10202344572473912_2113270257_n.jpg


1661198_10202344573033926_34689154_n.jpg


1900167_10202344573353934_879696850_n.jpg


1609667_10202344573513938_1067859315_n.jpg
 
Nu har du iof redan gett upp tyvärr, men nää, framhjulet måste vara mindre på en sån hoj utan några som helst undantag.
 
Du ser, motivationen smyger sig på sakta men säkert. Fan, själv sugen på att bygga på min XR600 men är lite osäker :) En dirt tracker tänker jag på, typ som länken ovan på DR600'an ;)
 
Grymt ball! Om det var min skulle jag behålla tanken som den är.Den är ju ascool! Sen lacka kutsen vit!!
 
Last edited:
framhjulet blir 21 o de har de egentligen varit tänkt hela tiden
så get upp har jag absolut inte gjort :)

tröttnade lite men inte ändrat planen.
är en blandras med lite av var :)
 
ni andra tackar :)

vad gäller färgen gillar jag linjen på tanken.
grymt passande dock har jag en tanke om mörkgrönt
 
tjusigt blir det !

även om det kanske stör formen umnder sadeln lite...
så hade jag nog sänkt ner batteriet under sadeln, liggande i en låda.
snett eller plant, för att få ner dom kilona en liten bit, och så får du ju plats till att gömma anant i kutsen.
 
då hojen kommer användas extremt lite så kan viktförhålanderna kvitta :)

var ute o provmonterade på gafflen o hjulet innan
men får nog höja något bak så blir att bygga/svetsa
fästen uppe som sänker fästet till dämparen något...

bilder kommer
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top