Yamaha TT600 going "DirtCafeTracker"

Då har hojen äntligen fått rätt höj.

Efter 1h i garaget med lite funderande, sågande, demonterande, svetsande, svärande så
Har en adapter mellan dämpare och ram byggts så bakänden kom 50mm högre upp.

Tycker det ser riktigt bra ut nu faktiskt :)

1901269_10202360780839111_1390842275_n.jpg
 
Oj. Bra fråga.
Inte ens funderat på de faktiskt. Men man lyfter den rätt enkelt som den står nu :fyllisar
 
Har augit på vilken färg tank o cuts ska ha nu ett tag o grön är de det vlir.
Först var jag inne på en moderna mörk grön typ ford fiestas nya gröna, saab 95 kombi men då hojen blir bra mycket mer retro än jag tidigare trot så käns en modern flake färg lite fel.

Så har tänkt mig lacka i fiat 127s gröna färg.
Sen med svart locka o en linje av något slag i svart över tanken från styret till baklampa...
Kanske i matt svart och i "chack" rutor. Då detta ger lite cafe räser känsla medan styret sen ger scrambler, framhjulet tracker känslan och däcken ett mellanting.

Vad trör ni om de ? :va
 
Har augit på vilken färg tank o cuts ska ha nu ett tag o grön är de det vlir.
Först var jag inne på en moderna mörk grön typ ford fiestas nya gröna, saab 95 kombi men då hojen blir bra mycket mer retro än jag tidigare trot så käns en modern flake färg lite fel.

Så har tänkt mig lacka i fiat 127s gröna färg.
Sen med svart locka o en linje av något slag i svart över tanken från styret till baklampa...
Kanske i matt svart och i "chack" rutor. Då detta ger lite cafe räser känsla medan styret sen ger scrambler, framhjulet tracker känslan och däcken ett mellanting.

Vad trör ni om de ? :va

Känns som om helgen startat ordentligt för dig. :D

Tycker det låter bra att hålla det klassiskt och retro på en hoj av den här kalibern. Det kan aldrig bli fel med klassikerna.:tummenupp
 
Stöt på lite oväntade problem :/

Två kassa pinbultshåll.
En är bruten o den andra har ett snett borrat o gängat hål
Den sneda går att använda men man får använda en bult.
Tips på hur jag ska få ut den avbrutna ?

Tänkte försöka borra o slå i en torxbits, värma och försöka skruva ut.

Andra eller vättre tips motages mer än gärna.

1513291_10201956914302700_475067346_n.jpg

Nu har du ju redan löst det, men hur som, ett tips för andra kanske:

Jag drog av en bult på min hoj när jag skulle ta bort grenröret. Var en kille på jobbet som tipsade då om att borra ett hål rakt genom bulten, sedan köper du en Dremel och slipar ett spår längs hela borrhålet ut mot ena sidan. När du nästan slipat genom bulten kan försöka skruva ut den lite med något kilformat föremål om det går annar kan man slipa en dorn vass i spetsen och vika/knacka ihop bulten och plocka ut den. Funkade kanon i mitt fall.
 
Last edited:
Känns som om helgen startat ordentligt för dig. :D

Tycker det låter bra att hålla det klassiskt och retro på en hoj av den här kalibern. Det kan aldrig bli fel med klassikerna.:tummenupp


Haha. Ja de va rent vad många fel där blev, men tror nog ni förstår ändå :banana :fyllisar
 
Försöker få till bakdelen för att fästa upp baklampa och hållare för batteriet
Blir plåt uppe på för o få en slätare yta undertill

1898211_10202372182324141_1993926245_n.jpg


1798572_10202372183164162_1437840263_n.jpg


1959685_10202372182724151_312540363_n.jpg
 
Helt ok kulör men du har inte funderat på brittisk racing green?
 
Absolut en klasisk färg men helt ärligt inget stort fan av den...
 
Tips på hur jag gör övergången mellan rörstorlekarna snygg ?
 
Svarvade hylsor med bearbetad övergång som sen svetsas mot rören i vardera ände?
 
hehe.

låter dyrt då jag varken har ämne, svarv eller fräs.
hade jag haft så fina verktyg då hade detta hojbygge set helt anerlunda ut :)
 
Du kan säkert få någon att svarva 2 sånna för ett par hundra. Annars får du spackla och slipa
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top