yamaha tt600 bränsleförbrukning

Matmor_tt600

kolfiber mannen
Gick med
30 Aug 2008
Hoj
ktm 250, ktm 625
jag har en yamaha tt600 som drar cirka 7dl vid landsvägs körning och 9-12dl vid grusvägs körning, och jag undrar om detta är onormalt?

ska också säja att jag har sågat upp luftburken på den, bytt munstycket i slav förgasaren och bytt till ett leovince x3 ljuddämpare.

ps: den drar 0,1-0,3dl olja efter att beviks i linköping skulle fixa den åt mej ds:

låter mycket, min xt är uppborrad & trimmad med allt möjligt och går betydligt snabbar än normalt men tro inte min xt dricker över 5dl milen och då kör jag rätt hårt blandad terräng. sedan ska dom helst inte förbruka någon olja, tro jag fyller på en halv dl per månad men kör rätt mycket så det är ok för min plånbok

ska riva motorn senare i höst och då ska jag fixa det som har med oljeförbrukningen att göra men va kan man göra åt bensin förbrukningen??

ska riva motorn senare i höst och då ska jag fixa det som har med oljeförbrukningen att göra men va kan man göra åt bensin förbrukningen??

Som du skrev har du bestyckat upp, och sågat lite här och där.
Att den drar för mycket håller jag med om, varför är svårare att svara på.
Större munstycken ger oftast mer förbrukning, så det är inte förvånande i sig.

Att du sågat upp luftburken ger dig lite extra på topp, men du tappar massor på låga registret. Sen att det "låter" som den går som satan är väl bra, men du blir lurad. Höll på halva sommaren -01 och provade mig fram med olika stort hål i luftburken. Konstaterade att det var bra redan från början.

När du "trimmat" :rolleyes: så kanske det är källan till problemet, återställ till orginal och prova....

Som du skrev har du bestyckat upp, och sågat lite här och där.
Att den drar för mycket håller jag med om, varför är svårare att svara på.
Större munstycken ger oftast mer förbrukning, så det är inte förvånande i sig.

Att du sågat upp luftburken ger dig lite extra på topp, men du tappar massor på låga registret. Sen att det "låter" som den går som satan är väl bra, men du blir lurad. Höll på halva sommaren -01 och provade mig fram med olika stort hål i luftburken. Konstaterade att det var bra redan från början.

När du "trimmat" :rolleyes: så kanske det är källan till problemet, återställ till orginal och prova....
jag tyckte min xr600 gick bättre på lågvarv efter kapning :va

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...