yamaha tt600 bränsleförbrukning

Matmor_tt600

kolfiber mannen
Gick med
30 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
ktm 250, ktm 625
jag har en yamaha tt600 som drar cirka 7dl vid landsvägs körning och 9-12dl vid grusvägs körning, och jag undrar om detta är onormalt?

ska också säja att jag har sågat upp luftburken på den, bytt munstycket i slav förgasaren och bytt till ett leovince x3 ljuddämpare.

ps: den drar 0,1-0,3dl olja efter att beviks i linköping skulle fixa den åt mej ds:
 
låter mycket, min xt är uppborrad & trimmad med allt möjligt och går betydligt snabbar än normalt men tro inte min xt dricker över 5dl milen och då kör jag rätt hårt blandad terräng. sedan ska dom helst inte förbruka någon olja, tro jag fyller på en halv dl per månad men kör rätt mycket så det är ok för min plånbok
 
ska riva motorn senare i höst och då ska jag fixa det som har med oljeförbrukningen att göra men va kan man göra åt bensin förbrukningen??
 
ska riva motorn senare i höst och då ska jag fixa det som har med oljeförbrukningen att göra men va kan man göra åt bensin förbrukningen??

Som du skrev har du bestyckat upp, och sågat lite här och där.
Att den drar för mycket håller jag med om, varför är svårare att svara på.
Större munstycken ger oftast mer förbrukning, så det är inte förvånande i sig.

Att du sågat upp luftburken ger dig lite extra på topp, men du tappar massor på låga registret. Sen att det "låter" som den går som satan är väl bra, men du blir lurad. Höll på halva sommaren -01 och provade mig fram med olika stort hål i luftburken. Konstaterade att det var bra redan från början.

När du "trimmat" :rolleyes: så kanske det är källan till problemet, återställ till orginal och prova....
 
Som du skrev har du bestyckat upp, och sågat lite här och där.
Att den drar för mycket håller jag med om, varför är svårare att svara på.
Större munstycken ger oftast mer förbrukning, så det är inte förvånande i sig.

Att du sågat upp luftburken ger dig lite extra på topp, men du tappar massor på låga registret. Sen att det "låter" som den går som satan är väl bra, men du blir lurad. Höll på halva sommaren -01 och provade mig fram med olika stort hål i luftburken. Konstaterade att det var bra redan från början.

När du "trimmat" :rolleyes: så kanske det är källan till problemet, återställ till orginal och prova....
jag tyckte min xr600 gick bättre på lågvarv efter kapning :va
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top