Yamaha TRX 850 turbo

Jag provade en gång att besikta med turbon på hos bilprovningen. Det gick inte! Isåfall måste du känna besiktningsmannen MYCKET bra..
SFRO besiktning ombyggt fordon rekommenderar jag dig att göra om du tänkt köra på vägen.
Hur är det med flödet genom den ljuddämparen? Hålet ser inte stort ut, ska du köra med laddtryck så blir det mycket avgaser.. Mycket mottryck på avgassidan är inte hälsosamt för motorn.
Okej det var tråkigt att höra

Hur mycket bök är det med SFRO besiktning?

Insatsen sitter i just nu, därför det ser litet ut...provade med och utan för att kolla ljudnivån bara.. smällde lite mindre utan så den lär sitta i på besiktningen.

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
 
Det här hittade jag hos SFRO.

Den kommer nog inte hamna under ändrat för jag har inte bytt motor.
Och dom kan ju inte påstå att jag får mer än 20% mer hästar/vrid med 0,1 bar..eller?
För om dom inte kan det då blir den ju inte heller ombyggd..

Så vad blir det då? Frankensteins kusins monster?
50b8eb2d84862ed0f168a6bad54fcfc4.jpg


Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
 
Okej det var tråkigt att höra

Hur mycket bök är det med SFRO besiktning?

Insatsen sitter i just nu, därför det ser litet ut...provade med och utan för att kolla ljudnivån bara.. smällde lite mindre utan så den lär sitta i på besiktningen.

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
*smällde mer

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
 
Hör med Hans Pihlblad på SFRO.
Det är ju en -97a så mcn är nog inte helfordonsgodkänd, eller?:confused:
Ta ett effektintyg med dig på effekten vid 0,1 bar ladd.:fakta
MVH.
 
Hör med Hans Pihlblad på SFRO.
Det är ju en -97a så mcn är nog inte helfordonsgodkänd, eller?:confused:
Ta ett effektintyg med dig på effekten vid 0,1 bar ladd.:fakta
MVH.
Nä det är den inte

Hur fixar man ett effektintyg? Bromsbänk? Eller kan man räkna ut det?


Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
 
Det kan en firma med ASB godkänd bromsbänk ta fram.
MotoSpeed i Västerås använde jag, kostade 1000kr.
 
Det kan en firma med ASB godkänd bromsbänk ta fram.
MotoSpeed i Västerås använde jag, kostade 1000kr.
Har mejlat SFRO och väntar på svar.

Motospeed verkar bra synd att det är 15 mil dit...Gävle, Uppsala och Norrtälje är närmare om det finns nåt där?

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
 
Snackade med Hans idag.
Han sa att jag måste ta reda på om den är helfordonsgodkänd först och främst. Så ringa till transport styrelsen på måndag om det.
Sen garvade han när jag sa att jag skulle ladda 0,1. "Gör rätt och ladda fullt istället" så jag går på det spåret!
Håller tummarna för att den inte är helfordonsgodkänd för annars blir det ännu mer ombyggnad tills den är laglig på gatorna.

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
 
Jag har för mig att för motorcykel är det 2000 och nyare så här dom helfordonsgodkännande.
 
Nu har jag fått lite svar

Hojen är inte helfordonsgodkänd.

Hans sa att jag skulle ringa runt till besiktningsbolagen. Eftersom hojen kommer hamna(vid besiktning iaf) under 20% effekt ökning så kan man regga som ändrat fordon. Men då ska man egentligen bytt motor. Så det är upp till den som besiktar. Ringde Dekra i Uppsala och fick prata med en ingenjör där. Enligt honom är det inga problem att få igenom den bara man har papper på effekten. Så det blir till att bromsa den så fort som möjligt



Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
 
Intercooler dit satt! Fanns ingen bättre placering tyvärr..men det är ingen skönhetstävling nu ska jag vara tillverka lite flänsar som riktar luften mot den icn är förövrigt från Audi a3
4b54dfef2cfb3ae21299370a5fce61a0.jpg
42518474d1290732104362864f6fe289.jpg
21490347d3ae40c15c35f6d71487741b.jpg
c0452cde15708be8406a81b4db56673b.jpg
5221cc6f84d5e30d64ce6124988a1081.jpg


Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
 
Behöver hjälp!! Finns det någon bromsbänk i Uppland som kan ge effektintyg? Motospeed i Västerås har inte tid förrän i juni! Och så länge tänker jag INTE vänta!

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
 
Blivit lite stillestånd på bygget.
Har gått igen en skilsmässa och separation. Så behövde lite tid att ställa om mig till varannan vecka-pappa. Men nu är jag i rutinerna igen så nu är det bara att köra

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
 
Hej igen!

Nu har jag kämpat i sommar med att få hojen att gå bra. Fick ingen ordning på den så nu skrotar jag förgasarna och bygger sprut istället
Kommer köra Maxxecu som styrning. Problemet är att dom inte gjort nåt liknande tidigare, och jag har aldrig mappat...

Är det nån som vet nån som är bra på att bygga mapp till en turbohoj? Hört rykten om en kille i Sundsvall men glömt bort vad han heter

Tacksam för all hjälp jag kan få!!!

Skickat från min RNE-L21 via Tapatalk
 
Hej igen!

Nu har jag kämpat i sommar med att få hojen att gå bra. Fick ingen ordning på den så nu skrotar jag förgasarna och bygger sprut istället
Kommer köra Maxxecu som styrning. Problemet är att dom inte gjort nåt liknande tidigare, och jag har aldrig mappat...

Är det nån som vet nån som är bra på att bygga mapp till en turbohoj? Hört rykten om en kille i Sundsvall men glömt bort vad han heter

Tacksam för all hjälp jag kan få!!!

Skickat från min RNE-L21 via Tapatalk

Varför inte mikro squirt i closed lop som då mappar sig själv kostar ca 4500 med komplett härva. Finns mängder med videos på utube o är ej låst i prog utan öppen för moddar..
 
Varför inte mikro squirt i closed lop som då mappar sig själv kostar ca 4500 med komplett härva. Finns mängder med videos på utube o är ej låst i prog utan öppen för moddar..
Anledningen är att en polare ska köra det på sitt projekt han med, så vi lyckades få ner priset till 5000 per styck då han hade kontakter

Denna är också öppen för moddar, det går att pilla på precis allt har jag upptäckt

Skickat från min RNE-L21 via Tapatalk
 
Efter att ha varit i kontakt med Maxxecu och tjatat om en mapp för hoj, så håller dom nu på med att ta fram och lägga upp ett gäng mappar för MC på hemsidan
Ibland hjälper det att ligga på

Skickat från min RNE-L21 via Tapatalk
 
Back
Top