Yamaha TR1 -81 café racer/ streetfighterprojekt

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Här kommer lite egobilder från helgen, det nya systemet gör sig bra i kurvorna!

bild 1(2).JPG bild 3 (3).JPG bild 1(3).jpg
 

MagnusEsk

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2015
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha Wildstar -02, Yamaha TR1 -83
Snyggt bygge! Kul att följa det hela vägen. Jag snokar själv efter en TR1:a för ett enklare scramblerbygge. Tror du att man behöver ta vägen via SFRO om man bara gör om ramen bakom svinginfästningen, alltså själva sitteriet (?) och ev byter till ekerhjul? Alltså behåller sving, gaffel, bromsar osv?
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Härligt ovanligt bygge! Men hur funkar det att ha batteriet så nära marken? Blir det inte väldigt smutsigt?
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Ebsson, när får vi höra ljudet?
Puttra och gasa lite är du gullig.

Btw inget större krav på ljudinspelningen. Vanlig mobilvideo räcker ;-)
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Tackar!
Nej det tror jag inte, hade jag inte byggt om svingen och bytt framgaffel hade jag nog klarat mig.
Lycka till och hoppas du lägger upp en tråd när det är dags!


Snyggt bygge! Kul att följa det hela vägen. Jag snokar själv efter en TR1:a för ett enklare scramblerbygge. Tror du att man behöver ta vägen via SFRO om man bara gör om ramen bakom svinginfästningen, alltså själva sitteriet (?) och ev byter till ekerhjul? Alltså behåller sving, gaffel, bromsar osv?
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Tack! Nej det är ingen fara faktist. Jag har satt dit en platta som täcker mot färdriktningen och perforerad plåt runt resten och det funkar kanon. Tror det ser ut som att batteriet sitter närmre marken på bilderna än det faktiskt gör.

Härligt ovanligt bygge! Men hur funkar det att ha batteriet så nära marken? Blir det inte väldigt smutsigt?
 
Last edited:

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Väcker liv i min gamla tråd=)

Jag snajdade ihop en ny batterikorg i går då den gamla gjort sitt. Va mest missnöjd med utformningen på den tidigare då jag fått göra om den flera gånger. Sen har jag fått byta koppling, solenoid och startmotor sedan sist = äckligt dyrt.

IMG_1175.JPG
IMG_1188.JPG
IMG_1184.JPG
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Sweeeeeet. Jag och bror gjorde något liknande till hans xv750. Hur ska du fästa den utöver öronen där nere?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Men asså har det blivit någon filmsnutt? Vill ju höra brölet från körversionssystemet. :tummenupp:musik
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Då så mina vänner här är en snutt. Jag håller på att göra om ljuddämparen och tanken igen så den ser lite kal ut men ljudet är det inget fel på iaf:)

 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Skönt med hojar som man inte behöver titta på varvräknaren för att se om den är igång.:hihi
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Då så! Dags att väcka liv i den här tråden igen då Tr1:an aka. "The Grunt" kommer genomgå en makeover i vinter. Anledningen är att jag inte har varit helt nöjd och för någon vecka sedan så bestämde sig främre toppen för spricka rakt över så där var säsongen slut. Har någon för övrigt en fin topp liggandes så är jag intresserad!

Jag kommer bygga om i stort sett hela hojen och göra om elsystemet så allt blir som jag tänkt från början. Kommer svetsa ett avgassystem i rostfritt med.
Har lyckats få tag i ett par Honda cb 360 tankar som kommer gå åt till projekten i vinter men en kommer hamna på Tr1:an som ni ser nedan. Blir ett rätt stort projekt men man är ju aldrig nöjd.
Har inte helt bestämt mig för färgkombinationen den här gången men kommer gå ifrån den borstade metallen då det är ett helvette att lacka.

Vi har en Facebook sida, Fast Sally Customs, om ni vill se de andra projekten vi har gjort och har på gång. Kan vara kul med lite inputs=)

Här nedan ser ni hur nya tanken kommer sitta. Ska bygga om sadelramen för att får en rak linje med tanken.

IMG_09621.jpg
 
Last edited:

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Blir schysst! :tummenupp

360 tanken, är tunneln tillräckligt bred och djup så att den passar på ramen?
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hur funkar det med frivården medan framhjul och motor, ser riktigt tajt ut.
Riktigt sjysst bygge må jag säga!

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Tackar! nja, jag har fått modda en del men och tanken var tyvärr lite väl rostig så jag kommer bygga en helt ny tunnel och bygga in en soppamätare så kommer förlora många liter i kapacitet men va fan det måste ju bli snyggt=)

Blir schysst! :tummenupp

360 tanken, är tunneln tillräckligt bred och djup så att den passar på ramen?
 

Ebbson

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2013
Ort
Uppsala
Hoj
81, yamaha TR1
Det funkar kanon! Jag har dessutom ett rätt stort framhjul och jag har bromsat allt vad bromsarna ger utan att det tagit i.
R1:ans framgaffel är ju riktigt bra!

Hur funkar det med frivården medan framhjul och motor, ser riktigt tajt ut.
Riktigt sjysst bygge må jag säga!

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top