Yamaha Ténéré 660 -97 dör vid 6000 rpm

Så jag plockade isär och rengjorde soppapumpen och bytte filter, då gick den bra igen.

Sen tömde jag kylsystemet och när jag fyllde på med glykol så toppade jag av oklar anledning upp övertryckskärlet istället för där man ska fylla på, dvs kylarlocket som sitter på pumpen. Hmm fyllde på där också och nu går tempmätaren upp på högsta gröna nivån.

Så det blev nog luft i systemet, någon som har koll på hur man luftar systemet på denna hoj? Pumpen sitter högst av allt så den pumpar nog mest luft nu är jag rädd.

Så jag plockade isär och rengjorde soppapumpen och bytte filter, då gick den bra igen.

Sen tömde jag kylsystemet och när jag fyllde på med glykol så toppade jag av oklar anledning upp övertryckskärlet istället för där man ska fylla på, dvs kylarlocket som sitter på pumpen. Hmm fyllde på där också och nu går tempmätaren upp på högsta gröna nivån.

Så det blev nog luft i systemet, någon som har koll på hur man luftar systemet på denna hoj? Pumpen sitter högst av allt så den pumpar nog mest luft nu är jag rädd.
På alla hojar jag bytt kylarvätska på så har det räckt att klämma på alla slangar och luta hojen rejält åt båda hållen. Sen håller man koll på nivån de första körningarna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT