Yamaha shims 9.48

burst

Hord MC
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
-04 Suzuki SV1000 och -92 Yamaha Super Tenere
Är det någon som har shims över?

Jag är i behov av 6st 150, någon som har att sälja?

Jag har 6st, 170, 172, 170, 175, 172 & 175 till övers.

Jag kan rekommendera dig att köpa en shimssats från hotcams via ebay. Det gjorde jag. 9.48 är väl det jag köpte å. Liten slant att lägga ut, men asbilligt mot att springa in på en handlare och betala 50kr/styck som en del tar.

Jag reflekterar över den tunna dimensionen - har du bytt ventiler och/eller samtidigt fräst sätena eller är det originalventilerna? Är det originalventilerna låter det som att marginalen på kantarellen är på väg söderut. Bara som tips.

Jag reflekterar över den tunna dimensionen - har du bytt ventiler och/eller samtidigt fräst sätena eller är det originalventilerna? Är det originalventilerna låter det som att marginalen på kantarellen är på väg söderut. Bara som tips.

Reagerade också på det...

Kollade och.....jag hade bara 3st kvar. Orkar du vänta så får jag hem fler på torsdag(25:-/styck). Dom går ju in i ett vanligt kuvert.

Skicka pm isåfall.......

Nu blev jag nyfiken. Kan du förtydliga vad du menar med marginalen på kantarellen?

Oxå nyfiken :)

För info så har jag haft startproblem med min ST då den varit kall, letat, bytt och kollat en hel del saker och nu kollades ventilspelet och det visade sig vara nollspel på insuget, vilket låter som en trolig orsak. Eller finns det andra idéer..?

Ventilerna har bankats mer och mer in i toppen. Om du har haft noll i ventilspel finns stor risk att du har brända ventiler/säten

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman