yamaha rd 350 problem

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
jag har kommit över en rd 350 -84 som har stått väldigt länge. fick igång den men så fort den startar så varvar den upp rejält och man får stänga. vad kan det vara? trottlarna har inte hängt sig, har kollat... det är ett hål i tanken pga rost men kan få det gjort billigt eller gratis och framfälgen är lite tilltryckt, vilket man får lämna in för att få fixat. nu vet ni ju inte hur den ser ut men tror ni att det är ngt att satsa på eller ska man lämna tbx den vilket jag kan göra, har inte betalt än. får ge 3-4 k för den. så vad tror ni? ett hopplöst fall med för mkt meck? ser endå ett fighter projekt i den. behöver råd.

Varvningen kanske tjuvluft? Spruckna insugsgummin eller ej skruvade fuggar?

Om det är värt att satsa på beror väl på det övriga skicket,men du kan ju få en bruksis för en 10´ungefär så det låter som en reservdelare du hittat tycker jag.
Jäla kul och enkel hoj iaf.hade en sådan -83a en gång och dom är rätt kvicka jämfört med sina lika gamla motparter så kul kan man ha på de.

Henrik

Varvningen kanske tjuvluft? Spruckna insugsgummin eller ej skruvade fuggar?

Om det är värt att satsa på beror väl på det övriga skicket,men du kan ju få en bruksis för en 10´ungefär så det låter som en reservdelare du hittat tycker jag.
Jäla kul och enkel hoj iaf.hade en sådan -83a en gång och dom är rätt kvicka jämfört med sina lika gamla motparter så kul kan man ha på de.

Henrik

men om man får fixat tanken och fälgen, så är det bara motorn som kan bli ett hinder, kan saker bli dåliga i motorn, som packningar osv av att den står länge?

Ska du ha packningar och kolvar/ringar så kan det bli dyrt.
En topppackning till 500an kostar 850 men enligt max350 här på forumet så går det att limma dom gamla,sök och du finner.

Finns även en RD-tråd här som du kan besöka och ställa frågor i,modellspecifika i mc-relaterat sen finns ju(om man får göra reklam) www.rd-klubben.se men den sidan tycker jag har blivit en aning sämre de senaste åren men du kan ju alltid testa.

Henrik

Man kan täta tanken innifrån med en massa som man häller i och låter flyta ut på sidorna, annars har jag en till salu för 500:-

RD Klubben får du knappast något svar ifrån bättre prova http://svenskard.forumportal.se/board/

Sen om det är värt att få igång en gammal RD beror helt och hållet om man har ett intresse, det kan bli mycke "meka" med en gammal tvåtaktare, speciellt om den är sönderskruvad. Om vev +cylindrar är kass så räkna med ca 7000kr för motor renovering, fungerar ypvs ventilerna? Men om man är beredd på det så får man mycket för pengarna:D att laga en tank är inte så svårt http://svenskard.forumportal.se/board/hal-i-tanken-t92.html

JB weld kan du täta tanken med, o går utmärkt att måla över efteråt.

Hänger sig, well, tömm fuggen och kör i sps akut, röd flaska. Smörja upp gasvajern e inte heller en dum ide. Startar o varvar den så är den inte skuren åtminstoned.

3 papp så köper jag den av dig som den står.

Jag har ett framhjul liggande.
Hustrun åker ofta till Helvetesborg.
500 med schyst Metzler Lazertech på.
Intresserad?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back