Yamaha R6 vägrar få motorstopp eller rulla iväg..

Slå en signal om ni behöver några verktyg eller nåt 070-3292927. Bor också i Spånga och kan sladda förbi vid behov.

Slirar på lamellerna, finns ett visst dragläge så man känner att den vill lite men så är det bara att varva.
Låter fint i motorn, framdrevet sitter fast som det ska, hyggligt nyservad på verkstad.

Sen vete fn, lameller, kopplingsfjädrar eller nåt annat som bara blev tokslut, Känslan i kopplingshandtaget var ok, jag är van vid hårdare iofs.

Slirar på lamellerna, finns ett visst dragläge så man känner att den vill lite men så är det bara att varva.
Låter fint i motorn, framdrevet sitter fast som det ska, hyggligt nyservad på verkstad.

Sen vete fn, lameller, kopplingsfjädrar eller nåt annat som bara blev tokslut, Känslan i kopplingshandtaget var ok, jag är van vid hårdare iofs.

Kan vara något som bottnar innan kopplingen går i ingrepp.
Jag vet inte justeringsmöjligheterna på slika don.

Slå en signal om ni behöver några verktyg eller nåt 070-3292927. Bor också i Spånga och kan sladda förbi vid behov.

Missade din post :).
Vi öppnade inget meck pga brist på manual/kunskap. Men enligt steffe så kände han att kopplingen slirar.
Får nog köpa en manual och börja mecka för första gången med mc :p eller att lämna in på verkstad...

tack för att du kom idag!

Kan vara något som bottnar innan kopplingen går i ingrepp.
Jag vet inte justeringsmöjligheterna på slika don.

Får reda på det snart. Skumt att ingen i forumet vart med om samma sak. Trodde detta var något vanligt :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph