Yamaha R6 Går dåligt kall..

halloja_1

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2013
Hoj
Yamaha R6
Min Yamaha r6-99 går inte på 1ans cyl när den är kall ända tills den kommer upp till 80 grader då går den på alla. När den är kall så kan man smyga upp gasen då går den som den ska men så fort man belastar den så går den bara på 3cyl. har bytt tändstift, tändspole, synkat förgasare kollat alla slangarna och kollat förgasar membranet och där är inga hål. Någon som har något bra förslag? Kan membranet vara dåligt fast där inte är hål i de?

Tack på förhand..

Hur ser tändhatten ut? Skruva loss den från kabeln och kolla den också, ev skära bort en halv cm och skriva på hatten igen ifall där finns korrosion.

Går den bara dåligt på låga varv, du säger du kan smyga upp gasen? Hur såg dom gamla tändstiften ut? Spex. 1cyl. Är ju inte luftrelaterat, så antingen tändning eller soppa. Jag skulle tippa på igensatt lågfartsmunstycke, prova skruva ur det och gör rent om inte tändningen är fel, för Su hade väl inte gjort rent föegasare?

Edit: hade nyligen samma fel på min r1 98, efter 4000-5000rpm gick den på alla cylindrar

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra