Yamaha R6 2008

Hur påverkar LED-konvertering laddregulatorn? Blir det då att man får elda bort överskottseffekten som blir då LED tar mindre effekt än halogen.

Jag funderar på Xenon 60W om jac ska konvertera på hojen som jag har i mellansverige där,det kan bli mörkt på nätterna.
Tog bort mina Xenon idag. 35 resp 45W står det på lapparna. LED från Jula påstås vara 20W styck. Så en halvering av effektbehovet. Eftersom det är rea nu ska jag försöka köpa ett par i morgon.

Är det inte statorn (generatorn) i första hand som kan bli överhettad om man har shunt/short-reglering vilket de flesta hojar verkar ha?

Och därför folk (tex banåkare ) byter till en serie/open laddningsregulator, vad jag fått förklarat?...

Är också måttligt intresserad av LED-hjus bara för att ha något att göra, men jag kör typ aldrig i mörker. Dock så gissar jag på att man syns bättre även i dagsljus.

Är det inte statorn (generatorn) i första hand som kan bli överhettad om man har shunt/short-reglering vilket de flesta hojar verkar ha?

Och därför folk (tex banåkare ) byter till en serie/open laddningsregulator, vad jag fått förklarat?...

Är också måttligt intresserad av LED-hjus bara för att ha något att göra, men jag kör typ aldrig i mörker. Dock så gissar jag på att man syns bättre även i dagsljus.
LED Ljus är det nya nu Gubbe! Bara gilla läget! Men som sagt fattar ju inte varför..Men det kan ju va bra att synas i Dagsljus ?:va :hördu

Hej! Jag har en äldre R6 från 2008 som har H7 halogen idag men jag vill konvertera till led belysning, vad ska man har för märke och modell för att det ska passa?
Tror på att köpa ett välrennomerat märke.
Det finns mycket skit som inte levererar, så köp ett välkänt fabrikat, då blir det bra.
Har själv inte upplevt några problem med ljusbilden på min R6:a, men det är ju irrelevant.
Vill du konvertera ska du göra det, men köp i princip det som har den högsta prislappen.

Jag körde bana under många år och vet inte någon som bytt laddningsregulatorn så jag skulle inte vara orolig.

Jag körde bana under många år och vet inte någon som bytt laddningsregulatorn så jag skulle inte vara orolig.
Samma här, och då går dom grejerna ändå rätt hårt på just banhojar, höga varv (högre laddning från generatorn) och rejält varmt, oftast. Är grejerna så på gränsen så skulle ju regulatorn brinna upp om en lampa går sönder eller om man skjuter säkringen till lyset.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti