Yamaha R1 vs R6

Köp en R6 och kör den strypt, finns ingen ide att köpa en R1 bara för att vara ball..
Och det blir bara massa strul o skit när du kraschar om du kör ostrypt.. för tro mig du kommer krascha!
 
Har inte läst hela tråden då den var rätt tjaffsig.

Men... jag skrev följande inlägg för ett par år sedan och den kanske kan hjälpa dig i ditt val.

R1 vs. R6

Lycka till.

/Lucky9
 
Lucky9 skrev:
2486084 Har inte läst hela tråden då den var rätt tjaffsig.

Men... jag skrev följande inlägg för ett par år sedan och den kanske kan hjälpa dig i ditt val.

R1 vs. R6

Lycka till.

/Lucky9

Tack vare dig jag köpte r6a.

Väldigt bra inlägg:tummenupp
 
n'Lasse skrev:
2485789 Kanske därför att han bara får köra mellanklass pga sitt körkort...:tungan


men han skulle ju köra den ostrypt! då spelar det ju ingen roll.
Han har ju ändå inget körkort för hojen han kör!
 
Yoshi_gixxeRR skrev:
2485889
Jag är för ett nytt lagförslag som kräver 5 års vana på tung mc innan man får köpa supersporthojar, då kanske det finns möjligheter att sänka mc-olycksstatestiken.
Medhåll! Och obligatorisk sporthojskurs varje år! :mattias
 
Yoshi_gixxeRR skrev:
2485889 När det händer ngt kommer du köras iväg i en ambulans och polisen tar dit en bärgningsbil som kör hojen till närmaste mc-handlare.
Sedan kommer en besiktningsman dit o kollar hojen (o strypningen) o därefter e du rökt...

Om du nu e så kåt på att köra (ihjäl dig:rolleyes: ) större hojar än vad du får köra, så varför köper du inte bara en R1 o trafikförsäkrar den (det e billigaste alternativet då du ändå inte får ut ngt på försäkringen när du kraschar) o sedan kör ifrån snuten när dom vill stoppa dig o kontrollera hojen.
Har du tur när du kraschar så dör du direkt o slipper lida...

Tråkigt men tyvärr sant, du e inte den första som tror du kan klara det o tyvärr inte den sista!


Jag är för ett nytt lagförslag som kräver 5 års vana på tung mc innan man får köpa supersporthojar, då kanske det finns möjligheter att sänka mc-olycksstatestiken.


.../Yoshi




Ps. såg att du bara är 16år... Du är en liten :tomten

Aaa, fast får ju övningsköra med den när jag e 17½ fast tänker börja vid 17, det är inte så mkt snutar här där jag bor
 
:tungan Jag säger så här; köp en billig skithoj som första hoj, en som du får köra utan att behöva strypa. När du sedan får köra Tung-tunghoj så köper du en värre, om du har kört mycket åren innan. Visst kanske känns tråkigt att inte ha sån cool hoj som stora grabbarna vid korvmojjen, men eftersom de är nybörjare också så åker du lika fort som dem trots en sjättedels motoreffekt. På så vis blir det automatiskt roligare tror jag. Så när du senare byter upp dig steg för steg blir det en kick vid varje byte. Köper du sporthoj i literklassen direkt, vad ska du då gå o längta efter sen? Bara turbobusa kvar och då har det ju spårat ur.. :tungan
 
Har läst alla inlägg nu, jo sant!
Ni kanske har rätt, köra strypt till och börja med och sen kanske strypa av den!
Kan ni sluta mobba mig nu ??:rolleyes:
 
Mr Wheelie skrev:
Kan ni sluta mobba mig nu ??:rolleyes:
Eller så tar du till dig av andras misstag och visar lite mognad - köper en vettig hoj och tar det lugnt...

:tummenupp



Edit: Alt. 2 är att göra precis som du själv vill, men se då till att inte whina vitt och brett om det på forümet när det skiter sig...
 
hållundan skrev:
2486318 Eller så tar du till dig av andras misstag och visar lite mognad - köper en vettig hoj och tar det lugnt...

:tummenupp

Lyssnar på era råd nu, köper en strypt R6:a på ca 45hk.
Sen får jag väll bara vänta tills jag fyllt 21 och strypa av den..

Jallafall, tack för alla råd :)
 
lerqa skrev:
2486022 Men polisen kan ju inte bara genom att titta på hojjen avgöra effekten? :confused: måste ju boka bänkningstid osv väl?

R6 blir ett hopp på 90 hk från Aprilian..


men min är strypt till 37 kw står deT ;D så det räcker om dom stoppar mig :)
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top