Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lucky9 skrev:2486084Har inte läst hela tråden då den var rätt tjaffsig.
Men... jag skrev följande inlägg för ett par år sedan och den kanske kan hjälpa dig i ditt val.
R1 vs. R6
Lycka till.
/Lucky9
n'Lasse skrev:2485789Kanske därför att han bara får köra mellanklass pga sitt körkort...![]()
Sorry, fattar hur du menade nu.ozto skrev:2486157men han skulle ju köra den ostrypt! då spelar det ju ingen roll.
Han har ju ändå inget körkort för hojen han kör!
Medhåll! Och obligatorisk sporthojskurs varje år!Yoshi_gixxeRR skrev:2485889
Jag är för ett nytt lagförslag som kräver 5 års vana på tung mc innan man får köpa supersporthojar, då kanske det finns möjligheter att sänka mc-olycksstatestiken.
Yoshi_gixxeRR skrev:2485889När det händer ngt kommer du köras iväg i en ambulans och polisen tar dit en bärgningsbil som kör hojen till närmaste mc-handlare.
Sedan kommer en besiktningsman dit o kollar hojen (o strypningen) o därefter e du rökt...
Om du nu e så kåt på att köra (ihjäl dig) större hojar än vad du får köra, så varför köper du inte bara en R1 o trafikförsäkrar den (det e billigaste alternativet då du ändå inte får ut ngt på försäkringen när du kraschar) o sedan kör ifrån snuten när dom vill stoppa dig o kontrollera hojen.
Har du tur när du kraschar så dör du direkt o slipper lida...
Tråkigt men tyvärr sant, du e inte den första som tror du kan klara det o tyvärr inte den sista!
Jag är för ett nytt lagförslag som kräver 5 års vana på tung mc innan man får köpa supersporthojar, då kanske det finns möjligheter att sänka mc-olycksstatestiken.
.../Yoshi
Ps. såg att du bara är 16år... Du är en liten![]()
Eller så tar du till dig av andras misstag och visar lite mognad - köper en vettig hoj och tar det lugnt...Mr Wheelie skrev:Kan ni sluta mobba mig nu ??![]()
hållundan skrev:2486318Eller så tar du till dig av andras misstag och visar lite mognad - köper en vettig hoj och tar det lugnt...
![]()
lerqa skrev:2486022Men polisen kan ju inte bara genom att titta på hojjen avgöra effekten?måste ju boka bänkningstid osv väl?
R6 blir ett hopp på 90 hk från Aprilian..
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |