2485802 Hej!
När jag ringde runt i somras för att kolla försäkringar sa allihopa att de försäkrar på ursprungseffekten, så det blev samma pris oavsett om den var strypt eller inte.
När fyller du 21 år då? Om det är snart kan du ju lika gärna vänta ett tag och köra upp på tung direkt. Tänker på att det ju inte är skoj att åka runt olagligt, man blir nojjig. Vet inte vad det skulle bli för staff för dig att köra mer än 25 kW, men det är iaf olovlig körning. Ta reda på vad det skulle innebära och fundera på om du är villig att ta risken. Eller kör den strypt...
Har en R6:a 03 och även kört R1 (05 och 06). Jag är väldigt glad att jag köpte R6:an och inte R1:an. Jag tog kortet i år och känner ju mer jag kört hur bra det var att jag valde en mindre hoj. Grejen är ju att man oundvikligen kommer vilja vrida på och kraften i R6:an räcker gott o väl för en ordentlig åktur! Kraften i R1:an är helt otrolig och det finns för mig defintivt en poäng med att kunna bemästra en 600 innan man går på 1000 kubik.
Jag tycker R6:an och R1:an skiljer sig rätt mycket åt, både med avseende på sittställning, chassi och motor. Man sitter mer upprätt på R6:an, styret på R1:an känns längre fram. Båda tycker jag dock är bekväma och i R1:ans säte känner jag mig nästan gjuten! Kurvor, nu blir det svårt att beskriva, men känns som att R6:an är lättare att luta ned, att framdelen känns lättare, medan R1:ans sväng kommer mer från mitten av hojen på ngt vis, hela hojen känns "längre". R1:an tycker jag känns mkt stabil i kurvor. Och vad gäller motor, ja, oj där är väl största skillanden. R6:an är liten och rapp, medan R1:an ryter och bjuder på ett amazing vrid. Man får ta upp R6:an mycket i varv innan största kraften kommer och växla ganska ofta, det behöver man inte göra på R1:an, den ryter till redan innan man startat den, hahaha! Båda är sköna hojar, men tycker absolut det är vettigare att köpa en 600 först, innan man går på 1000.
Man kan alltid byta upp sig vartefter man lär sig, men det är jävligt svårt att byta ner sig om man kört åt helvete på en hoj som var för stor!!!
Lycka till med nya hojen