Yamaha R1 Stypningssats eller inte?

Ahlgren88

Medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Yamaha WRF450 -03 *SÅLD* Honda Fireblade 929RR -00 *SÅLD* Yamaha R1 -98 *SÅLD*
Ska regga min Yamaha R1 -98 som 25kw snart, min polare har själv en likadan retta och vi har diskuterat lite fram och tillbaka och jag har bestämt mig för att sätta i strypningssatsen iaf när jag besiktar den och ett tag fram över:)

Han funderar dock på att bara skriva intyget och besikta hojen utan att sätta i brickorna och hävda att han monterat dem korrekt, och hoppas på att de går, och i värsta fallet plockar de isär den och kollar ifall brickorna är där, och märker dem att brickorna inte är där ska han bara plocka dit dem då på direkten när dom plockat isär hojen åt honom, och betala en ny besiktning.

Nån som besiktat sin hoj till 25kw men inte ens satt i brickorna? Skulle vilja höra lite synpunkter på detta, och höra hur ni som besiktat hojen för 25kw gjort..

Tack.

Dom kommer inte skruva isär hojen åt honom, antingen går den igenom eller så går den inte igenom.
Reg bes är ju inte lika billg som en vanlig bes, så jag skulle skruva dit dom.

Dom kommer märka att hojen inte har 25kW.

Dom kommer inte skruva isär hojen åt honom, antingen går den igenom eller så går den inte igenom.
Reg bes är ju inte lika billg som en vanlig bes, så jag skulle skruva dit dom.

Dom kommer märka att hojen inte har 25kW.

Jo men om man bestämt hävdar att dom är korrekt monterade och att dom verkligen är där då?

Och han skulle isåfall vänta tills det blev snöigt och jävligt ute tills han besiktar den.

"och märker dem att brickorna inte är där ska han bara plocka dit dem då på direkten när dom plockat isär hojen åt honom",

Fet plan:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

"och märker dem att brickorna inte är där ska han bara plocka dit dem då på direkten när dom plockat isär hojen åt honom",

Fet plan:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

hehe tycker också det låter rätt korkat..:gnissla

Jo men om man bestämt hävdar att dom är korrekt monterade och att dom verkligen är där då?

Och han skulle isåfall vänta tills det blev snöigt och jävligt ute tills han besiktar den.
Ni tror väl inte att dom är så dum på bilprovningen att dom inte märker det?

Gör rätt eller gör om, välj själv.

Ni tror väl inte att dom är så dum på bilprovningen att dom inte märker det?

Gör rätt eller gör om, välj själv.

Precis, e ju sura pengar att lägga ut på en ny besiktning bara för det.

Men märks det på varvtalet om den e stypt också?

Ja jävlar, "min kompis" :rofl Den har jag aaaaaaaaldrig hört förr :rofl

Nu är det så att det e han, men va fan spelar de för roll om det är jag eller nån annan?:va

Last edited:
Tryck dit dem där brickorna!

Du kan ju alltid ta bort dem sen efter besiktningen, så sparar du några slantar med i fall dem kollar och du måste göra om besiktningen.

När jag reggade min fazer så var det en kille som tog en runda och kollade så att allt var i sin ordning. Vi hade även med oss foto på att brickorna verkligen satt där. Lite överkurs kanske ;)

.

Japp, här gäller det verkligen att du e riktigt bestämd, inte flackar med blicken utan verkligen fångar honom. Och hävdar riktigt bestämt, DÅ och först då går det igenom.

Du förstår, besiktningsgubbar med specialutbildning på regbesiktningar och tjugo års vana backar nämligen fullständigt när man hävdar bestämt. Faktum är att de flesta blir paralyserade, då tar du helt sonika tag i hans handled och skriver på intyget själv, så är saken biff.

Så glöm nu inte att hävda bestämt:tummenupp

Hade min ur-gixxer strypt en kort stund när tiden begav sig och jag kan säga att det är som att jämföra en moppe och en mc.

Det var inga tvivel om att jag med strypningen i 750n blev ifrånkörd av min egen 125a med 27 hk.

Besiktningen märker skillnaden. Det finns absolut ingen tvekan.

Jag kan tillägga att om man försökte varva upp hojen på neutral kom man till ca 7000 varv innan det inte gick att varva mer med strypning.

Lättast är att bara montera strypningarna. Annars kan jag tipsa om att man kan strypa luften till luftburken. Då kan man få en hoj att gå jävulskt dåligt!

Japp, här gäller det verkligen att du e riktigt bestämd, inte flackar med blicken utan verkligen fångar honom. Och hävdar riktigt bestämt, DÅ och först då går det igenom.

Du förstår, besiktningsgubbar med specialutbildning på regbesiktningar och tjugo års vana backar nämligen fullständigt när man hävdar bestämt. Faktum är att de flesta blir paralyserade, då tar du helt sonika tag i hans handled och skriver på intyget själv, så är saken biff.

Så glöm nu inte att hävda bestämt:tummenupp

haha okej! Får se hur han gör, men hade gärna hört lite svar från er som reggat om hojen till 25kw, om besiktningsmannen provkörde, plockade isär o.s.v.

Hade min ur-gixxer strypt en kort stund när tiden begav sig och jag kan säga att det är som att jämföra en moppe och en mc.

Det var inga tvivel om att jag med strypningen i 750n blev ifrånkörd av min egen 125a med 27 hk.

Besiktningen märker skillnaden. Det finns absolut ingen tvekan.

Jag kan tillägga att om man försökte varva upp hojen på neutral kom man till ca 7000 varv innan det inte gick att varva mer med strypning.

Lättast är att bara montera strypningarna. Annars kan jag tipsa om att man kan strypa luften till luftburken. Då kan man få en hoj att gå jävulskt dåligt!

Jo stämmer ju, från 150hk ner till 35 eller nåt sånt, men enligt hans resonemang hade han tänkt boka tid när det är snöigt och jävligt så de förhoppningsvis inte provkör.. Vilket jag tvivlar på.

haha okej! Får se hur han gör, men hade gärna hört lite svar från er som reggat om hojen till 25kw, om besiktningsmannen provkörde, plockade isär o.s.v.

Hälsa din "kompis" att:

1. De provkör ( oftast )
2. De plockar inte isär, utan godkänner eller godkänner inte. Enkelt.

Jo stämmer ju, från 150hk ner till 35 eller nåt sånt, men enligt hans resonemang hade han tänkt boka tid när det är snöigt och jävligt så de förhoppningsvis inte provkör.. Vilket jag tvivlar på.

Ok. Men då kan du hälsa att det räcker med att de varvar på neutral.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D