YAMAHA r1 hastighetsmätare!?!

Weberg

Super retard
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
Ktm 660 SMC
Yamaha R1 hastighetsmätare/Styrdämpare

Hejsan!

Behöver ett snabbt svar!

Jag behöver en hastighetsmätare till min r1 -99 för min nål är knäckt :huvet

Passar det med en 00 - 01 ans hastighetsmätare? Det ända som skiljer sig på bilderna är att displayen i 00ans är mindre än i -99ans?

Någon som vet tacksam för snabba svar?
Eller det är inte någon som har en liggandes???

MvH
Weberg

Last edited:
Jag har en mätare till en 99:a (tror jag) som ligger å skräpar, den kan du få för frakt + BigMc:co. Men jag kan inte garantera att det är felfri.

Jag läste ditt PM, är det 99:ans mätare?

Bifogat

• DSC00116.jpg
    DSC00116.jpg
    241 KB · Visningar: 206
Värkar inte som det är nålen som är problemet! Kan bara varava upp en bit sen stannar den på 2000rpm eller så fortsätter den! den går inte tillbaka! + att det segar sig sakt upp!
Var exaxt likadant med den andra begagnade jag fick!

Har för mig att det är så den beter sig när den visar en felkod.
Beror nog inte på mätaren, ring lokala yamaha handlaren och fråga.
Lycka till!

Kan det vara något annat som är trasigt?

Skruva ner H-mätaren! och nålen sitter typ inte fast! går väldigt lätt att plocka ut! tror att nålen fastnar inte i spolen ordentligt! trycker jag ner nålen i spolen och vänder H-mätaren upp och ner trilar den ut!

Ngt liknande gjorde min 00-01 också en gång efter att jag hade kört en längre sträcka i spöregn. Den fastnade på olika varvtal några gånger för att sedan inte röra sig alls. Jag skulle till verkstaden ett par dagar senare ändå och då funkade den som vanligt. Märkligt..

Ngt liknande gjorde min 00-01 också en gång efter att jag hade kört en längre sträcka i spöregn. Den fastnade på olika varvtal några gånger för att sedan inte röra sig alls. Jag skulle till verkstaden ett par dagar senare ändå och då funkade den som vanligt. Märkligt..

Ja det är skit konstigt! tycker det kan ju inte vara något annat än h-mätaren! för den andra mätaren jag har blev fuktskadad och brände något ickrets på kortet så den gick bara bak länges! polaren skulle fixa den och knäckte nålen^^

antagligen så är dem väldigt känsliga för fuckt och vatten!

Ja det är skit konstigt! tycker det kan ju inte vara något annat än h-mätaren! för den andra mätaren jag har blev fuktskadad och brände något ickrets på kortet så den gick bara bak länges! polaren skulle fixa den och knäckte nålen^^

antagligen så är dem väldigt känsliga för fuckt och vatten!

Ja, det är nog inget annat än fukten som spelat den ett spratt. Min hoj gick lika bra som vanligt och likaså varvräknaren när den kom igång igen. Hastighetsmätaren fungerade hela tiden. Det var bara varvräknaren som fick spel.

Ja, det är nog inget annat än fukten som spelat den ett spratt. Min hoj gick lika bra som vanligt och likaså varvräknaren när den kom igång igen. Hastighetsmätaren fungerade hela tiden. Det var bara varvräknaren som fick spel.

Oj ja jag menade varavräknaren! försöker få tag o en ny nu! men dom är svåra att hitta :näsblod

ursäkta mig Lånar din tråd lite någon som har glaset till varvräknaren till r1a 2001 har spräkt min skicka pm skick och pris

Men Rigge hade väl en här, eller har du kollat med ngn demonteringsfirma?

Har fått den av rigge! men det är den jag pratar om nu! han kunde inte säga om det var fel fri! antagligen så är det ett vanligt fel!
Jag har kollat med några mc skrotar men, dom är dyra som fan!

Har fått den av rigge! men det är den jag pratar om nu! han kunde inte säga om det var fel fri! antagligen så är det ett vanligt fel!
Jag har kollat med några mc skrotar men, dom är dyra som fan!

Ok. Ja, om du är beredd att kolla längre bort så har du ju även Bike i Trollhättan och R.N. MC-Service & Demontering i Partille.
Har haft inne min hoj på R.N. ett par gånger och de är jätteschyssta gubbar. Roger och Roland heter dem. Roger är han som oftast har pysslat med min hoj.
Hälsa från José ifall du kontaktar dem:)

www.rnmc.se

Ok. Ja, om du är beredd att kolla längre bort så har du ju även Bike i Trollhättan och R.N. MC-Service & Demontering i Partille.
Har haft inne min hoj på R.N. ett par gånger och de är jätteschyssta gubbar. Roger och Roland heter dem. Roger är han som oftast har pysslat med min hoj.
Hälsa från José ifall du kontaktar dem:)

www.rnmc.se

ja jag har skickat iväg ett mail! hoppas dom svarar på det! vimmerby skort vill har ca 1500kr för en -00s hastighets mätare! tycker det är dyrt!

ja jag har skickat iväg ett mail! hoppas dom svarar på det! vimmerby skort vill har ca 1500kr för en -00s hastighets mätare! tycker det är dyrt!

Jag vet inte vad de ligger på alls i pris, men får hoppas att de har en till rimligt pris hos R.N. ivf. Lycka till!

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back