Yamaha R1 eller Honda Vtr Sp-1

Bollox skrev:
Det behvs inte mycket till gupp i asfalten för att en R1 ska lyfta framhjulet i över 200. Tror du mig inte, ragga provkörning. Skit inte ner dig bara. Jag kände mig väldigt illa till mods när jag åkte R1 och fick oväntade lyft i 200+ Speciellt när vägen svängde lite lätt över backkrön... (mellan Borås och Alingsås) Fan vad jag önskar någon hade haft en videokamera med sig...

det var mest sättet att skriva på som jag störde mig på och det faktum att SP1:an vred ur så mycket det gick. Hur vet han det? tycker det verkar lite för mycke bara för att kunna smälta det, ställa sig upp i 180? tycker jag oxå låter som lite bs. men jag kan ha fel, jag blir bara så trött på alla som tror dom är bäst på att köra hoj när man skriver om det.

1LiterDuckEater skrev:
det var mest sättet att skriva på som jag störde mig på och det faktum att SP1:an vred ur så mycket det gick. Hur vet han det? tycker det verkar lite för mycke bara för att kunna smälta det, ställa sig upp i 180? tycker jag oxå låter som lite bs. men jag kan ha fel, jag blir bara så trött på alla som tror dom är bäst på att köra hoj när man skriver om det.

Jag förstår och håller med. :tummenupp

RSV_R skrev:
Den vägen är ju beprövad. :hihi

Ligger man över 150 och sitter i upprätt ställning så får man byta kallingar sen....

Muahahaha.... Skulle kunna få feta filmer om man placera någon bakom krönen med kamera. Skulle ju likna IOM!

Du vet det där krönet när vegen svänger lite vänster och sen höger nedanför backen, när man kommer från Alingsås? Har för mig att det är några hus där också? Fyy faan vad skitnödig jag blev. Aaahhh Bakhjulet med nedlägg...

Du jag tycker vi ska filma där nån gång. IOM? Here we come... :tummenupp

RSV_R skrev:
Den vägen är ju beprövad. :hihi

Ligger man över 150 och sitter i upprätt ställning så får man byta kallingar sen....

Muahahaha.... Skulle kunna få feta filmer om man placera någon bakom krönen med kamera. Skulle ju likna IOM!

För att inte tala om Rångedala - Fristad. Har haft lätta knäskrap där... Med efterföljande kalsongbyte...

1LiterDuckEater skrev:

Jag är inte bäst på att köra hoj varken när jag skriver om det eller när jag kör men jag är rätt bra på att få upp R1an på slangen i hög fart. Finns flera här på forumet som sett mig göra det på plan asfalt utan gupp i över 200 km/h. Har skrivit lite om tekniken för att lyckas i "tips om bakhjulskörningstrådarna". Krävs iaf att man ställer sig upp, dippar gasen, gungar till för att trycka ihop dämparna, ger fullt och rätar ut raka ben och raka armar och drar upp den med fartvindens hjälp. Sen kan man om man vill sätta sig ner och fortsätta på slangen.

själva poängen med inlägget var att om man gillar att köra på bakhjulet så är R1an att föredra. Att få upp en twin på slangen i sånna farter kräver nog en GP hoj.

Hur som helst kan vi gärna träffas och åka lite ihop i sommar så får du se själv och kanske träna lite på slangen :D

Satan va coolt

Du är bäst på SH :rofl :rolleyes:

Ta det lugnt i sommar :pannkyss

Kreuger skrev:
Kan berätta om en liten episod på en känd rolig vägsträcka norr om Stockholm där jag körde ikapp med en SP1. Vem som körde vet jag inte men han var rätt duktig, det gick riktigt fort. På ett ställe där det är en lite längre raksträcka gick jag på rätt hårt i sista kurvan och kom ut strax bakom honom med rätt bra acc på trean, gick ca 150 knyck, kommer upp jämsides, petar i fyran, ställer mig upp och drar upp R1:an på slangen i ca 180 när jag kör om honom och tro mig, han höll fullt. :yoparty

Kreuger skrev:
Jag är inte bäst på att köra hoj varken när jag skriver om det eller när jag kör
Försök inte du är ju bäst, du bromsar ju från 100 till 0 på 25 meter med, det är det jävlar inte många som tar i hela världen.

Överlägset bäst!

Pejo skrev:
Vad det inte DU som var bäst? :rolleyes:

Jo, för fasen. Jag är klart bäst och coolast på SH. :rolleyes:
En gång var jag uppe och körde i Uppsalatrakten :zpy . Jag kom ganska enkelt ifatt en blå R1:a :tummenner som låg och pressade :hoppskrat . Eftersom jag är grymt säker på att stunta häftigt körde jag upp jämsides med honom och gjorde en superläcker stoppie :klappar från ca 250 till 150km/h. När jag gjort det la jag mig framför honom och satte mig bakochfram. Han låg som en pannkaka på tanken och gav nu max, men eftersom dom går så jävla dåligt :fakta behövde jag inte ens växla ner för att köra ifrån honom på bakslangen :squid (OBS! coolt ord) samtidigt som jag gav honom :FU

Fattar du hur supercool och bäst jag är :rolleyes:

Dino Velvet skrev:
Jo, för fasen. Jag är klart bäst och coolast på SH. :rolleyes:
En gång var jag uppe och körde i Uppsalatrakten :zpy . Jag kom ganska enkelt ifatt en blå R1:a :tummenner som låg och pressade :hoppskrat . Eftersom jag är grymt säker på att stunta häftigt körde jag upp jämsides med honom och gjorde en superläcker stoppie :klappar från ca 250 till 150km/h. När jag gjort det la jag mig framför honom och satte mig bakochfram. Han låg som en pannkaka på tanken och gav nu max, men eftersom dom går så jävla dåligt :fakta behövde jag inte ens växla ner för att köra ifrån honom på bakslangen :squid (OBS! coolt ord) samtidigt som jag gav honom :FU

Fattar du hur supercool och bäst jag är :rolleyes:

Hmm hur kunde du få upp den på bakhjulet utan att hålla i styret? Hängde du ner draggen som motvikt och den gungade upp av sig självt? :D

PS. Jo jag fattar...

1LiterDuckEater skrev:
och sen vaknade du upp, svettig , snoppen i hand och kladdiga lakan.......

Hahaha instämmer det var den värsta rövarhistoria jag hör på länge! :rofl
Visst är en radfyra vassare på topp men jag drog min 996(113kus) mot en 954 blade(152kus) och det va helt jämt upp till ca 230 blås, så visst har man mer glädje av mellanregister än av toppdrag i dom flesta fall(kanske därför twinnar dominerat sbk så länge). Och dom flesta är väl ändå väl medvetna om att det är föraren det hänger på och inte hojen, kommer ihåg alla sura miner förra året när Mattias körde ifrån en drös nya 1000cc:are på en -92 cbr 600 med touringdäck. :D

testkörde en sp-1 idag. står oxå i valet mellan R1 o tidigare nämda.
Nu har jag inte kört på ett par år o hade r6 tidigare, men första intryck va ju att det var gott om kraft, underbart ljud och en mer "rå" motor-typ. På låga varv blir det lite ryckigt vilket jag inte upplevt på nån radfyra.
sen e det ju svårt att göra nån vettig bedömmning på gator me rullgrus o 2 års mc-vila på nacken.
Mitt råd e ju helt klart att testa båda.
Jag kommer nog dock att satsa på en R1 pga inköpspriset o att det finns mycket kunskap/tillbehör/reservdelar till en sån.. sen gillar jag ylandet med!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti