Jakob 10
Ny medlem
- Gick med
- 2 Jun 2022
- Hoj
- gixxer 100cc
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja där var både fuktigt samt geggigt (som kedjeolja , men var även tunn olja liksom bakom , vad sitter där bakom ?Kommer olja, som i fuktigt eller rinner det?
nja, va lite för mörk tunn olja för det ,men visst va det blandat ,absolutKedjeolja/kedjevax ?
såg ut som man skulle ta bort växelväljaren så sitter där en kåpa ,lite misstänkt vad där e bakom ?Hur ser det ut vid drevet som sitter ovanför? Kan läcka från utgående axel som drevet sitter monterat på. Kan som sagts även vara kjedje olja som runnit ner.
Jag hade plockat bort och rengjort noga för att se var det kommer ifrån
Bakom sitter ditt framdrevsåg ut som man skulle ta bort växelväljaren så sitter där en kåpa ,lite misstänkt vad där e bakom
Och bakom det växellådan...Bakom sitter ditt framdrev
tackar för svar, e nog olja som blivit varm o droppat , cykel har ej körts på ett tag och vissa servar mer än kör, ej jag då? ,vet där kan samlas massa klägg där .Bakom sitter ditt framdrev
är nog olja från drevet där d et samlats ,ska riva kåpan o göra rent där?tack för inputKommer olja, som i fuktigt eller rinner det?
Kommer olja, som i fuktigt eller rinner det?
tackar? shyst sagt? den är en dröm o köra med crossplane motorn o går som ett J-spjut.Har inget att tillägga men vill ändå säga att du har den snyggaste R1:an någonsin. 2009-2010 piskade tom 2007-2008 modellerna.
Så sjukt snygg!!!
Framdrevet sitter bakom kåpan o bakom framdrevet sitter en p-box som kan läcka.såg ut som man skulle ta bort växelväljaren så sitter där en kåpa ,lite misstänkt vad där e bakom ?
tack så mycket ? ne oljan är lagom i motorn, nybytt oxå?Yamaha R1 original pbox till utgående axel till årsmodell 2009.
Hos närmaste Yamaha återförsäljare.
Många mc pboxar har inte standard mått utan är ofta lite special därav original.
Du har inte för mycket olja i motorn.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |