Yamaha r1 2009 crossplane

Jakob 10

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2022
Hoj
gixxer 100cc
hejsan , idag när ja körde så märkte jag att der kom olja ,mörk tjock olja från sidan om växelspaken o h rakt in liksom, vad kan der vara som läcker där? ordnar bild . visar på bilden , det är rakt in där.
 

Bifogat

  • 20220531_113233.jpg
    20220531_113233.jpg
    127.2 KB · Visningar: 56
Hur ser det ut vid drevet som sitter ovanför? Kan läcka från utgående axel som drevet sitter monterat på. Kan som sagts även vara kjedje olja som runnit ner.
Jag hade plockat bort och rengjort noga för att se var det kommer ifrån
 
Hur ser det ut vid drevet som sitter ovanför? Kan läcka från utgående axel som drevet sitter monterat på. Kan som sagts även vara kjedje olja som runnit ner.
Jag hade plockat bort och rengjort noga för att se var det kommer ifrån
såg ut som man skulle ta bort växelväljaren så sitter där en kåpa ,lite misstänkt vad där e bakom ?
 
Kan såklart ha otur men mina cyklar har stundom droppat lite svart sörja därifrån och jag är övertygad om gammalt gegg som blivit blött och varmt. Skruva av växelstången och lyft undan kåpan, det kan sitta otroligt mycket smet där bakom! Men för all del, efter att jag rengjort så lät cykeln annorlunda - det fungerade som ljuddämpning?
 
Har inget att tillägga men vill ändå säga att du har den snyggaste R1:an någonsin. 2009-2010 piskade tom 2007-2008 modellerna.

Så sjukt snygg!!!
 
Yamaha R1 original pbox till utgående axel till årsmodell 2009.

Hos närmaste Yamaha återförsäljare.

Många mc pboxar har inte standard mått utan är ofta lite special därav original.

Du har inte för mycket olja i motorn.
 
Yamaha R1 original pbox till utgående axel till årsmodell 2009.

Hos närmaste Yamaha återförsäljare.

Många mc pboxar har inte standard mått utan är ofta lite special därav original.

Du har inte för mycket olja i motorn.
tack så mycket ? ne oljan är lagom i motorn, nybytt oxå?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top