Yamaha R1 -07 dör vid motorbromsning.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Har en 07as Retta med ett väldigt mysko problem som började idag. När man kör och motorbromsar och ger gas igen så dör den till i ca 1-2 sekunder. När man kör med lite fart så smäller den igång igen med om man stannar vid en korsning och den dör så blir den väldigt svårstartad. Det händer inte exakt vid varje motorbromsning men ofta, ibland startar den även igång direkt på startmotorn och ibland kan de ta flera minuter innan den vill smälla igång:va

Har felsökt hela eftermiddagen, hittar inga lösa eller skavda kablar. Stödbrytaren är bortkopplad så den är det inte. Har även kollat felkoder och nån sån ger den inte utslag på. Känner även dom två föregående ägarna och dom har aldrig haft problemet...

Den har en Powercommander, kan de var den som jävlas:va Är lite lur på att det är soppapumpen som stängs av när den dör, kan de vara nått med startspärren till den som spökar? Hur isf kan man kolla det?

Mycket tacksam för hjälp då jag står rätt still nu i mitt felsökande:död

Låter inte detta lite som den berömda TPS sensorn? Throttle positioning sensor?!?

Aha, är det nåt kännt fel på denna modellen? Hur kollar man upp om det är den?

Vet inte exakt hur, men jag vet att bla x-up i r1/r6 tråden vet detta och div andra där med för den delen...

Tack för hjälpen! Jag gjorde "skruvfixet" som många på Amerika forumet hade gjort, det Yamaha själva hade kommit fram med. Och det var de som var felet, nu går den som en klocka, blev rappare på gasen och har helt slutat tvärdö :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back