Har en 07as Retta med ett väldigt mysko problem som började idag. När man kör och motorbromsar och ger gas igen så dör den till i ca 1-2 sekunder. När man kör med lite fart så smäller den igång igen med om man stannar vid en korsning och den dör så blir den väldigt svårstartad. Det händer inte exakt vid varje motorbromsning men ofta, ibland startar den även igång direkt på startmotorn och ibland kan de ta flera minuter innan den vill smälla igång
Har felsökt hela eftermiddagen, hittar inga lösa eller skavda kablar. Stödbrytaren är bortkopplad så den är det inte. Har även kollat felkoder och nån sån ger den inte utslag på. Känner även dom två föregående ägarna och dom har aldrig haft problemet...
Den har en Powercommander, kan de var den som jävlas
Är lite lur på att det är soppapumpen som stängs av när den dör, kan de vara nått med startspärren till den som spökar? Hur isf kan man kolla det?
Mycket tacksam för hjälp då jag står rätt still nu i mitt felsökande

Har felsökt hela eftermiddagen, hittar inga lösa eller skavda kablar. Stödbrytaren är bortkopplad så den är det inte. Har även kollat felkoder och nån sån ger den inte utslag på. Känner även dom två föregående ägarna och dom har aldrig haft problemet...
Den har en Powercommander, kan de var den som jävlas
Är lite lur på att det är soppapumpen som stängs av när den dör, kan de vara nått med startspärren till den som spökar? Hur isf kan man kolla det?Mycket tacksam för hjälp då jag står rätt still nu i mitt felsökande