Racercukel
Ny medlem
Yamahacenter säljer ut 05
rna för 115000kr.....ett bra pris kankse skulle slå till. Med tanke på att 06
rna är i stort sätt identiska lite längre sving och 3hk extra. Vad tycker ni andra här inne är det läge för ett köp? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
R-1000 skrev:frågan är om dom kommer sänkas så mycket mer till nästa år, jag vet att det finns en massa 05:0r kvar på yamahas lager så du behöver inte vara orolig för att bli utan ifall du skulle vänta till nästa år, och angående nya rettan så vet man ju inte så mycket.Den har fått 3 hästar till vad det gäller motor och det är väl knappast nånting som gör att man märker nån större skillnad, hursom helst tror jag att det är smartare att köpa en 05 än 06 som kommer kosta multum pga öhlins delar.Speciellt då 06:an inte är nån uppdatering egentligen.
Racercukel skrev:Yamahacenter säljer ut 05rna för 115000kr.....ett bra pris kankse skulle slå till. Med tanke på att 06
rna är i stort sätt identiska lite längre sving och 3hk extra. Vad tycker ni andra här inne är det läge för ett köp?
![]()
BadToy skrev:Var hittar du fakta om att det skule va 3 hk mer ?
//Simon
Racercukel skrev:Pratade med försäljaren på Yamahacenter, han sa det att det va 3hk mer och ett kilo mindre, och lite längre sving.
Racercukel skrev:Yamahacenter säljer ut 05rna för 115000kr.....ett bra pris kankse skulle slå till. Med tanke på att 06
![]()
Sist jag hörde men en handlare så fanns det c:a 20st silver och 40 röda kvar på lager av 05! och det var mindre än en månad sen,,,tror knappast att dom kommer gå till mars/april nästa år.Racercukel skrev:Okej, är du säker på det att det kommer finnas 05r kvar även nästa år.....jag menar har du säker information om det? För då kan man ju vänta iså fall.
![]()
Det är endast SP-versionen som kommer ha öhlinare och slirkoppling, således endast den som kommer kosta multum, ca 20 ex till sverige.R-1000 skrev:, hursom helst tror jag att det är smartare att köpa en 05 än 06 som kommer kosta multum pga öhlins delar.Speciellt då 06:an inte är nån uppdatering egentligen.
2Wheeldrive skrev:Lägg på 2000kr och köp en K5a istället! Då får du en VILD maskin![]()
Din MC säljer visst K52Wheeldrive skrev:Lägg på 2000kr och köp en K5a istället! Då får du en VILD maskin![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |