Yamaha och Ducati satsar vidare.

Jonas Magnusson skrev:
Det här är ju underbart, Sete sitter på en hoj som i alla avseenden är bättre än Rossis och kan ändå inte rå på Valentino.
Och då vill han att HRC levererar bättre grejer.
Självinsikt, typ?

Och att den är det vet du förstås......

Vad ska han göra? Bryta ihop och säga "Jag är sämre" och sen släppa Valentino?

Jonas Magnusson skrev:
Det här är ju underbart, Sete sitter på en hoj som i alla avseenden är bättre än Rossis och kan ändå inte rå på Valentino.
Och då vill han att HRC levererar bättre grejer.
Självinsikt, typ?

Hondan är knappast "bättre i alla avseenden". Då hade inte Barros, Hayden, Tamada och Biaggi haft några problem att köra ifrån Melandri och Checa.

Klart att han vill ha bättre grejor från HRC. Hondan måste såklart förbättras eftersom Yamaha gör stora framsteg hela tiden.

Nyteknik skrev:
Hondan är knappast "bättre i alla avseenden". Då hade inte Barros, Hayden, Tamada och Biaggi haft några problem att köra ifrån Melandri och Checa.

Klart att han vill ha bättre grejor från HRC. Hondan måste såklart förbättras eftersom Yamaha gör stora framsteg hela tiden.

I all form av idoldyrkan är det vanligt med idiotiska vanföreställningar, detta gäller inte minst fans av Valentino Rossi.....och vissa Hayden-fans.... :hihi

Chris Ash skrev:
I all form av idoldyrkan är det vanligt med idiotiska vanföreställningar, detta gäller inte minst fans av Valentino Rossi.....och vissa Hayden-fans.... :hihi

Det verkar lika vanligt att man "håller" på ett fabrikat, vilket är helt obegripligt för mig.

–Yeah, kom igen Honda!!!

:3freak :dummer

Nyteknik skrev:
Det verkar lika vanligt att man "håller" på ett fabrikat, vilket är helt obegripligt för mig.

–Yeah, kom igen Honda!!!

:3freak :dummer

Jepp och speciellt att man kan hålla på Honda......
:3freak

Allvarligt talat så är det ett fullständigt vridet beteende, titta bara på hejarklackan som håller på Ferrari på F1-banorna, de skulle antagligen hata Schumi som pesten om han bytte stall. Det är ju en biljävel, den kan man fan inte heja på.....

Själv håller jag på Shoei hjälmar och Prexport stövlar. Gud nåde den som vågar byta!

Chris Ash skrev:
Jepp och speciellt att man kan hålla på Honda......
:3freak

Allvarligt talat så är det ett fullständigt vridet beteende, titta bara på hejarklackan som håller på Ferrari på F1-banorna, de skulle antagligen hata Schumi som pesten om han bytte stall. Det är ju en biljävel, den kan man fan inte heja på.....

Själv håller jag på Shoei hjälmar och Prexport stövlar. Gud nåde den som vågar byta!

I och för sig kan jag förstå att man "känner" för Ferrari. Men Honda...

Nyteknik skrev:
I och för sig kan jag förstå att man "känner" för Ferrari. Men Honda...

En Ferrari är ett dött ting, märkesfixering har jag aldrig förstått mig på. Honda eller Ferrari betyder lika lite för mig, jag hade hejat på Schwantz om han så körde BMW-motor i ett Harley chassi

motorcykelhistoriens råaste avgassytem?

/edit, tog väck bilderna på tvitaktsälskarnas begäran, det var för möe för dom..

/B

Last edited:
Jag håller på Yamaha. Ser hellre att Yamaha vinner än att något annat märke gör det. Be mig inte förklara.

Nyteknik skrev:
Skriver han som tidigare ägden en Yamaha TRX 850 och bytte till en Yamaha TZ250. Löjligt... :7peta

Jag är för dum för att riktigt fatta vad du menar men jag skrev inte att jag skulle vinna på en Yamaha om det var det du menade.

Nyteknik skrev:
Lustigt att en du vill göra alla uppmärksamma på hur ballt det är med Ducati just när ämnet "märkesdyrkan" har berörts...

Har tillgång till pressidorna på ducatiracing (bilder i megajätteformat finns där) å tänkte att jag gott kunde lägga upp ett par bilder på vad som i mitt tycke är bra jäkla ballt. jag kan ta bort dom om du vill.. :va

För den delen har jag lovat mig själv att inte heja på ferrari förräns den där jäkla tysken är ur bilen.

/B

Last edited:
Bj.O.rn skrev:
Har tillgång till pressidorna på ducatiracing (bilder i megajätteformat finns där) å tänkte att jag gott kunde lägga upp ett par bilder på vad som i mitt tycke är bra jäkla ballt. jag kan ta bort dom om du vill.. :va

/B

Gör det är du snäll. Vi vill bara ha bilder på Yammor här. :tungan

Äsch vad löjligt, låt de lägga bilder på japsar eller italienare o tycka att just den hojen är snygg.

Jag tycker själv just märkesdyrkan är förunderligt löjligt men det gör inte de flesta andra alls.

Ferrari är inte Ducati så är det bara och det är nog tur för alla som gillar det märket
(Ducati) och vill köra dem till vardags.

Silwer är tillbaks, lika obegriplig som vanligt.
Skulle inte du lämna forumet för gott?

;)

Silwer skrev:
Äsch vad löjligt, låt de lägga bilder på japsar eller italienare o tycka att just den hojen är snygg.

Jag tycker själv just märkesdyrkan är förunderligt löjligt men det gör inte de flesta andra alls.

Ferrari är inte Ducati så är det bara och det är nog tur för alla som gillar det märket
(Ducati) och vill köra dem till vardags.

Nyteknik skrev:
Nej,*han och Ferrari passar synnerligen illa ihop. Synd att Italien inte producerar lika bra F1-förare som MotoGP-dito.

Japp, annat var det på Berger å Alesis tid, iofs var Alesi fransos från avignon, men bördig från Italien det var han. Kommer fortfarande ihåg John watson i extas när Alesi äntligen vann ett räjs i sin ferrari, i canada, på sin födelsedag..

/B

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back