Yamaha MT-10

08an

Sporthojsnörd
Gick med
27 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
MT10 SP
Om man sätter på linkpipe så får man med ett annat stag för akra burken.

Har inte fått något stag från Akra till ljuddämparen eller linkipen.
De passar med standardfästet lika fint som med Gillesfästet på båda mina hojar MT-10 2016 och MT-10SP 2019.
Har Akra gjort om infästningen på årets modell av ljuddämparen kanske?Gilles.jpgStandard.JPG
 

Paledaddy

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2020
Ort
Kungsängen
Hoj
Yamaha MT-10
Nej. Beror på vilken linkpipe.

Ja, vore intressant och veta de som köpt Akra link pipe om de var stag med, men jag är faan 99.9999% att det medföljer till Akra link.

För när jag köpte hojen så satt akra burken så jäkla löst skumt, såg då att det var orginal stag.
Kollat videos vid install och även produktbeskrivning på akra att det är ett stag med.

M
 

Paledaddy

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2020
Ort
Kungsängen
Hoj
Yamaha MT-10
Har inte fått något stag från Akra till ljuddämparen eller linkipen.
De passar med standardfästet lika fint som med Gillesfästet på båda mina hojar MT-10 2016 och MT-10SP 2019.
Har Akra gjort om infästningen på årets modell av ljuddämparen kanske?View attachment 455701View attachment 455702

Bra fråga :va , men tror inte det är skillnad mellan -18 och -19 på dämp eller link.
Får väll smälla på den igen och testa :yoparty
 

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Till AKra följer det med ett fäste, men inte till Kina kopiorna :)

Akra_MT10.jpg
 

08an

Sporthojsnörd
Gick med
27 Aug 2009
Ort
Skogen
Hoj
MT10 SP
Kolla detta klipp så ser ni vad jag menar.

Byter ut orginal fästet för burken mot en svart metall arm. Det är den jag vill ha :D
Googlat lite och såg att det finns två ljuddämpare för MT-10 från Akrapovic som ser nästan likadana ut.

- Slip-on Line Ljuddämpare artnr. S-Y10SO15-HAPT.
- Yamaha påskjutbar titanljuddämpare artnr. 90798-34001-00.

Den senare ingår som tillbehör i helfordonsgodkännandet. Noterade att det var en rejäl prisskillnad på dem .....

Till Yamaha tillbehörs-dämparen behövs inte något extra stag eftersom standardstaget passar oavsett om man har katalysator eller Akrapovic linkpipe.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ifall att inte alla här hänger på fejjan så spammar jag min lilla kväll på anderstorp raceway här med =) Lite låg vinkel på kameran och en del vindbrus men ändå lite go känsla tycker jag =) https://youtu.be/Q8Pr2QNZzWA
 

Paledaddy

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2020
Ort
Kungsängen
Hoj
Yamaha MT-10
Va hos nya donnan i uppsala igår !
Lämnade grändby efter tankning strax efter 00, glömde dra igen blixlåset på vänster ficka på skinnstället :huvet
Så nu ligger mitt visa kort någonstans längs E4'an :smasha
Gick jävligt fort hem iallafall LOL, 260 på de raka sträckorna :banana, första gången näsan nuddat visiret för min del :3freak
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Är väl ingen jättenjutning o köra så fort med mt10an den gör ju bara 264 innan den stryps dessutom... På R1an la man i 6an i 295 =)
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Skiljer ju 2000 rpm mellan MT-10 och R1...förklarar endel i fart...men dom har använt det till att få bättre vrid...mindre titanium och mer gammalt hederligt stål.

Jobbigt när man hoppar mellan...:crash:brynad
 

Paledaddy

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2020
Ort
Kungsängen
Hoj
Yamaha MT-10
Är väl ingen jättenjutning o köra så fort med mt10an den gör ju bara 264 innan den stryps dessutom... På R1an la man i 6an i 295 =)

Tror nog jag kan klämma den förbi 264, ECU'n är flashad, så osäker om den spärren ligger kvar.
Men å andra sidan, varför skulle jag :tuttar , ingen jättenjutning som du sa :tummenupp
 

Paledaddy

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2020
Ort
Kungsängen
Hoj
Yamaha MT-10
Vet att den går i 273 km/h med flashad ECU, fanns mer att ge. :rock
De gick lite snabbt, ska nog lugna mig lite nu ett tag :3freak
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Vet att den går i 273 km/h med flashad ECU, fanns mer att ge. :rock
De gick lite snabbt, ska nog lugna mig lite nu ett tag :3freak

Tycker inte det går att köra lugnt på den där hojen... Tänker att idag ska jag ta en liten gildartur och bara njuta och 5sec senare är det bakhjulet 2an 3an 4an.... hopplöst.
 
  • Haha
Reaktioner: SV

MrTurbo

Pucko utan puckar...
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Göta
Hoj
MT-10
Tycker inte det går att köra lugnt på den där hojen... Tänker att idag ska jag ta en liten gildartur och bara njuta och 5sec senare är det bakhjulet 2an 3an 4an.... hopplöst.

Haha, samma här. Men jag är feg på att en hjula. Dock ligger man och kör 150-200 på mindre landsvägar...
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top