Yamaha MT-09

Har som sagt installerad fuelmod, avverkat 20 mil å visst fan är det skillnad.
Fortfarande lite ryckig och gasen är fortfarande lite väl av/på men totalt sett så går den mycket bättre.

Av/på gasen blir jag nog kompis med med lite mer träning. Är ju samtidigt den snabba responsen som ger det härliga axet :brynad

Nu är cykeln mycket roligare, lättare och mjukare att köra men med samma härlig bett.

Stort tack för tipset Noos!
 
Last edited:
Varsågod!
Man vänjer sig sen med tiden också. Jag har avverkat ca 300 mil nu och helt frälst av cykeln. Underbar känsla när den reser sig på gas på 3:an sådär lagom kontrollerat. Var inne i Örebro igår och kryssade mellan skurarna, körde B-läget eftersom det var ganska blött på vägbanan, Till min förvåning lyfte den framhjulet på 3:an även i B-läget:yoparty
 
Man blir glad! :kär

Snart dags för 100-mils service (görs i Västerås för 1700). Beställt ny ruta samt tankpad samt snaart inkörd. Så snart kan man släppa lös ordentligt..

Ha ha.. egentligen är jag alldeles för gammal för att tycka att det här är så roligt som jag gör, men det skiter jag i. :D
 
Hej, jag satt och tänkte oxå på det med att det rycker vid på/av men hur blir det om man installerar power comander då ? kan man ha både (fuelmod) ? var i sig själv gör ju nytta så sätt men tänkte om man mappar om power comandern till samma som fuelmoden ? :)

Jag har tänkt byta avgassystem till Carbone från Akra. och installera powercommander, byta filter.
 
Power commander skickar med en egen O2-optimizer, liknande den från Kevxtx men inte riktigt lika bra.
Eftersom ingen kan komma åt att göra ändringar i closed loop, så måste signalen från lambdan justeras innan ecu:n.

Har båda två hemma, men kommer att köra med den från Kevxtx...
 
Hej, jag satt och tänkte oxå på det med att det rycker vid på/av men hur blir det om man installerar power comander då ? kan man ha både (fuelmod) ? var i sig själv gör ju nytta så sätt men tänkte om man mappar om power comandern till samma som fuelmoden ? :)

Jag har tänkt byta avgassystem till Carbone från Akra. och installera powercommander, byta filter.
kör du original avgassystem nu?
 
Power commander skickar med en egen O2-optimizer, liknande den från Kevxtx men inte riktigt lika bra.
Eftersom ingen kan komma åt att göra ändringar i closed loop, så måste signalen från lambdan justeras innan ecu:n.

Har båda två hemma, men kommer att köra med den från Kevxtx...



Oooki, men skulle man kunna ha power commander och O2´n från Kevxtx ? undra om mappningen kommer bli riktig då ?:confused::confused:
 
jepp just nu är allt original. kör en 2014 modell. ska se om de kan mapps om den till 2015 års mappning innan jag gör några ändringar.

ok , har mappat om min 14 till 15 års mapp ,blev en grym skillnad är väldigt nöjd :)
 
Borra hål i original avgas?

Ok :-) Borrat 1 13mm men skall borra fler. På Mt-07 har vi borrat 4st 9mm. Låter gott men skall även där bli något till.

Hej! Har du någon bild eller kan göra en liten skiss? Min är ju så tyst att jag knappt hör den själv?

Mvh Per
 
Någon som vet hur KevXTs mod ser ut innuti? Jag vill minnas att jag läst att det bara är en potentiometer, eller ett mostånd som sitter istället för lambdan. Kan detta stämma?
 
ok , har mappat om min 14 till 15 års mapp ,blev en grym skillnad är väldigt nöjd :)

Har också fått min 14 mappad till 15 års mapp. Original i övrigt. Nu upplever jag inga problem alls. Har varit på Gelleråsen torsdag-lördag och kört SMC kurs på banan. Lugn och fin gaskontroll bara så är det inga bekymmer. Hojen i övrigt också perfekt för bana. Det var tre mycket roliga och lärorika dagar:):):). Vart var ni andra? Jag var den ende med MT-09.
 
Har någon testat throttle tamer, antingen om man gjort det själv eller köpt? Till exempel G2 throttle tamer?
 
ok , har mappat om min 14 till 15 års mapp ,blev en grym skillnad är väldigt nöjd :)

Har också fått min 14 mappad till 15 års mapp. Original i övrigt. Nu upplever jag inga problem alls. Har varit på Gelleråsen torsdag-lördag och kört SMC kurs på banan. Lugn och fin gaskontroll bara så är det inga bekymmer. Hojen i övrigt också perfekt för bana. Det var tre mycket roliga och lärorika dagar:):):). Vart var ni andra? Jag var den ende med MT-09.

Hur mycket kostar det att mappa från 14 till 15?
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top