Yamaha MT-09

Ja du har rätt 5000kr var det nog om man inte köpt hojen av dom! Det är YC Helsingborg jag köpt av!

Fick ett trevligt mail på morgonen att ECU filen kommit inatt och att dom fixat det så jag kan hämta hojen idag! Bra service!!

Hej GreenDragon.
Grattis!!:tummenupp
Synd bara då att det är så tråkigt väder med regn idag!
Men du är välkommen ner till Klippans gokartbana till sommaren då SMC Skåne kommer att köra KNIX på gokartbanan där.
Håll utkik på smc skånes sida så är du välkommen o testa din o lära känna din hoj riktigt bra där.

Tack Pelle!
Har länge sagt att jag ska komma iväg på knix men det har aldrig blivit av, hoppas det blir av kommande säsong!

Du fick kanske med ett värdebevis på en KNIX av dem?
Det är så att de hade köpt platser till de som köpte MT09 under året men de gick ju så fort slut så det var kanske alla.
Vi har haft några nere på Lockarp men maila pma mig så skall jag fixa så du kan komma på en nästa år med oss i Skåne.:):banana

Någon som vet om flash tune fungerar för ABS modellerna ännu?

Vill minnas att det var någon av lirarna här i tråden som köpte kabeln men inte fick till det med våran ABS ECU?

//K

mt.jpg

Skönt att äntligen ha den hemma i garaget mappad och klar! Snabb som man är så har man redan monterat Yamaha's tail tidy och svarta broms och kopplingsgrepp! Till sommaren ska man förhoppningsvis ha råd med ett Acra eller Termignoni avgas!

Last edited:
Hannuse ----> Får jag fråga varför du inte väntade med 1000 milarservicen till nästa år? Man måste ju göra minst 1 service varje år för att behålla garantin. Innebär väl att du måste göra en service nästa år igen vilket hade kunnat vara din 1000 mil?

Glömde ta svara med citat ��

Last edited:
Hannuse ----> Får jag fråga varför du inte väntade med 1000 milarservicen till nästa år? Man måste ju göra minst 1 service varje år för att behålla garantin. Innebär väl att du måste göra en service nästa år igen vilket hade kunnat vara din 1000 mil?

Glömde ta svara med citat ��

Hej.
Ja, du har helt rätt.
Anledningen är att jag planerar en hojresa till Norge i slutet av maj nästa år.
Och eftersom jag börjar närma mig 1000mil så tänkte jag att jag slipper stressa, och hamna i kö för att få serva den innan resan.
Dom brukar ha mycket att göra med hojar och båtar i början på säsongen.
Nu är allting servat och klart inför kommande säsong :tummenupp
Och kör jag ungefär i samma omfattning nästa år, så klarar jag mig med en service även då, och kan göra på samma sätt.
Nu är det bara att baxa in den i vardagsrummet, och pynta den lite inför (h)jul :hihi

Ni som kör med system på eran mt-09 .vad använder ni?powercomander eller Bazzaz.

Kör ni med eller utan katalysator i helsystemen?

Akra pipan går väl att ta ur katalysatorn ganska enkelt?

//K

Hej har nyss köpt en MT09:kär så det är dags att fixa till den lite. Finns ju mycket original tillbehör men jag skulle gärna vilja få lite tips var Ni har köpt på Ebay,en viss prisskillnad.Vad jag tänkte köpa är
Tail tidy fender eliminator
Led blinkers,måste man ha nåt motstånd inkopplat,brukar det ingå?
Korta broms och kopplings grepp
Fly screen är dom kompletta med monteringssats
Nån som handlat från Emlineamoto.com dom har bra priser på Akra och Arrow system men hur är leveranstiden. Hoppas på tips
MVH Per

Grattis! Jag köpte original tail tidy och flyscreen och då är det komplett iallafall. Grepp köpte jag svarta på ebay billigt, till ledblinkers köper du ett relä anpassat för led på ebay istället.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon