Yamaha MT-09

Vipergts

Medlem
Gick med
22 Dec 2013
Ort
piteå
Hoj
YZF R1-08
Grattis till köpet! nu finns det 4st i lilla piteå.. finns massor på ebay.de tex. kommer dock göra en själv då alla man hittar är lite för långa
 

Lasseihamre

Medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Söderhamn
Hoj
2014 Yamaha MT-09
Blev ägare till en MT-09:a race blue i veckan och har en fråga, Vad finns det för nummerplåtshållare som inte är så jäkla kort men mera clean än original?
Mvh
Peter

Grattis till nya hojen. Jag beställde och fick Yamahas "tillbehörshållare" monterad i samband med att jag köpte min. Finns säkert snyggare att få tag på men jag tycker denna funkar för mig.

P1040071.jpg

Lasse/
 

Tjita1

Guest
Hmpf, även märkesförsäkringen ligger på över 12k helåret för mig. Skulle få betala mer per månad för försäkringen än för hojen. Nää, får hålla mig kvar med min stånka ett tag till. Men jag älskar looken på MT-09, den är så jävla snygg..
 

Lasseihamre

Medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Söderhamn
Hoj
2014 Yamaha MT-09
Hmpf, även märkesförsäkringen ligger på över 12k helåret för mig. Skulle få betala mer per månad för försäkringen än för hojen. Nää, får hålla mig kvar med min stånka ett tag till. Men jag älskar looken på MT-09, den är så jävla snygg..

Finns ju inget positivt med att åldras...Jo kanske ett undantag och det är MC-försäkringen. Jag betalar 3816:- hel/hel Seniorförsäkring i Bilsport&MC.
 

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
Vet någon om det är någon skillnad på stötdämparna mellan vanliga mt09 samt street rally?
 

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
Undrar även om någon har en aning om vad dynan från street rally kan kosta?
 

Vipergts

Medlem
Gick med
22 Dec 2013
Ort
piteå
Hoj
YZF R1-08
ingen skillnad på stötdämparna enligt Yamaha. det jag såg skillnaden är att rallyn lev,bla med andra märkesdäck.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Vet någon om det är någon skillnad på stötdämparna mellan vanliga mt09 samt street rally?

Det är samma cykel som en standardhoj i grunden.
Handlaren monterar kitet på den, så det finns alltså en extra sadel med, och alla plastdetaljer.
Har dock inte hittat "street rally dynan" som en lös reservdel/tillbehör.
Däremot finns det en komfortdyna för ca 2000kr som tillbehör.
 

Smaskarn

Svenska Killar Njuter
Gick med
30 May 2011
Ort
Ängelholm
Hoj
Yamaha MT 09 2014
Någon som har förslag på vad man kan göra med de ruskigt tråkiga gråa gaffelbena ?

Bara jag som tycker den amerikanska race blue varianten med helt svart ram och guldiga gafflarna borde finnan i Europa också?
 

patrics

Medlem
Gick med
3 Oct 2012
Ort
södra vi
Hoj
suzuki m1800 r2-yamaha R1-99 ny skick yamaha thunderace -00 såld mt-09- SÅLD
Någon som har förslag på vad man kan göra med de ruskigt tråkiga gråa gaffelbena ?

Bara jag som tycker den amerikanska race blue varianten med helt svart ram och guldiga gafflarna borde finnan i Europa också?

kan man inte foliera dom ? :)finns ju mycket färger att välja på då:tummenupp
 

linus12

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Ort
Nässjö
Hoj
2014, Yamaha MT-09 Street Rally
Körde hem min nya MT-09 Street Rally idag! Jävlar vilket vridmoment det är :rofl :kär
 

Foff

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Piteå
Hoj
14, Yamaha Mt-09
Hej, ännu en till från Piteå som köpt en MT-09 :)

Jag var dock för sent ute och fick tag på en grå från Sundsvall så det blir att åka buss ner och köra hem den så fort man vågar...Verkar dock bli den tidigaste våren någonsin, om värmen fortsätter. Jag köpte flyscreen, komfortsadel, regplåtshållare och ledblinkers, och de ska ha monterat det till när jag ska hämta den. Sadeln hade dock inte kommit, så får se om de hinner få den eller inte.
Är det någon som köpt fälgdekalerna till sin? Såg att yamaha hade för ca 180kr/däck i olika färger. Tror den med texten "Iwata" är snyggast på den gråa, men svårt att föreställa sig hur det ser ut så jag har avvakta med att beställa.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Grattis till nya hojen. Jag beställde och fick Yamahas "tillbehörshållare" monterad i samband med att jag köpte min. Finns säkert snyggare att få tag på men jag tycker denna funkar för mig.

View attachment 400507



Lasse/[/QUOTE

vad fick du betala för monteringen av reg plåthållaren?
 

Lasseihamre

Medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Söderhamn
Hoj
2014 Yamaha MT-09
[/QUOTE

vad fick du betala för monteringen av reg plåthållaren?[/QUOTE]

Vet egentligen inte då jag fick org. 12v-uttag, rutan och fäste för tankväskan monterad samtidigt. Totalt betalade jag 1500:- för jobbet. Egentligen helt onödiga pengar då det inte kan vara några bekymmer att montera prylarna själv. Avsaknad av varmgarage och lite stress att ha hojen helt klar gjorde att jag valde denna lösning.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Kan du visa en bild på 12V uttaget?
Har letat men hittar ingen bild där det är monterat på hojen, skulle vara intressant att se.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top