Yamaha MT-09

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Hämtade ut min nya MT-09 ABS idag, snöblandat regn men i alla fall plusgrader.

140213_001_FB.jpg
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Härligt !
Men du verkar ha ångrat dig, ser den på Blocket :va
Själv ska jag hämta min imorrn, det känns bra :tummenupp

Ja, så det kan bli...
Hade lagt handpeng på en MT-07 men helt plötsligt stod jag inför valet att förlora pengen eller snabbt som ögat plocka ut sista nya hojen från YC Stockholm innan konkursförvaltaren skickade alla hojar till KVD. Så det var bara att tömma spargrisen, dra på stället, och köra hem en MT-09.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Åhhhh fan !
Har YC gått i konkurs ?
Känns ju inte så förutsägbart.
Men tur att du i alla fall fick någonting för pengarna.
Och MT:n verkar ju gångbar, jag har en köpare på min redan om jag inte ska ha den, så hoppas att du kan sälja den.
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Japp, YC Stockholm AB (Handen) är i konkurs. All eloge till säljaren Alexander som ringde mig strax efter lunch idag och hjälpte till att hitta en lösning. Jag var inte alls sugen på att förlora 12 lax bara sådär, så en MT-09 i garaget känns som ett otroooligt mycket bättre alternativ!

Vad jag förstår är YC Stockholm helt fristående från alla andra YC runt om i vårt avlånga land.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ok.
Ja, det var ju otroligt schyst agerat av honom mot dig måste jag säga.
Du blir dessutom säkert av med den nu när säsongen kommer igång, så då kan du fylla på spargrisen igen :tummenupp
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Tack, ja den hittar säkert en ny ägare snart. Hoppas jag.

MT-07:an var tänk att ersätta hustruns XJ6-N, tror MT-09:an är lite för "snabb" för henne.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Du är bara rädd att hon provar, och blir förälskad :hihi
Ser att MT-07:an väger 10kg mindre, och är 10mm lägre i sitthöjd, så det kan också vara avgörande ibland.
Väl mött, och hoppas att det går bra !
 

and30ers

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2014
Ort
Stockholm
Hoj
TDM900 ABS -07, MT-07 ABS -14
Du är bara rädd att hon provar, och blir förälskad :hihi
Ser att MT-07:an väger 10kg mindre, och är 10mm lägre i sitthöjd, så det kan också vara avgörande ibland.
Väl mött, och hoppas att det går bra !

Ulrika tyckte 09:an var skitsnygg, så risken finns. Men hur skulle de se ut om hennes hoj har fler hästar än min? Det går ju inte ;-)
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
är den svart eller lila?
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
aha såg det ja på yamahas hemsida såg svart ut på bilden:)
 

linus12

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Ort
Nässjö
Hoj
2014, Yamaha MT-09 Street Rally
Var inne på mascot motor idag och dreglade över nya mt-09 en stund. Hade sedan tidigare varit ganska så säker på att det skulle inhandlas en street triple till våren men blev kär i yamahan. Efter mycket övervägande och en tur till närmaste triumph återförsäljare blev saken klar. Yamahan kändes och såg bättre ut. För att vara säker på att få just min färg, (de hade bara ett ex kvar i varje färg och skulle ej få in fler ex i år), så slängde jag in handpenningen och saken var klar. Galet nöjd med beslutet och min nya pärla förväntas anlända i slutet av denna månaden! :kär
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Var inne på mascot motor idag och dreglade över nya mt-09 en stund. Hade sedan tidigare varit ganska så säker på att det skulle inhandlas en street triple till våren men blev kär i yamahan. Efter mycket övervägande och en tur till närmaste triumph återförsäljare blev saken klar. Yamahan kändes och såg bättre ut. För att vara säker på att få just min färg, (de hade bara ett ex kvar i varje färg och skulle ej få in fler ex i år), så slängde jag in handpenningen och saken var klar. Galet nöjd med beslutet och min nya pärla förväntas anlända i slutet av denna månaden! :kär

Utan en provkörning ? :p
Grattis, själv blir det en triple :)
 

linus12

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2014
Ort
Nässjö
Hoj
2014, Yamaha MT-09 Street Rally
Utan en provkörning ? :p
Grattis, själv blir det en triple :)

Yes! Finns tyvärr ingen möjlighet till provkörning eftersom det inte kommer finnas några demohojar att tillgå, i alla fall inte häromkring. Som sagt mascot hade bara en hoj kvar i varje kulör och mt-09an säljer sjukt bra så fick vara snabb och slå till direkt. Just yamahas slutfinish och känsla för detaljer samt den otroligt balla kulören med flakes i var det som fick mig på fall. Även det breda styret var ett stort plus i en Cross/enduroåkares ögon!
Har läst på mig ordentligt och har svårt att se att jag skulle bli allt annat än nöjd med beslutet :D

Tack ska du ha! Är övertygad om att även triplen är en grym fighter :rock
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Yes! Finns tyvärr ingen möjlighet till provkörning eftersom det inte kommer finnas några demohojar att tillgå, i alla fall inte häromkring. Som sagt mascot hade bara en hoj kvar i varje kulör och mt-09an säljer sjukt bra så fick vara snabb och slå till direkt. Just yamahas slutfinish och känsla för detaljer samt den otroligt balla kulören med flakes i var det som fick mig på fall. Även det breda styret var ett stort plus i en Cross/enduroåkares ögon!
Har läst på mig ordentligt och har svårt att se att jag skulle bli allt annat än nöjd med beslutet :D

Tack ska du ha! Är övertygad om att även triplen är en grym fighter :rock

Grattis vafan, jag har velat länge mellan dom. Är fofrt inte 100% säker, måste provköra mt09an :)
 

Vipergts

Medlem
Gick med
22 Dec 2013
Ort
piteå
Hoj
YZF R1-08
Hämtar min mattgråa i luleå till veckan..börjar direkt att riva ner den för att montera nya balla prylar :D
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top