Yamaha MT-09

Meliora

Medlem
Gick med
16 Sep 2015
Ort
STOCKHOLM
Hoj
S1000r - 18; Speed triple - 16
Den nya lampan är riktigt fräsig! Om man har en 2016 års modell av lampa kan man byta till den nya modellen då?
 

Zensai

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2017
Ort
Borås
Hoj
Suzuki SV650
Jävligt fina bilder!:tummenupp:Bugar Min hoj kommer se nästan exakt lika dan ut strax när jag får på samma avgassystem som du har på din bara att jag har lilla fly screenen på också. Kommer dock även byta till snyggare broms- och kopplingshantag så fort de kommer från ebay.

Man tackar! :)

Ja, nya handtag står definitivt på min önskelista framöver. Har lite svårt att välja mellan Pazzo/ASV/CRG och övriga dock.

Även om jag faktiskt gillar 2017-fronten utan flyscreen (till skillnad från 2014-16), så kan jag hålla med om att det ser lite tomt ut från vissa vinklar. Dock är jag personligen inte helt såld på Yamahas flyscreen eller de tredjepartsprodukter jag sett så här långt. En sak jag funderat på är att faktiskt lackera skruvarna mattsvarta, hehe. :) Får se om jag gör något sådant eller om det dyker upp en flyscreen jag gillar.

Hoppas det bjuds på många fina mil i sommar! :tummenupp
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Jag håller med helt och hållet ang fly screenen. Jag tog den av praktiska skäl. Men jag kommer köra utan dem med men i alra värsta flygsesongen så skyddar den både hoj och förare från allt för mycket insektsmos.
 

Tomlund-83

Medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Vänersborg
Hoj
Yamaha tenere 700 rally - 22
Får ansluta mig till gänget! Plockade ut en sprillans night fluo idag! Kört ca 20mil och röven känns kan jag lova, förhoppningsvis så mjukar sadeln upp sig samt att röven vänjer väl sig tillslut. Annars får det väl bli en comfort sadel.

Valet stod mellan denna och en kawasaki z900, gillade både två som fan! Bra på sina sätt men mt 09 lockades mest med sin grymma motor! Egentligen kändes kawan bättre på det mesta men den brutala yamahan gick inte att få ur huvudet!
 
Last edited:

rikard1979

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha mt-09 2017
Får ansluta mig till gänget! Plockade ut en sprillans night fluo idag! Kört ca 20mil och röven känns kan jag lova, förhoppningsvis så mjukar sadeln upp sig samt att röven vänjer väl sig tillslut. Annars får det väl bli en comfort sadel.

Valet stod mellan denna och en kawasaki z900, gillade både två som fan! Bra på sina sätt men mt 09 lockades mest med sin grymma motor! Egentligen kändes kawan bättre på det mesta men den brutala yamahan gick inte att få ur huvudet!

Grattis Känns bättre i röven efter ett tag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

MTdude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2017
Ort
Västerås
Hoj
2017, Yamaha MT 09
Får ansluta mig till gänget! Plockade ut en sprillans night fluo idag! Kört ca 20mil och röven känns kan jag lova, förhoppningsvis så mjukar sadeln upp sig samt att röven vänjer väl sig tillslut. Annars får det väl bli en comfort sadel.

Valet stod mellan denna och en kawasaki z900, gillade både två som fan! Bra på sina sätt men mt 09 lockades mest med sin grymma motor! Egentligen kändes kawan bättre på det mesta men den brutala yamahan gick inte att få ur huvudet!

Välkommen! Det var samma för mig. Har eg alltid varit ett kawasaki fan och var helt insnöad på z900 men det vart ändå MT-09 tack vara dem lite mer motardiga stuket och aggressiv motor. Att den inte har lika många hästar som z900 gör inget när den är så rapp upp till 200 ändå. På mina vägar i närheten så har vi bara upp till dubbla 100 skyltar och eftersom jag är grym på matte så kan jag addera dem i farten.:fakta:D
 
Last edited:

Tomlund-83

Medlem
Gick med
20 Aug 2008
Ort
Vänersborg
Hoj
Yamaha tenere 700 rally - 22
Någon som kör med ett IXIL EXTREME Hexoval Evolution avgassystem på sin mt 09? Såg att man kunde få ett helsystem för 6500kr, låter ju ändå som e helt okej pris.
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Piss. Fick precis reda på att avgassystemet jag skulle montera på nu på fredag är restnoterat till augusti..
Någon som har tips på ett system för årsmodell 17?
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Någon som behövt byta batteri än nu?

Min har ett batteri som knappt håller ett par dagar nu. Vet inte om det dragits tomt vid något tillfälle eller om min CTEK laddare har laddat sönder det.

Någon som vet vilka batterier som fungerar? Jag har kört ett biltema GEL i tidigare hojar och det har funkat kanonbra, men osäker om polerna sitter på rätt sida. På bilderna på biltemas hemsida så gör de inte det.

Kanske någon annan som redan haft samma problem och löst det?

//K
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top