Yamaha MT-09

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Jag tycker det låter sjysst original. Inte mycket på tomgång men torr gasar man så brölar det på bra.
Ska dock spara ihop pengar och köpa Akra som man kan köpa genom Yamaha till nästa säsong. Kanske även lämna in den till Yamaha Hsb för ECU Unleashed.
Frågan är dock om man ska göra ECU innan eller efter man satt på Akra blåset?

Förövrigt har hojen gått ca 500 mil sen jag hämta ut den i april :)
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
jaha då är man ägare till en mt 09 night fluo! dem ska lev serva den och imorn hämtar jag den! köpte skylthållare också och ska beställa lite bling tänkte jag


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
regplåts uppflytt check. vilken jävla hulligan hoj detta är! den är ju fan galen
d22a22c208e46ac5c1553d45e607a0b4.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
har beställt slipon, barends, korta grepp, hållare till mobilen och handtagsvärmare också ❤️


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
någon som reagerat på att sadeln sitter löst och har en lösning på det?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Mja, kolla så du satte tillbaka haken rätt när du satte dit skylthållaren :) Spänn ner det ordentligt.
Den sitter liiite löst på min med :)
 

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Ort
Södermanland
Hoj
Fazer One
Provkörde MT-09 för några veckor sedan och reagerade på att den tjöt (transmissionsljud) väldigt mycket från vänster sida av motorn vid gaspådrag. Någon som kan bekräfta att alla är så eller om det bara var det exet?
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
min tjuter lite också och demon jag körde för några månader sen men tyckte min er6n lät liknande från transmisionen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Jag menar också att det är mycket vinande ljud från växellådan, det har jag upplevt på flera yamahacyklar jag haft.

Vet inte om det är lite av deras grej?

//K
 

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Ort
Södermanland
Hoj
Fazer One
Jag menar också att det är mycket vinande ljud från växellådan, det har jag upplevt på flera yamahacyklar jag haft.

Vet inte om det är lite av deras grej?

//K

Så upplever inte jag det, har haft fz6 har fz1 nu och provkörde MT-10 samtidigt som MT-09 och det är endast MT-09 som låter på detta viset...
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Jag har också det där vinandet på min fz1 ibland. Ganska säker dock att det beror på mitt framdrev jag bytt mot ett icke-standard som har en dämpande gummiring på sig. Kanske mt har ett sånt med
 

FazerS2

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2015
Ort
Södermanland
Hoj
Fazer One
Jag var nog lite otydlig, alla mc-växellådor viner ju mer eller mindre då de är rakskurna. På Mt-09:an jag provkörde var det dock av modell snart tinnitus även fast jag körde med öronproppar. Kanske var nåt knas med den alternativt så var det ett sånt där ex med tokspänd kedja som läst om.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
På Mt-09:an jag provkörde var det dock av modell snart tinnitus även fast jag körde med öronproppar.

Haha, WTF nä, så högljudd är inte min iallafall. Då hade jag nog märkt det ;)
Det man lägger märke till är klonkandet från lådan efter varje växling man gör. Tydligen en Yamaha signum vad jag läst.

Förövrigt har min hoj rullat 500 mil sen jag köpte den i April. Kvalitetsmässigt är hojen en höjdare, inga bekymmer med den ännu.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Haha, WTF nä, så högljudd är inte min iallafall. Då hade jag nog märkt det ;)
Det man lägger märke till är klonkandet från lådan efter varje växling man gör. Tydligen en Yamaha signum vad jag läst.

Förövrigt har min hoj rullat 500 mil sen jag köpte den i April. Kvalitetsmässigt är hojen en höjdare, inga bekymmer med den ännu.
Deeet är dock inget min fz1 har. Växellådan är verkligen som silke, har aldrig missat en växel, inga falska neutraler, och känns väldigt exakt och stabil. Kanske behövs ett par tusen mils slitage för att nå dit..
 
Last edited:

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Deeet är dock inget min fz1 har. Växellådan är verkligen som silke, har aldrig missat en växel, inga falska neutraler, och känns väldigt exakt och stabil. Kanske behövs ett par tusen mils slitage för att nå dit..

Ok, jag upplevde samma klonkande på XSR900.
 

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Ort
ÖSD
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Ok, jag har haft FZ6 och MT03, MT03an lät inte så mycket men jag tyckte nog FZ6an hade det där vinande ljudet från växellådan.

Jag vet inte varför men varje gång jag kör en annan hoj, typ suzuki, aprilia eller något annat så upplever jag växellådan om mycket "mjukare" än på min Yamaha. Kanske är för att mina hojar rullat så få mil?

Klonkandet upplever jag också på alla mina Yammor, men om jag matchar växlarna perfekt så märker man det inte. Bara när jag inte matchar varvtalen helt perfekt med växlingarna.
 
Last edited:
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top