Yamaha MT-07

Nej, Svedeas Yamaförsäkring får du direkt av Svedea. Ring dem, de är ju billigast. Vad är problemet?

Säljs 2 MT07 på blocket, en vit på Lilla Essingen (10 min bort från dig) för 58 lax och 100 mil på mätaren. Köp!

ja ringde igår och kollade med svedea 5900 halv tror det var 10 000 för märkesförsäkring, jag är 27 år, körkort i 2 månader och bor centralt i örebro, smc rabatt inräknat. hämtar min race blu på fredag :)

Fick svar från svedea nu. 12k om året för helförsäkring på mig både i år och nästa år (28 år med kort 1 år).

Men om 2 år när jag fyllt 30 kostar den 5k om året för helförsäkring. Dock måste den köpas av en handlare för att man ska kunna få den försäkringen.

Jag betalar 1875:- helår och helförsäkring för min MT07, från svedea.
Då ingick även en non stop (tror jag det heter) försäkring när man tecknade från en Yamaha återförsäljare.
Jag är 36 och bor i mindre stad, och låser in den om natten. Sen medlem i smc. Ska även använda all skyddsutrustning när jag kör. Ingen annan än jag och min fru/sambo som får köra den. Var en hel del grejer dom ville veta.

Men när försäkringsfrågor är lösta så är det en mycket bra hoj, tycker jag.
Är mycket nöjd, förutom två saker. När man ska skjutsa någon, sittdynan bak är riktigt dålig.
Nån som har testat comfort sadeln om den är bättre?
Sen låter den rätt löjligt, så ett nytt avgassystem får det nog bli.

Var och inhandlade en mt07 i helgen underbart , men har bara kört en runda , vinterförvaring den nu . Lite surt men nästa år blir det att åka av :tummenupp

Välkommen till klubben, 3 månader till så kanske man kan börja köra :yoparty

IMG_2873.JPG

någon som vet vart man kan beställa nya backspeglar samt bromshandtag/koppling billigt och från ett "säkert" ställe? vill Pimpa den lite till sommaren.

Min gråa MT07 står i förrådet och väntar på torr asfalt. Körde mitten mars till 12 december förra året och hoppas på en längre säsongen i år ?

Var kommer skärmförlängningen ifrån?

Ebay! Köpte även förlängning till huggern! tror ja fick båda för runt 700kr. Den främre var det dubbelhäftande tejt på, o sen borrade man för 4st små plastnitar. Hugger så fick man ta bort originalet och sedan limma. Massa tvingar och 24 timmar senare så var det bara ut o gasa!:banana

Tjena

rullade klipp på youtube häromdan och såg *KLIPPET*
tänkte kolla om det är fullt lagligt och så att ha sina blinkersljus sådär som han har fixat? Blir det några komplikationer öht när man ska regga/försäkra sin cykel? riktigt fräscht är det dock

Mvh

Okej tack.
Finns det några restriktioner/regler kring färg på blinkers?
Väntar spänt på min MT 07...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!