Yamaha MT-07

stockis89

Medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Söderköping, Emmaboda
Hoj
Yamaha MT07
ae03c81b47be2b39718d7fcc83a09873.jpg


Lackad och monterad!
 

Road Rage

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2015
Ort
Svea rike
Hoj
MT-07
Någon här som använder sig av "Launch Limiter"-funktionen som finns i PCV (Power Commander V). Ska tydligen ligga på 4,500 rpm och göra accelerationen märkbart bättre från start.
 
Last edited:

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Är 5000-mila test av mt07 i senaste motorrad för dom som är intresserade av det, som jag fick gratis av ngn anledning..
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
5000 milatestet var bara halvtidsrapport. Det största problemet efter 2500 mil var ett fastfruset tändningslås...
 

flingan87

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2015
Ort
Stockholm
Hoj
NIL
Hej, rullar ut min mt 07 för andra säsongen. Har rullat ca 350 mil. Spände kedjan något vid 100-milaservicen. Är det någon mer än jag som upplever att kedjan rasslar? T.ex när man åker i en tunnel eller längs en vägg upplever jag att det låter lite "rassligt". Kan det möjligtvis vara ett garantiärende? Tack för svar.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Beställde en MT07 Night Fluo igår, förhoppningsvis får jag den imorgon :yoparty Tänkte beställa lite kraschskydd, vilken av dessa tror ni på? Den första ser jäkligt robust ut men gillar att den andra är så slimmad.

15-16-FZ07.jpg


ZeusArmor FZ-07 Pro Series Engine Cage.jpg
12725031_216817278673380_88408320_n.jpg
 

stockis89

Medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Söderköping, Emmaboda
Hoj
Yamaha MT07
Tänk bara på att subcasen är monterad på dom sista bilderna, så den kanske ser smidig ut, men funkar nog bäst ihop med just subcasen!

Beställde en MT07 Night Fluo igår, förhoppningsvis får jag den imorgon :yoparty Tänkte beställa lite kraschskydd, vilken av dessa tror ni på? Den första ser jäkligt robust ut men gillar att den andra är så slimmad.
 

Flodman

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2016
Ort
Göteborg
Hoj
2016 Yamaha MT 07
Hallo gänget!
förra veckan lyckades jag äntligen lösa kortet och idag gick jag och köpte mig en ny mt 07.
finns egentligen bara 2 saker som jag känner direkt att jag vill fixa på hojen och det är ljudet(fan låter ju som en moppe) och regskylten bak.
Har sökt en del men har inte hittat så mkt bra svenska sidor, är det nån som vet nått eller är det ebay som gäller?
är väll kanske inte så där jätte sugen på att lägga 10 tusen på ett nytt rör direkt.

MVH
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Hallo gänget!
förra veckan lyckades jag äntligen lösa kortet och idag gick jag och köpte mig en ny mt 07.
finns egentligen bara 2 saker som jag känner direkt att jag vill fixa på hojen och det är ljudet(fan låter ju som en moppe) och regskylten bak.
Har sökt en del men har inte hittat så mkt bra svenska sidor, är det nån som vet nått eller är det ebay som gäller?
är väll kanske inte så där jätte sugen på att lägga 10 tusen på ett nytt rör direkt.

MVH

Beror väl helt på vilken ljuddämpare du tänker dig. SC-Project går att få tag på för 7000 från deras hemsida. Zard ligger i ungefär samma prisklass.
 

FreddeMT07

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2016
Ort
Sundbyberg
Hoj
Yamaha mt-07 2015
Beror väl helt på vilken ljuddämpare du tänker dig. SC-Project går att få tag på för 7000 från deras hemsida. Zard ligger i ungefär samma prisklass.
Även Termignoni ligger runt 7000. Sån köpte jag på ebay. Låter magiskt :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Hallo gänget!
förra veckan lyckades jag äntligen lösa kortet och idag gick jag och köpte mig en ny mt 07.
finns egentligen bara 2 saker som jag känner direkt att jag vill fixa på hojen och det är ljudet(fan låter ju som en moppe) och regskylten bak.
Har sökt en del men har inte hittat så mkt bra svenska sidor, är det nån som vet nått eller är det ebay som gäller?
är väll kanske inte så där jätte sugen på att lägga 10 tusen på ett nytt rör direkt.

MVH

Grattis till kortet och en grymt skön hoj.

Köpte skylthållare på ebay. Även ett Arrow-system för 6000:-!
Låter helt sjukt grymt! :rock Helt fantastiskt djupt twinljud. Min R1:a hörs inte alls om båda står på tomgång bredvid varandra. :D:)
 

FreddeMT07

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2016
Ort
Sundbyberg
Hoj
Yamaha mt-07 2015
Grattis till kortet och en grymt skön hoj.

Köpte skylthållare på ebay. Även ett Arrow-system för 6000:-!
Låter helt sjukt grymt! :rock Helt fantastiskt djupt twinljud. Min R1:a hörs inte alls om båda står på tomgång bredvid varandra. :D:)
Min känsla är att de flesta eftermarknadssystem gör sig grymt bra på mt-07. Pris och utseende blir avgörande skulle jag tro. Arrow, Termignoni, zard, akra, sc project.... svårt att ogilla nån av dem :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Min känsla är att de flesta eftermarknadssystem gör sig grymt bra på mt-07. Pris och utseende blir avgörande skulle jag tro. Arrow, Termignoni, zard, akra, sc project.... svårt att ogilla nån av dem :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Själv tänkte jag satsa på ett SC-Project CRT när det väl beger sig :yoparty

yamaha_mt07_scproject_crt_exhaust_mt07_sc_project_CR-T_exhaust.jpg

Någon som vet om det dödar garantin att byta avgas?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top