Yamaha FZR-tråden

Fundering,

Om man har en Yamaha FZR1000 årsmodell 1995. Vilka motorer med Exup passar då?
Alla mellan 1989-1995?

Tacksam för svar, från sak-kunnig.

Mvh Johan
 
Byta toppackning

Är det någon här som bytt toppackning på FZR1000 -87 / -88 som har någon uppfattning om det är ett helg jobb eller om det är lika bra att vänta till säsongen är över om någon månad?
Problemet är att det gurglar och bubblar och trycker ut vatten ur expansionskärlet när man är färdigkörd och det får jag till att något trycks ut i vattnet och första tanken är ju då toppackningen. Går att köra bra så länge man håller koll på vätskenivån och inte hamnar i för långa bilköer med stigande värme som följd. Oljan är inte emulgerad så vattnet går inte det hållet ännu.
Några andra tankar och funderinga kring gurglande vatten, om det kan vara något enklare. Fläkten går och vattenpumpen tror jag går då den är mekanisk och svårförstörbar.
Alla inputs mottages tacksamt:)
Om toppackningen gått kan man använda värmebeständig silikon istället för en ny packning för +1000:- :gnissla
 
Last edited:
Hej, har du ingen sådan pdf på FZR1000/3LE 1991-1994?

Beställde Tail Riser till min igår. Cirka 400kr.

http://www.bikefarmmv.de/EN/tail-ri...93&PHPSESSID=41e989949ca430af78e662e4bbfaf27d

Ser lite bättre ut, men de övriga tankarna vet jag ej?

BikefarmMV Jack up Kits will have the following impacts on your bike:
+ better handling
+ better feedback from rear suspension
+ more grip on the rear wheel
+ more weight on the front wheel
+ less kickback
+ better look due to the raised tail
+ tested and recommended by motorbike journalists all over the world
+ proved in races
 
Däck

Vad kör ni på för däck till era 600:or? :confused:

Hade tänkt beställa, men jag hittar inte i rätt dimension för bak.
Det står 140/60R18 bak och 110/70R17 i regbeviset. Funkar snarlika dimensioner?

Så vad kör ni på, och tips på billig webshop?
 
Länkage höjsats till FZR 1000

Jag har en helt ny höjsats i 6mm rostfritt (155 MM) från tyskland som jag inte behöver och säljer för 200 :- plus frakt (fr Stockholm) Det är alltså dämparlänkaget (dogbones) som är kortat och ger ca 35 mm
högre bakdel, upptäckte för sent att jag redan har det på min!
:)
Ja alltså "tailriser" som det står om två meddelanden upp,
ger bättre styrgeometri och utseende.
 
Last edited:
Har klotat min FZR 600 -93, så tänkte bygga fighter av den nu.
Någon som har några roliga delar att sälja?

Behöver lite allt möjligt gällande fzr 600, så skicka gärna ett pm om ni har nåt skoj att sälja.
behöver blinkersreglage, tank dummy, tank, generator kåpa osv.
Helt ny bakdel, tänkte byta hela bakramen för att få på någon lite roligare. men är det någon som har en uppsättning orginal kåpor så är det också intressant.

Mvh Erik
 
Har klotat min FZR 600 -93, så tänkte bygga fighter av den nu.
Någon som har några roliga delar att sälja?

Behöver lite allt möjligt gällande fzr 600, så skicka gärna ett pm om ni har nåt skoj att sälja.
behöver blinkersreglage, tank dummy, tank, generator kåpa osv.
Helt ny bakdel, tänkte byta hela bakramen för att få på någon lite roligare. men är det någon som har en uppsättning orginal kåpor så är det också intressant.

Mvh Erik

Hej jag har en GSX1000R -01 bakdel+original sadel att sälja. om det är intressant så kan jag ordna bilder.
Den har inbyggt Ledlyse. den är inte i topp skick!
Jag har även dubbel SF lyse, Samma som finns på Biltema men köpta innan de fanns på Biltema.
 
gjorde komptest på hojstackaren igårkväll...
ganska jämnt 90-95 psi slutade det på på alla cyl.
men är det inte lite lågt ?
iofs på kall motor (och jag glömde öppna spjällen), men ändå ??
skall ju vara 12:1 i komp !! hur räknar man om detta ??

95 psi = 6.55025 bar
 
Du kan inte jämföra kompet av en mätare med kompet som står i böckerna. Är inte samma sak! :)
Det viktiga är att alla cylindrar har ungerför samma komp!
 
Tailriser

Jag har en helt ny höjsats i 6mm rostfritt (155 MM) från tyskland som jag inte behöver och säljer för 200 :- plus frakt (fr Stockholm) Det är alltså dämparlänkaget (dogbones) som är kortat och ger ca 35 mm
högre bakdel, upptäckte för sent att jag redan har det på min!
:)
Ja alltså "tailriser" som det står om två meddelanden upp,
ger bättre styrgeometri och utseende.


Hallå. Har du denna kvar? Är måttet hela längden eller måttet mellan hålen?

Mvh
Fredde
 
Du kan inte jämföra kompet av en mätare med kompet som står i böckerna. Är inte samma sak! :)
Det viktiga är att alla cylindrar har ungerför samma komp!

nä, det vet jag...

men man kan väl få en fingervisning hur mkt det har gått ner sig på 20 år och 8000 mil !

innebär detta att jag OM motorn är frisk och jag gör ett kompprov, hur många psi skall motsvara 12:1 ca ?? 90 eller 300 ??
 
Hallå. Har du denna kvar? Är måttet hela längden eller måttet mellan hålen?

Mvh
Fredde

Hallå Fredde, har dem kvar och det är CC mellan hålen, den vanliga längden när man vill höja tror jag för jag hittar den i flera diskussioner om lagom höjning på nätet.
 
Hallå Fredde, har dem kvar och det är CC mellan hålen, den vanliga längden när man vill höja tror jag för jag hittar den i flera diskussioner om lagom höjning på nätet.

Är det till exup? Jag mätte just ett par dogbones från en 87-88 års modell och de var 148mm c-c. Tror det är originaldelar, de har samma ytbehandling som Yamaha brukade köra med och ser inte ut som några customgrejer.

Men iaf, blir inte röven på hojen lägre om man har längre dogbones? :va
 
Jag har en helt ny höjsats i 6mm rostfritt (155 MM) från tyskland som jag inte behöver och säljer för 200 :- plus frakt (fr Stockholm) Det är alltså dämparlänkaget (dogbones) som är kortat och ger ca 35 mm
högre bakdel, upptäckte för sent att jag redan har det på min!
:)
Ja alltså "tailriser" som det står om två meddelanden upp,
ger bättre styrgeometri och utseende.

Du har PM!
 
Hej, har handlat ett renoveringsobjekt, FZR1000-95.

Går ej på 3ans cylinder och läcker olja ut i avgasröret, ryker finnt må jag säga :)

Är det någon som har en fungerande motor, förgasarbrygga, Sadel och sadelkuts (plastbiten som täcker delar av sadeln)

Tacksam för alla svar.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=46910

Mvh Johan
 
Hallå Fredde, har dem kvar och det är CC mellan hålen, den vanliga längden när man vill höja tror jag för jag hittar den i flera diskussioner om lagom höjning på nätet.


Ok. Då funkar det bra. Jag har PM:at dig men får inget svar. Säg gärna till om du har sålt dom.
 
Ensitscuts till orginalsadel

Hej på er. Var i farsans garage och tittade genom mina lådor. Har en ensits-cuts för orginal-limpan till en 87 eller 88 års Fzr 1000 om någon är intresserad. Den som betalar mig frakten, gissar på att den går som stort brev, får ta den. Jag har absolut ingen användning av den, tio år sen jag sålde cykeln. Jag gissar i alla fall att den är orginal. Den skulle skjutas på på orginallimpan och har några plastfästen där de ska sitta plåtclips som nyper fast under sadeln. Saknar dock ett eller två av dessa clips men det borde gå att modda detta på nåt sätt, eller få tag i clipsen. Den som pm-ar mig först får ta den. Tyvärr är den grön, alltså inte orginallack.
 
Roots

Rötterna till de fina FZR'er.
Jag skulle nästan sälja min skäl för en sådan i garaget.

torr och virekoppling...:Bugar:Bugar:Bugar
 

Bifogat

  • fzplus2.jpg
    fzplus2.jpg
    63.3 KB · Visningar: 197
  • FZR750ER_052_560.jpg
    FZR750ER_052_560.jpg
    65.2 KB · Visningar: 130
  • 30lkmdz.jpg
    30lkmdz.jpg
    225.5 KB · Visningar: 122
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top