Yamaha FZR 1000 -87

Steinsson

Medlem
Gick med
9 Jun 2025
Hoj
FZR 1000 -87
Hallå alla experter! Känns som om man har noll koll. Har haft min nuvarande FZR sedan 2009. Köpte min första FZR redan 1989...Kör för lite för att ha kvar den tycker jag .Slänger ut en annons för att testa läget. Tar förmodligen för högt pris tänker jag men får bud (höga bud)inom några timmar...finns det mera än bruksvärde på min gamla mc? Har jag missat något? 3000 mil helt original på allt och den funkar som den skall. 1000021745.jpg

Hallå alla experter! Känns som om man har noll koll. Har haft min nuvarande FZR sedan 2009. Köpte min första FZR redan 1989...Kör för lite för att ha kvar den tycker jag .Slänger ut en annons för att testa läget. Tar förmodligen för högt pris tänker jag men får bud (höga bud)inom några timmar...finns det mera än bruksvärde på min gamla mc? Har jag missat något? 3000 mil helt original på allt och den funkar som den skall. View attachment 517848
Har du fått högre bud än dom 40.000kr som du lagt ut den för ?

3000 mil, helt original och tillsynes bra skick…? Du kommer att få betydligt mer än 40.000:- för den.

Den är för dyr för att sälja snabbt, om den ens går att sälja för den summan.
Det är inte vår. Dvs. vårpriser råder inte och folk köper inte direkt på måfå det första de kan hitta. De letar runt och jämför priser.
Den är inte eftertraktad av allmänheten på samma sätt som en röd/vit R1a, CBR900RR -92, osv.

En köpare utan det specifika intresset mot just en FZR1000 kommer ju jämför den med andra 1000-kubikare. Du kan liksom få en GSX-R1000 K1/K3 för de pengarna.

Kommer hojen din att vara värd 40 papp?
Ja med all sannolikhet. Sportiga radfyror kommer vara en bristvara i framtiden och de gamla klassiska hojarna i bra originalskick kommer att vara eftertraktade. Den där var ju ikonisk när den kom.
Men den är bara inte värd det, just här och nu 🫤
(Om man nu inte hittar den där "samla på drömhojarna" köparen)

Det är inte vår. Dvs. vårpriser råder inte och folk köper inte direkt på måfå det första de kan hitta. De letar runt och jämför priser.
Den är inte eftertraktad av allmänheten på samma sätt som en röd/vit R1a, CBR900RR -92, osv.

En köpare utan det specifika intresset mot just en FZR1000 kommer ju jämför den med andra 1000-kubikare. Du kan liksom få en GSX-R1000 K1/K3 för de pengarna.

Ja med all sannolikhet. Sportiga radfyror kommer vara en bristvara i framtiden och de gamla klassiska hojarna i bra originalskick kommer att vara eftertraktade. Den där var ju ikonisk när den kom.
Fast OM man är ute efter en speciell modell, så är det ju bättre att köpa ett fint ex för 40000 än en halvrisig hoj för 15000. Om man vill ha en fin hoj dvs. Du kommer ingenstans med en renoveringsbudget på 25000 om du skall återställa en gammal japansk 80/90-talare till originalskick.

Det är alldeles för liten prisskillnad mellan fina och risiga hojar i Sverige.

Fast OM man är ute efter en speciell modell, så är det ju bättre att köpa ett fint ex för 40000 än en halvrisig hoj för 15000. Om man vill ha en fin hoj dvs. Du kommer ingenstans med en renoveringsbudget på 25000 om du skall återställa en gammal japansk 80/90-talare till originalskick.

Det är alldeles för liten prisskillnad mellan fina och risiga hojar i Sverige.
Absolut, det håller jag med om 👍
Men att hitta den där köparen som vill ha den hojen just nu är svår och tar tid, dessvärre.

Jag tror som flera andra att det betingar ett högt värde, säkerligen över 40kkr utan att ha detaljgranskat den.
Ser ju bra ut, förutom att någon kapat bakstänkan.
Det som kan göra försäljningen lite trög är att räntorna har gått upp, och gemene man verkar inte ha pengar, så det ska lånas till allt.
Tydligen har det gått så långt att det måste upplysas om att det inte är gratis att låna, och att man faktiskt måste betala tillbaka :va

IMG_4530.jpeg

Hur eftertraktade är dom utomlands? Kanske kan vara spännande att testa någon annons i tex Tyskland

”Ägd av äldre man” och andra lockrop

Bifogat

• IMG_2692.png
    IMG_2692.png
    1.7 MB · Visningar: 41

Jag hade nypt den direkt... om den bara varit röd-vit.

Det är så att Fzr är inte lika mycket värd som Gsxr.
Det finns väl en till på Blocket för 22500.
Men denna är fin så kanske 30000.
Jag köpte en förra året för 12000,men den var omlackerad och lite hemma skruvad.

Last edited:
Att Tvåtaktsmannens bästa vän Fyllesnickaren är igång och förnedrar sig själv är knappast oväntat. Det är ju bara någon vecka sedan lön så det tar väl några dagar till innan kassan har medicinerats upp…

Det är dock tråkigt att SporrtHåjJ som forum håller på att sjangsera totalt då många andra medlemmar har väldigt dålig koll dels på värdet hos ikoniska sporthojar, dels på skillnaden i värde mellan lik och toppskick.

Att någon betalar 12.000 för ett lik är i sammanhanget helt ointressant, för den här tråden handlar uppenbarligen inte om ett lik. Den här tråden handlar om en oskruvad originalhoj med relativt låga mil. Jag tippar att den hamnar runt 60.000-70.000 och att säljaren redan fått bud över utannonserade 40.000 visar att det snarare är jag som tippar rätt än något trams om 12.000, 14.000 eller 22.500…

Back