Spyke
Sporthojsnörd
Hade en i ett gäng år och saknar den. Bra klös och billig försäkring 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de var ganska först med aluboxramen. Deltabox. Suzuki tog det tid för, ända till 96 typ, iaf på superbikes. 5 ventil per cylinder och lutningen på cylindrarna är intressant också.Konstigt nog är det inget större samlarvärde på dessa modeller vilket förvånar mig och även därför jag kan tänka mig att köpa en sen den tråden handlar om osett.
Cykeln är enligt mig den första moderna sporthojen och var klart snabbast under ett par år. Nästa generation som kom 1989 och efterföljande Dunderarsle har ingen större utstrålning och fyller inget habegär hos mig. FZR1000 1987 borde vara i nivå med första generationens GSXR750 och 1100 men det är den inte, vad det beror vet jag inte. Kanske att den ser lite mjäkig utan, saknar råheten.
18 tumshjulet bak var en småsak som jag väljer att bortse ifrån då jag menar att 1987 var den första moderna sporthojen. 1989 var det nog de dåtida superbajkarna på 750cc som låg i framkant gällande sport.From 1989 hade Yamaha satt standarden som fortfarande gäller idag för 1000 cc sporthoj, dvs aluboxram med 17" hjul fram och bak
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |