Yamaha FZ-tråden

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hallå! Jag åkte in på firman som jag köpte hojen av i höstas, för att höra om batteriet gick på garantin. Det gjorde det inte, då det kvalificeras som förbrukningsvara. Det köper jag, men hur är det med "maskinella" förbrukningsvaror, typ koppling och sånt. Är det något som också räknas som förbrukningsvara och således inte går på garantin? Har aldrig haft en hoj med garanti på tidigare. :)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Hallå! Jag åkte in på firman som jag köpte hojen av i höstas, för att höra om batteriet gick på garantin. Det gjorde det inte, då det kvalificeras som förbrukningsvara. Det köper jag, men hur är det med "maskinella" förbrukningsvaror, typ koppling och sånt. Är det något som också räknas som förbrukningsvara och således inte går på garantin? Har aldrig haft en hoj med garanti på tidigare. :)

Lamellerna lär gå som förbrukningsvara, felmontering (som det var på min) går dock på garanti.
 

A.Isaksson

Idiot
Gick med
4 Jul 2010
Ort
Eksjö
Hoj
CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
Pratadade lite lätt med en på mascot och frågade om pc, och han sa "eftersom vi säljer pc så vore det lite att skjuta sig i foten om garantin inte gällde"
Men ska prata med Fredrik som visst ska vara den som sköter sånt. Någon länk eller liknande på luftburksmodden?

Målaren: köpte du bara ett random crosstyre eller va det till en speciell modell?
Synd att det inte är fatbarfästen:gnissla
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Pratadade lite lätt med en på mascot och frågade om pc, och han sa "eftersom vi säljer pc så vore det lite att skjuta sig i foten om garantin inte gällde"
Men ska prata med Fredrik som visst ska vara den som sköter sånt. Någon länk eller liknande på luftburksmodden?

Målaren: köpte du bara ett random crosstyre eller va det till en speciell modell?
Synd att det inte är fatbarfästen:gnissla

Jag håller med, absolut! Men det svar jag fick när jag frågade var att det var minsann bara att glömma, de var jävligt osugna på att ta i hojen bara för att det satt slipon på - eller rättare sagt, de vägrade. Det var därför jag fick sätta dit original och köra ner hojen till Mascot för att få det fixat, lite sådär skoj o ha 30 mil till närmaste verkstad... :glömdet
 

A.Isaksson

Idiot
Gick med
4 Jul 2010
Ort
Eksjö
Hoj
CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
Tråkigt:/ är ju ändå inte handlaren som förlorar nått på garantiärenden, utan yamaha.
Får modda utseende så länge då
 

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Tråkigt:/ är ju ändå inte handlaren som förlorar nått på garantiärenden, utan yamaha.
Får modda utseende så länge då
Kan ju montera 25,4 mm riser, och montera ett Fatbar. Kanske blir för brett. Då får man börja byta bromsslangar osv. Osäker om det går med abs kopplingarna. Jak köpte ett vanligt 22 mm crosstyre med fågelpinne.
 

A.Isaksson

Idiot
Gick med
4 Jul 2010
Ort
Eksjö
Hoj
CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
Har orginalstyret till min CRF250 liggande så får slänga på det i helgen och se hur det känns:tummenupp
 

mForsvik

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2014
Ort
Stockholm
Hoj
..
Lånar tråden, är det någon som vet hur en fz6-s2 2008 (100hk) som är reggad till 25kw är strypt?

Har läst enligt en yamaha meck att motorerna är exakt likadana oavsett effekt nivå. Har läst att folk säger att strypningen sitter i gashandtaget (enligt säljaren med) har även läst att det sitter en strypning i motorn, typ insuget?

Är det någon som kan klargöra hur en s2 100hk som är reggad som 25kw är strypt? :Bugar
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Vad gjorde de med den?
Tog ur stoppningen och bytte mot 3 lager av annan stoppning, hård i botten, sen lite mjukare och över det ytterligare lite mjukare, sen på med sadelklädseln igen. Den ser inte 100% original ut efter det men det struntar jag blankt i, har kört 5-6 timmar i streck med enbart snabba tankstopp utan o känna av baken det minsta, inga problem med 8-10 timmars körning på en dag.
Dessutom fick jag sitta o prova ut, de erbjöd sig att ändra utan extra kostnad om jag inte vart nöjd ^^
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Definitivt, hade ju ont i arslet efter bara någon timme innan, hade ju fått frispel under europaresan utan att ha gjort något åt den. O nu när det är dags igen på fredag så är jag sjukt glad att det är fixat. Kan hojta när vi börjar närma oss Sverige igen (åker genom skåne då) så kan du få provsitta om du vill göra något liknande med din.
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
vart försäkrar man en fz6 billigast?

har kört Moderna hittills, 6600, årsbetalning, går det hitta billigare?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top